Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor gjør dere det, eller hva tror dere det skyldes at de ikke gjør det?

Jeg har opplevd/opplever det jevnlig av to i min omgangskrets. Jeg synes det er veldig sårende når sånt skjer. Og det er heller ikke slik at jeg sender melding veldig ofte eller tar mye kontakt.

Hun ene er i en venninnegruppe. Når vi treffes alle er hun veldig positiv og snakker gjerne og spør meg om ting osv. jeg og er positiv tilbake og spør henne, har en helt normal samtale. Hun virker da interessert. Men svarer aldri på snap/sender aldri noe, eller på gruppechater vi har, mens jeg vet at hun svarer noen av de andre. Vi hadde en periode god kontakt og hun tok initiativ på egenhånd og kom på besøk til meg flere ganger. Men så plutselig ble det helt stille fra henne, og jeg vet ikke hvorfor.

Hun andre er en svigerinne, som bor på andre kanten av landet så sees derfor ikke så ofte. Men når vi er på besøk hos hverandre så er hun og veldig postitivt, interessert og jeg opplever at vi har det hyggelig. Tar mye initiativ til å gjøre ting. Men hvis jeg sender sms eller andre ting ellers så svarer hun sjelden. En gang i blant kan hun svare kort og sender bilder av barna osv. Det er ikke slik at jeg sender melding ofte, kanskje 2-3 ganger i halvåret for synes det er litt hyggelig å holde kontakten mtp barna våre osv. Men dersom hun selv sender noe til meg så forventer hun at jeg svarer med det samme (hun fikk en gang mannen sin til å purre på svar fra meg).

Det at det blir et mønster der man ikke svarer, det synes jeg er så rart. Hadde de vært avvisende mot meg ellers når vi treffes så hadde jeg skjønt det mer. Noen som har noen tanker rundt dette?

Anonymkode: 1ef5e...76d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvorfor gjør dere det, eller hva tror dere det skyldes at de ikke gjør det?

Jeg har opplevd/opplever det jevnlig av to i min omgangskrets. Jeg synes det er veldig sårende når sånt skjer. Og det er heller ikke slik at jeg sender melding veldig ofte eller tar mye kontakt.

Hun ene er i en venninnegruppe. Når vi treffes alle er hun veldig positiv og snakker gjerne og spør meg om ting osv. jeg og er positiv tilbake og spør henne, har en helt normal samtale. Hun virker da interessert. Men svarer aldri på snap/sender aldri noe, eller på gruppechater vi har, mens jeg vet at hun svarer noen av de andre. Vi hadde en periode god kontakt og hun tok initiativ på egenhånd og kom på besøk til meg flere ganger. Men så plutselig ble det helt stille fra henne, og jeg vet ikke hvorfor.

Hun andre er en svigerinne, som bor på andre kanten av landet så sees derfor ikke så ofte. Men når vi er på besøk hos hverandre så er hun og veldig postitivt, interessert og jeg opplever at vi har det hyggelig. Tar mye initiativ til å gjøre ting. Men hvis jeg sender sms eller andre ting ellers så svarer hun sjelden. En gang i blant kan hun svare kort og sender bilder av barna osv. Det er ikke slik at jeg sender melding ofte, kanskje 2-3 ganger i halvåret for synes det er litt hyggelig å holde kontakten mtp barna våre osv. Men dersom hun selv sender noe til meg så forventer hun at jeg svarer med det samme (hun fikk en gang mannen sin til å purre på svar fra meg).

Det at det blir et mønster der man ikke svarer, det synes jeg er så rart. Hadde de vært avvisende mot meg ellers når vi treffes så hadde jeg skjønt det mer. Noen som har noen tanker rundt dette?

Jeg har en veldig god venninne som er sånn. Hun er veldig engasjert når vi prater sammen på tlf, men er sånn 50% sjanse for at hun svarer på mldr. Vet hun sliter litt med helserelaterte problemer og i de verste periodene forsvinner hun helt.. Litt trist for jeg føler meg nedprioritert men forstår at det sikkert er overvelmende for hun noen ganger og da handler det vel bare om å overleve hverdagen. Ser for meg at mld utveksling blir meningsløst da.. vet ikke om det kan være noe sånnt i ditt tilfelle.

Selv kan jeg bruke lang tid på å svare noen ganger for jeg opplever mobilen som masete til tider. Men jeg svarer alltid.

Anonymkode: 55dbd...deb

AnonymBruker
Skrevet

Takk for fint svar. Interessant det du skriver om helserelaterte problemer, for kanskje det virker litt inn. Hun ene vet jeg har en angst/stress lidelse, hun må visst til tider medisineres pga det. Og hun andre har hatt noe lignende, dvs deprimert/utbrent. Jeg får prøve å ikke ta det personlig, men synes det er vanskelig . Selv svarer jeg alltid, men kanskje ikke med en gang.

Skrevet

Jeg kan være sånn i perioder, men jeg bryr meg heller ikke om noen av vennene mine gjør dette heller. Joda i en ideell verden skulle jeg sluppet alt jeg hadde i hendene og viet all min oppmerksomhet til å skrive en melding tilbake innen 20 sekunder men sånn fungerer ikke livet mitt altså... så går det litt tid om jeg er opptatt og/eller jeg glemmer det og så har tiden plutselig gått. 

Jeg prioriterer venner og er engasjert men av og til kan det virke litt masete eller jeg f.eks ønsker å bare sende en snap uten å investere i en laaaaang samtale.

Men jeg 'ignorerer' ikke mennesker konsekvent, men er litt treg kanskje. Men mine venner bryr seg like lite som meg på akkurat dette. Men om jeg hadde brydd meg når venner gjorde dette ville jeg tatt det opp med de..

AnonymBruker
Skrevet

Har ei venninne som sender meld hele dagen, ofte morsomme bilder eller videoer, eller bare skriver om ting det ikke kan svares på. 
mJeg har bare sluttet å svare en periode, og svarer bare med et smilefjes eller korte kommentarer, hun har roet seg.

på det værste sendte hun snapper hvor hun pratet i det uendelige om sitt slitte hår, cellulitter, tunge øyelokk osv. ekstremt selvsentrert. Jeg orket det ikke. 
nå som hun har roet seg ned, er det lettere å ha en vanlig kontakt med henne.

jeg svarer som regel på mld jeg får, kanskje ikke med en gang hvis jeg er opptatt, men gjør det når jeg får tid. 

Anonymkode: 96290...ba7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...