AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #1 Skrevet 28. mai 2021 Så fort været blir pent pg varmt, og folk legger ut stories og bilder av at de er ute med venner, soler seg, drikker, får jeg ekstremt angst. En klump i magen, en stemme i hodet som sier og bekrefter at tiden går fra meg, og jeg ligger her like venneløs som alle de andre årene!!!!!! Da begynner jeg å se etter trøst. Hadde jeg hatt beroligende midler tilgjengelig, hadde jeg tatt de til enhver tid. Men det har jeg ikke, og får det ikke, så jeg tyr til mat. Hele tiden. Men til vanlig trigges jeg ikke så mye at jeg må spise for å dempe. HJELP MEG!!! JEG FØLER JEG KVELES! HVORFOR GIR FINT VÆR MEG SÅ DÅRLIG SAMVITTIGHET. det er mye jeg også vil finne på men som jeg ikke kan pga jeg er ensom, og angsten tillater meg ikke å dra ute alene - det er helt forferdelig å sitte ute alene blant mange andre. Anonymkode: 8738d...0e7
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #2 Skrevet 28. mai 2021 Et tips kan være å slette det du har av sosiale media. Anonymkode: 29707...ddf 11
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #3 Skrevet 28. mai 2021 Kom deg ut i verden. Finn deg en hobby. Anonymkode: 3c2a3...40b 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #4 Skrevet 28. mai 2021 Får dårlig samvittighet for at jeg ikke er ute og benytter finværet til noe. Det er jo aldri fint vær, så må liksom ut. Gå tur, hagearbeid, et eller annet. Men orker ikke. Anonymkode: 0dd2a...c3d
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #5 Skrevet 29. mai 2021 Logg av sosiale medier, og sett deg ute i solveggen med et glass brus, og en bok eller musikk/podcast på ørene. Det er mye du selv kan gjøre med din egen situasjon. Anonymkode: 95ab1...93a 4
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #6 Skrevet 29. mai 2021 Det er bare FOMO. Det er veldig vanlig. Alle tror at alle andre er kule steder alltid, men sånn er det jo ikke. Aksepter det, omfavne det, jobb med det. Anonymkode: ae22b...387 5
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #7 Skrevet 29. mai 2021 Jeg er helt lik. Av samme grunn har jegballtod elsket høsten og grudd meg til sommeren og lyserødes kommer. Den skaper forventninger og angst. Av samme grunn jobber jeg natt, så forminskes den dårlige samvittigheten fordi jeg kan sove bort dagen med forventningene med god samvittighet. Det ble lettere etter jeg ble godt voksen og fikk barn. Men der sitter igjen enda. Følelsen av å måtte få gjort mest mulig ute i sola når det skinner. I natt har jeg jobbet og slipper heldigvis å tenke på dette denne solskinnshelgen😶 Anonymkode: 2268f...aad 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #8 Skrevet 29. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er helt lik. Av samme grunn har jegballtod elsket høsten og grudd meg til sommeren og lyserødes kommer. Den skaper forventninger og angst. Av samme grunn jobber jeg natt, så forminskes den dårlige samvittigheten fordi jeg kan sove bort dagen med forventningene med god samvittighet. Det ble lettere etter jeg ble godt voksen og fikk barn. Men der sitter igjen enda. Følelsen av å måtte få gjort mest mulig ute i sola når det skinner. I natt har jeg jobbet og slipper heldigvis å tenke på dette denne solskinnshelgen😶 Anonymkode: 2268f...aad Her var mye dårlig autokorrektur🥴 Prøver igjen: Jeg er helt lik. Av samme grunn har jeg alltid elsket høsten og grudd meg til sommeren og lysetiden kommer. Den skaper forventninger og angst. Av samme grunn jobber jeg natt. Da forminskes den dårlige samvittigheten fordi jeg kan sove bort dagen med forventningene med god samvittighet. Det ble lettere etter jeg ble godt voksen og fikk barn. Men der sitter igjen enda. Følelsen av å måtte få gjort mest mulig ute i sola når det skinner. I natt har jeg jobbet og slipper heldigvis å tenke på dette denne solskinnshelgen😶 Anonymkode: 2268f...aad
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #9 Skrevet 29. mai 2021 Kom deg ut i sola da vel? Jeg er også mye i sola når vi har den, og det er fordi jeg angrer når regnet er tilbake om jeg ikke er det😅. Anonymkode: c4057...abf
Jaytee Skrevet 29. mai 2021 #10 Skrevet 29. mai 2021 Sola og varme på kroppen gir deg energi du trodde du ikke har. 2
skreppamedleppa Skrevet 29. mai 2021 #11 Skrevet 29. mai 2021 En eller to dager med sol og hele kg blir fylkt opp av mennesker som er så ensomme, alle koser seg og det er så fælt tråder... Slett some Og kom deg ut i solen. 4
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #12 Skrevet 29. mai 2021 Jeg har slettet at av SOME. Er så trist å se hvor mye tid mennesker bruker på dette tullet, kvalmt. Fikk et nytt liv etterpå selv, spesielt den mentale helsen. Anonymkode: a808d...bb1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #13 Skrevet 29. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har slettet at av SOME. Er så trist å se hvor mye tid mennesker bruker på dette tullet, kvalmt. Fikk et nytt liv etterpå selv, spesielt den mentale helsen. Anonymkode: a808d...bb1 Synd det skal være sånn. Men sms og mms er ut. Finito, over and out.. Skulle gjerne slettet snapchat og messenger (eneste jeg har av some), men må ha dette for å holde kontakt med venner og familie. Folk har glemt at sms fortsatt eksisterer. Det var en fryd å slette facebook vertfall! Anonymkode: d539f...4fb
Gjest laPistola Skrevet 29. mai 2021 #14 Skrevet 29. mai 2021 Jeg er litt ensom selv, de siste årene har all familie og gamle venner flyttet, så er mye alene . Alene og ensom er jo ikke nødvendigvis det samme, i dag har jeg vært alene men ikke ensom . Jeg elsker sol og sommer så i dag har jeg storkost meg i eget selskap . Gått lang tur , solt meg i en park , tatt en øl på verandaen . Tilogmed foreviget dagen på insta med bilder fra turen . Trist at du takler det med ensomhet følelse og mat. I morgen er en ny dag, prøv og gjøre den annerledes ? Sol gir energi og glede, og hvorfor trenger man og være flere for og sole seg feks? Logg deg av sosiale medier forven stund , og prøv og kom deg litt ut? Alle har ikke perfekte liv og gjør morsomme ting sammen andre hele tiden, de får det bare til og se sånn ut.
skreppamedleppa Skrevet 30. mai 2021 #15 Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Synd det skal være sånn. Men sms og mms er ut. Finito, over and out.. Skulle gjerne slettet snapchat og messenger (eneste jeg har av some), men må ha dette for å holde kontakt med venner og familie. Folk har glemt at sms fortsatt eksisterer. Det var en fryd å slette facebook vertfall! Anonymkode: d539f...4fb Men altså... Det bør jo virkelig ikke være slik at folk ikke kan legge ut sosiale koselige ting på some fordi andre får angst av det.. Jeg legger ut bilder av gøye ting i livet mitt på insta og det har jeg fortsatt tenkt å gjøre uten en halv tanke på om folk blir støtt av det.. Da bør en sjekke sine holdninger til some. Jeg har både insta og snap men overtenker ikke 2 sekunder på at andre legger ut bilder av at de koser seg. Selv om jeg ikke er med noen i det sekundet jeg ser dette.. Får en angst av dette bør en faktisk herdes litt.. Eller jobbe med angstproblematikken i seg selv. En bør alltid strebe etter å kose seg i eget selskap for det er ingen som har noen 24/7 om en ikke har mann og barn da kanskje.. Venner kan en ikke forlange at skal være med deg hele tiden, det tror jeg ikke er sunt.. En kan ha some både uten av at en tar seg nær og blir støtt av at andre har det bra og det går an å ha some og faktisk ikke logge seg inn her de dagene en føler seg sårbar, og det får an å tilbringe mindre tid på some... Folk i dag blir jo krenket og nervøse av alt mulig som å se at andre har det bra, sommer, høye temperaturer etc.. Det er trist at ts bruker mat som en lindrende faktor, det er og trist at angsten til ts bryter h*n såpass ned at det virker umulig å finne på noe kjekt aleine. Men da er det dette h*n bør jobbe med. 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #16 Skrevet 30. mai 2021 På slike dager ser jeg aldri på fb eller på folk sine story’s, da føler jeg meg bare ensom og deppa. Jeg vet jo at livet ikke er slik folk framstiller det på SoMe, men jeg lar meg lure....igjen og igjen🙈 Anonymkode: 538dd...92a
Gjest TheCatLady Skrevet 30. mai 2021 #17 Skrevet 30. mai 2021 Det høres ut som du trigges av ting som påminner deg på at du er ensom og ikke har venner. Skjønner deg veldig godt for når det er sommer og sol så blir folk mer sosiale og man får følelsen av at man er mislykket fordi man ikke har noe "alle" andre har, men det du skal huske på er at veldig mange har det som deg. Jeg tror det er enklere sagt enn gjort å bare komme seg ut når man har det sånn. Om du ikke ønsker å slette some, er det noe du kan gjøre for å redusere tiden din der? Kanskje du kan planlegge å gjøre noe hyggelig for deg selv uansett om du må gjøre det alene? Mulig du kan gjøre det på andre tidspunkt enn da de fleste er ute eller starte i det små? Om du ikke har lyst til å være ute, men genuint trives inne så er det ikke noe galt i det heller. Jeg tror du må fjerne deg fra ideen om at du er mislykket på grunn av dette. Det å finne venner er ikke nødvendigvis det enkleste, men du kan endre på hvordan du tenker rundt dette.
Othea Skrevet 1. juni 2021 #18 Skrevet 1. juni 2021 Ensomhet gjør vondt og det gjør ekstra vondt om sommeren. ❤️ Kjenner meg igjen i det du skriver.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #19 Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 28.5.2021 den 17.57): Så fort været blir pent pg varmt, og folk legger ut stories og bilder av at de er ute med venner, soler seg, drikker, får jeg ekstremt angst. En klump i magen, en stemme i hodet som sier og bekrefter at tiden går fra meg, og jeg ligger her like venneløs som alle de andre årene!!!!!! Da begynner jeg å se etter trøst. Hadde jeg hatt beroligende midler tilgjengelig, hadde jeg tatt de til enhver tid. Men det har jeg ikke, og får det ikke, så jeg tyr til mat. Hele tiden. Men til vanlig trigges jeg ikke så mye at jeg må spise for å dempe. HJELP MEG!!! JEG FØLER JEG KVELES! HVORFOR GIR FINT VÆR MEG SÅ DÅRLIG SAMVITTIGHET. det er mye jeg også vil finne på men som jeg ikke kan pga jeg er ensom, og angsten tillater meg ikke å dra ute alene - det er helt forferdelig å sitte ute alene blant mange andre. Anonymkode: 8738d...0e7 Jeg var ute i solen hele helgen. Tvangssosialisering for å blidgjøre samboer. Ville bare hjem, lukke persienner og se film og kose meg med barnet mitt. Kjedet meg i hjel og ventet hele tiden på at han skulle foreslå å dra hjem. Vi kunne lagt ut masse bilder fra den dagen hvor jeg hadde sett lykkelig og hipp ut. Satt på bryggekanten i hovedstaden med en pils og smilte. Inni meg var jeg utslitt og lei, hadde lyst på alenetid. Ikke tro alle som er ute og henger slik er så lykkelige. Jeg er lei deg. Bla bla og alle må være så sosiale i solen. Bare stress Anonymkode: 63a50...31e 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #20 Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg var ute i solen hele helgen. Tvangssosialisering for å blidgjøre samboer. Ville bare hjem, lukke persienner og se film og kose meg med barnet mitt. Kjedet meg i hjel og ventet hele tiden på at han skulle foreslå å dra hjem. Vi kunne lagt ut masse bilder fra den dagen hvor jeg hadde sett lykkelig og hipp ut. Satt på bryggekanten i hovedstaden med en pils og smilte. Inni meg var jeg utslitt og lei, hadde lyst på alenetid. Ikke tro alle som er ute og henger slik er så lykkelige. Jeg er lei deg. Bla bla og alle må være så sosiale i solen. Bare stress Anonymkode: 63a50...31e Det du beskriver, kjenner jeg meg så innmari godt igjen i. Kjæresten min forsåvidt blir et helt annet menneske på sommeren, så da er det full rulle og tjo hei 24/7, mens jeg helst vil at vi skal dra ned rullegardinene, sette på vår favorittserie og kose oss med kakao. Blir stressa og sliten av å henge i parker og diverse og være megasosial fordi det er fint vær, og det skal hauses så veldig opp og, da. Blæh! Anonymkode: 69c04...34c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå