Gå til innhold

Noen som kan hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min beste venninne gjennom 23 år skal gifte seg og jeg har fått det ærefulle oppdraget, å være hennes forlover. :klem:

Gleden er selvfølgelig stor og engasjementet enormt, men det er jo ting som jeg sliter litt med å finne svar på.

Overalt finner man side på side med forslag til utdrikningslag, men mitt "problem" er noe helt annet.

Jeg forsøker å finne ut hva som bør være med i vesken bryllups dagen samt noen råd og vink. :roll:

Noen som kan hjelpe meg her??

:rosasmil:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjelp ho når ho skal på do!!!

I veks bør det være smike og blank neglelakk...

Ha gjerne et par sktra strømper en plass... Lommetørkle.. Ta vare på tale hennes før og etter om ho skal tale.. Ikke drikk deg dritings...

Skrevet

Her er liste over en "førstehjelpsveske" men alt er nok ikke like aktuelt for alle. Men mange gode tips ;)

Sytråd/nål

Gnagsårplaster

Tannkrem

Tannbørste

Hårnåler

Ekstra sko

Kontaktlinser

Linsevæske

Bind/truseinnlegg

Ekstra truse

Flekkfjerner

Sminke

Speil

Neglelakk

Neglesaks (nyttig til mye!)

Neglefil

Pinsett

Ekstra strømper/strømpebukse

Hårspray

Pastiller

Vann

Sugerør (for å unngå å ødelegge leppestift)

Kjeks (for å unngå lavt blodsukker)

Imodium/Ido-form (for magetrøbbel)

Papirlommetørklær

Våtservietter

Q-tips

Smertestillende

Sikkerhetsnåler

Superlim (for skohæler etc)

Mobiltelefon

Kontanter

Fyrstikker

Parfyme/deodorant

"Feste" til øredobber

Gjest Brudeberta 2006/07?
Skrevet
Her er liste over en "førstehjelpsveske" men alt er nok ikke like aktuelt for alle. Men mange gode tips ;)

Sytråd/nål

Gnagsårplaster

Tannkrem

Tannbørste

Hårnåler

Ekstra sko

Kontaktlinser

Linsevæske

Bind/truseinnlegg

Ekstra truse

Flekkfjerner

Sminke

Speil

Neglelakk

Neglesaks (nyttig til mye!)

Neglefil

Pinsett

Ekstra strømper/strømpebukse

Hårspray

Pastiller

Vann

Sugerør (for å unngå å ødelegge leppestift)

Kjeks (for å unngå lavt blodsukker)

Imodium/Ido-form (for magetrøbbel)

Papirlommetørklær

Våtservietter

Q-tips

Smertestillende

Sikkerhetsnåler

Superlim (for skohæler etc)

Mobiltelefon

Kontanter

Fyrstikker

Parfyme/deodorant

"Feste" til øredobber

:hakeslepp:

Skrevet

Ja, listen er ekstrem men det er ihvertfall mange gode tips :)

Skrevet

Flott liste,ja! Men man må vel ha en sekk og ikke en veske for å få med alt? Fy, vi er slemme....ble bare så inspirert av gjespefjeset! :twisted:

Skrevet

Gjespefjeset!! :ler: Pssst, Corazon, jeg tror det heller er mer hakeslepp! :hoho:

Jeg tror jeg ville kuttet kraftig ned på den listen, hatt noe i en bag som kunne ligge diskre gjemt i selskapslokalene og bare puttet et par ting i veska.

Der ville jeg hatt de tingene man kunne trenge i kirken, som feks:

Sminke: Det holder vel med leppestift og evt pudder.

Hårnåler: Det kan være kjekt å ha til å fikse på frisyren.

Truseinnlegg: Ta med et til henne, i tillfelle max uflax.

Speil: Ja takk! :ler:

Pastiller: Velg noen sånne fresh breath greier.

Vann: Viktig, viktig.

Sjokolade/kjeks: New Energy er perfekt om hun liker den.

Q-tips: Ta med et par stk i tilfelle mascaraen eller noe annet flyter litt utover.

Immoduim: kan være greit, men dersom hun ikke sliter med irritabel tarm er det vel strengt tatt ikke nødvendig.

Papirlommetørkle: Trenger ikke både våtserviett og papirserviett, man har jo vannflasken med likevel.

Feste til øredobb: Diskuter med henne hvorvidt hun føler det er viktig.

Kontanter og mobiltelefon: Hvis det skulle trenges, det bestemmer dere selv.

Smertestillende: Du kan jo putte oppi to stk bare for å være sikker.

Sikkerhetsnål: Tja, kanskje?

Dette tror jeg er max hva jeg ville tatt med hvis jeg var deg. Trengs noe utover dette, så pakk det i en bag/veske og send det til lokalene med de som pynter. :)

Skrevet

Smertestillende er kjempelurt å ha tilgjengelig syns jeg. Er ikke lett å huske å drikke nok på en sånn dag, og da får man gjerne vondt i hodet...

Gjest ronjajenta
Skrevet

Ekstra strømper/strømpebukse er viktig.

Jeg tok det med sånn i tilfelle når jeg var forlover, bruden ødela strømpene sine hos frisøren og jeg fikk høre at jeg hadde redda dagen hennes.. :)

Skrevet

sikkerhetsnåler fikk jeg veldig brukt for!!!

Be henne pakke en sekk hun kan ha større ting i - det kan jo stå i bilen hos fotografen og på bade på stedet.

Er bedre å ha med seg for mye enn for lite!

Skrevet

Takk for alle forslagene...

Her er det bare å begynne å pakke skjønner jeg.... :ler:

Skrevet

Jeg savnet leppestift og litt drikke (vann) under fotograferingen. OG litt leppestift på kvelden. Men ellers var jeg helt fornøyd. Jo forresten pass på at du oppbevarer mobilen hennes hvis hun skal ha med seg en (og slår den av under vielsen...) :kgblunk:

Skrevet

Du kan vel samordne med bruden? Hun har antakelig også noen tanker om hva som bør være med. Sammen finner dere sikkert den beste pakkelista. Da jeg var forlover hadde bruden selv pakket en del i en sekk som hun sendte med foreldrene sine til festen. Jeg for min del sørget for å ha med papirservietter til seremonien i kirka... Ellers er mat og drikke veldig viktig på en sånn dag, og kamera til å ta bilder "bak kulissene" (frisør og sminke, i bilen hvis forloverne skal være med der, etc).

Skrevet

Det hun måtte trenge av fornying av sminken, f.eks leppestift og mascara. Det er det aller viktigste. Det var det for meg i hvertfall.

Skrevet

en ting jeg satte pris på i ettertid var alle de flotte bildene som min forlover tok på bryllupsdagen under forberedelsene, dvs om morgenen, hos frisør, sminke påkledning osv.. :) Så husk å ta med et foto-apperat (eller kanskje også film-kamera?) dersom du skal være med bruden før vielsen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...