AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #1 Skrevet 28. mai 2021 Leser at kommunen min hat fått støtte til sommerskole. Dette betyr at de skal sette i gang tilbud med forskerfabrikken, ballett og andre fritidsaktiviteter. Flott med mer tilbud til barna, og at de spesielt vil prioritere de barna som ikke allerede går på aktivitetene. Men... Her kuttes det i skolesektoren til det uforsvarlige. Kutt i spes.ped, kutt i delingstimer. Målet er å spare inn mer i skolesektoren, mens de ansetter mer i kommuneledelsen. Du skjønner tegningen. Er jeg sær her? Som tenker at pengene kunne blitt brukt bedre? Og som tviler på at dette vil komme "de sårbare barna" til gode? Anonymkode: 8c1be...5db
Gjest Laffatus Skrevet 28. mai 2021 #2 Skrevet 28. mai 2021 Alle barn har vell rett på noe i sommeren ikke alle har øknomi til ferie
Zooey Skrevet 28. mai 2021 #3 Skrevet 28. mai 2021 Skjønner ikke hvordan satsning på sommeraktiviteter for barn resulterer i flere ansettelser i kommuneledelsen? Hvorfor må sommerskole og "vanlig" skole settes opp mot hverandre? Er forøvrig enig i at det er kritikkverdig at det kuttes i skolesektoren. 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #4 Skrevet 28. mai 2021 Jeg reagerte mest på at nesten alt på sommerskolen her foregår i og rundt sentrum. En del av de mest sårbare barna som bor utenfor sentrum (de som er sårbare fordi de ikke har foreldre som funker) får nok ikke noe glede av dette, da de ikke har noen som gidder å kjøre dem. Eventuelt at foreldrene ikke har bil i det hele tatt. Anonymkode: 8b14d...679 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #5 Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Leser at kommunen min hat fått støtte til sommerskole. Dette betyr at de skal sette i gang tilbud med forskerfabrikken, ballett og andre fritidsaktiviteter. Flott med mer tilbud til barna, og at de spesielt vil prioritere de barna som ikke allerede går på aktivitetene. Men... Her kuttes det i skolesektoren til det uforsvarlige. Kutt i spes.ped, kutt i delingstimer. Målet er å spare inn mer i skolesektoren, mens de ansetter mer i kommuneledelsen. Du skjønner tegningen. Er jeg sær her? Som tenker at pengene kunne blitt brukt bedre? Og som tviler på at dette vil komme "de sårbare barna" til gode? Anonymkode: 8c1be...5db Du kan jo ikke sette de to opp mot hverandre🤦🏼♀️ Anonymkode: 141dd...598
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #6 Skrevet 29. mai 2021 Jeg forstår hva du mener, og jeg er helt enig i at det er horribelt at det kuttes til beinet i skolesektoren. Snakk om å tisse på seg for å holde varmen. Det er likevel fint at kommunen kommer med et godt sommer-tilbud for barn, og det er god bruk av penger. Jeg synes det er litt rart å kalle det sommerskole, det er ingen 'tapt læring' som vil tas igjen der, men det kan allikevel være et godt tilbud for mange barn av sosiale og opplevelses-årsaker. Og så er jeg enig i at det burde vært større vilje i kommunen til å bruke penger på skole, men problemet er såpass universalt at jeg mener problemet må løses på nasjonalt nivå med mer penger øremerket til skole, krav om flere yrkesgrupper inn i skolen og en reell lærernorm (som funker i praksis, ikke bare på papiret). Anonymkode: c920d...4f1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #7 Skrevet 29. mai 2021 Nå er de pengene fra staten da, og går utenom kommunen sitt normale budsjett. De er også øremerket til "sommerskole". De fleste barn siste året har måtte ofre veldig mye sosialt, så selv om det ikke er direkte faglig læring, så er det uansett sosial læring. Dessuten. Skulle det ikke bli brukt til "sommerskole" så hadde kommunen minsta de pengene igjen 😉 Så prøv å vær glad for det. Så får du heller ta opp kampen med nedskjæringene, men ikke sett de to tinga i samme kurv. Appelsiner og epler er begge frukt, men er ikke den samme tingen for det Anonymkode: f04c2...e03
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #8 Skrevet 29. mai 2021 Du kan ikke sammenligne disse to. De tilhører ulike budsjett. Pengene fra sommerskolen er ikke tatt fra skolebudsjettet og går ikke på bekostning av det som foregår på skolen. Kommunen kan heller ikke velge å bruke pengene på noe annet, dette er penger øremerket sommerskole. Anonymkode: 29b90...399
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #9 Skrevet 29. mai 2021 Du er sær som setter dette opp mot hverandre! Mine barn har vært med på sommerskole/friluftsleir hvert år. Det har ikke vært gratis før og jeg har råd til å betale for det. I år er det gratis, i allfall i vår kommune, og det er helt fantastisk for da kan barn, hvis foreldre ikke har råd, også være med 👏🏻🤩 Anonymkode: 242ff...609
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #10 Skrevet 29. mai 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du kan ikke sammenligne disse to. De tilhører ulike budsjett. Pengene fra sommerskolen er ikke tatt fra skolebudsjettet og går ikke på bekostning av det som foregår på skolen. Kommunen kan heller ikke velge å bruke pengene på noe annet, dette er penger øremerket sommerskole. Anonymkode: 29b90...399 Pengene kommer primært fra kultur- og idrettssektor Anonymkode: 242ff...609
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #11 Skrevet 29. mai 2021 Hvem er disse "sårbare barn" det er snakk om? Anonymkode: 85fba...b19
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå