Gå til innhold

Dette er tingen alle kvinner er utakknemlige for i forholdene med sine menn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannlig seksualitet er i utgangspunktet polygamisk. D.v.s. at menns primære forplantningsstrategi, og derfor også menns psyke knyttet til sex, er ny fitte, ny fitte, ny fitte, ny fitte o.s.v. Dersom en mann kunne velge fritt, ville han for det første velge å være så attraktiv at han kunne leve på den måten, og for det andre velge å leve på den måten. 

Kvinners seksualitet er hypergamisk. D.v.s. at kvinners primære forplantningsstrategi er å låse fast den ene mannen av høyest mulig kvalitet (utseende + status) de kan få mens de selv er på topp, og dermed sikre både det beste genetiske materialet for sine avkom, samt trygghet for sin egen alderdom (at han er låst fast juridisk/sosialt for når hun mister sin attraktivitet).

Begge deler bunner ut i prinsippet: ubegrenset med sperm, svært begrenset med egg.

Videre følger det altså at i det øyeblikket en mann inngår et forpliktende forhold med en kvinne, ofrer han din egen primære seksualstrategi, sine egne drifter, og innfinner seg i stedet med det som er hennes primære strategi, hennes drifter.

Dette er et offer som alle menn i forpliktende forhold har gjort. Men forstår kvinner det? Nei! Setter de pris på det? Nei! Er de takknemlige for det? Nei!

Egentlig burde det være enhver kvinnes hovedfokus i livet, når hun først har blitt skjenket denne gaven i form av en mann som har forpliktet seg til henne, å oppfylle alle hans seksuelle fantasier når som helst og hvor som helst han måtte ønske det. Det er, vil jeg påstå, det absolutt minimale av hva en mann bør forvente i retur for å gi opp hele sin sanne natur for å tilpasse seg hennes.

Kjør debatt.

Anonymkode: c6595...d94

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi er mer enn instinkter og urmannens lyster. Dette stemmer nok ikke når vi bruker hjernen. Men hey, ikke alle bruker hjernen over instinkter og lyster da. 

Anonymkode: 646f4...01f

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Hvor realistisk er det egentlig at menn har sex med nye kvinner hele tiden? Har single menn det? Tror nok gifte menn har mer sex enn single menn. Så menn får være takknemlige for at de får sex og alt det som et forhold innebærer. Gifte menn har bedre livskvalitet enn single menn.

Anonymkode: 71b07...263

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

I alle mine forhold så er jeg den som ønsker mest sex. I mitt ekteskap, så fikk jeg så lite sex, ble avvist stort sett alltid når jeg prøvde meg. Og fin er jeg, alle hans kompiser sa jo hele tiden til han, hvor glad han skulle være over å ha ei så fin dame. Har alltid trent mye og tatt godt vare på meg selv. 

Alle menn jeg har hatt sex med, vil ha sex med meg igjen og. Så vet at jeg ikke er dårlig i senga. 

Er så dritt lei av at her inne, så skal alt være menn mot kvinner. Vi er da mennesker alle sammen, og vi er veldig forskjellige. Det har ofte lite med hvilket kjønn vi er.

Anonymkode: 8f261...58e

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Sier du at vi kvinner ikke har sexlyst og at vi ikke kan ha lyst på andre menn? 

Anonymkode: 7b903...da1

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Mannlig seksualitet er i utgangspunktet polygamisk. D.v.s. at menns primære forplantningsstrategi, og derfor også menns psyke knyttet til sex, er ny fitte, ny fitte, ny fitte, ny fitte o.s.v. Dersom en mann kunne velge fritt, ville han for det første velge å være så attraktiv at han kunne leve på den måten, og for det andre velge å leve på den måten. 

Kvinners seksualitet er hypergamisk. D.v.s. at kvinners primære forplantningsstrategi er å låse fast den ene mannen av høyest mulig kvalitet (utseende + status) de kan få mens de selv er på topp, og dermed sikre både det beste genetiske materialet for sine avkom, samt trygghet for sin egen alderdom (at han er låst fast juridisk/sosialt for når hun mister sin attraktivitet).

Her utelater du noe viktig. Genetisk spredning er essensielt for kvinner også, derfor er vår seksualitet designet for "låse fast" en mann, og få 1-2 barn med han, men også få barn med et par andre menn. Hovedpartneren vil fungere som farsfigur for alle barna, fordi det styrker hans avkoms fremtid å legge til rette for at deres søsken også vokser opp. Vi er tross alt  flokkdyr, og disse halvsøsknene er de som er mest sannsynlige til å ta vare på hans fremtidige barnabarn, dersom foreldrene skulle falle fra.  

Så troskap belønnes med troskap, siden vi alle må overstyre noe av instinktene våre i et moderne samfunn. 

Anonymkode: 1a62d...712

• Liker 5
Skrevet

Jeg har en liten følelse av at denne tråden ble laget av noen som innerst inne kunne ønske de hadde opplevd èn kvinne...

• Liker 12
Skrevet
Callisto83 skrev (1 minutt siden):

Jeg har en liten følelse av at denne tråden ble laget av noen som innerst inne kunne ønske de hadde opplevd èn kvinne...

Du skrev det jeg tenkte 😆

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Egentlig burde det være enhver kvinnes hovedfokus i livet, når hun først har blitt skjenket denne gaven i form av en mann som har forpliktet seg til henne, å oppfylle alle hans seksuelle fantasier når som helst og hvor som helst han måtte ønske det. Det er, vil jeg påstå, det absolutt minimale av hva en mann bør forvente i retur for å gi opp hele sin sanne natur for å tilpasse seg hennes.

Og hva gir han til henne i retur for at hun ikke får det hennes natur ønsker? Han ønsker seg alle damer i verden og hun ønsker seg verdens beste mann ifølge deg. Så her gir de begge to opp noe. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Sier du at vi kvinner ikke har sexlyst og at vi ikke kan ha lyst på andre menn? 

Jo. Kvinner vil ha bedre, bedre, bedre (hypergami).

Menn vil ha ny, ny, ny, ny (polygami).

Det er derfor menn kan finne på å knulle ei trollkjerring selv om de har en heit kone hjemme. Fordi for dem handler det om ny. Det er også derfor menn kan være utro uten engang å tenke tanken om at de vil forlate kona.

Mens for kvinner handler det om bedre. Når kvinner er utro, er det alltid med en mann av mer optimal genetisk profil. Og når de først er utro, er set å bytte ut mannen alltid en del av det.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det gir egentlig lite mening at menn skal spre sæden sin overalt. Hvor sannsynlig er det at avkommet lever opp hvis han ikke er med og bidrar?🤔

Anonymkode: 46205...bda

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Callisto83 said:

Jeg liker at du objektiviserer deg selv, og peker på hullet ditt i overført betydning, når du sliter med å komme med et argument. Fascinerende klassisk respons.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vel, TS, løsningen her er såre enkel. For menn, som bare vil ha ny fitte, er det bare å unngå alt som heter forhold og forpliktelser. Problem solved.

Anonymkode: 50b8c...5ed

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det gir egentlig lite mening at menn skal spre sæden sin overalt. Hvor sannsynlig er det at avkommet lever opp hvis han ikke er med og bidrar?🤔

Anonymkode: 46205...bda

Veldig sannsynlig at det blir en 5-6-7-8 dugende avkom om han bare sprer genene sine i mange nok kvinnfolk.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jo. Kvinner vil ha bedre, bedre, bedre (hypergami).

Menn vil ha ny, ny, ny, ny (polygami).

Det er derfor menn kan finne på å knulle ei trollkjerring selv om de har en heit kone hjemme. Fordi for dem handler det om ny. Det er også derfor menn kan være utro uten engang å tenke tanken om at de vil forlate kona.

Mens for kvinner handler det om bedre. Når kvinner er utro, er det alltid med en mann av mer optimal genetisk profil. Og når de først er utro, er set å bytte ut mannen alltid en del av det.

Ny og bedre er vel to sider av samme sak med tanke på utroskap. Hvis mannen vil ha en ny og går for det og kona vil ha en bedre og går for det, så vil de ha noen andre enn partner begge to da? Altså ikke så ulike likevel.. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Begge deler bunner ut i prinsippet: ubegrenset med sperm, svært begrenset med egg.

Videre følger det altså at i det øyeblikket en mann inngår et forpliktende forhold med en kvinne, ofrer han din egen primære seksualstrategi, sine egne drifter, og innfinner seg i stedet med det som er hennes primære strategi, hennes drifter.

Dette er et offer som alle menn i forpliktende forhold har gjort. Men forstår kvinner det? Nei! Setter de pris på det? Nei! Er de takknemlige for det? Nei!

Kjør debatt.

Hahahaaaa ! Du skriver at menn er som dyr, faktisk verre enn dyr, fordi mennesker vet om kjønnssykdommer..  Du glemmer at menn flest har en velfungerende hjerne og ett hjerte som faktisk kan elske en kvinne. Du som skrev dette, må være en kvinne uten forholdserfaring. Menn er også mennesker, med følelser.

Anonymkode: 1ca0e...319

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Her utelater du noe viktig. Genetisk spredning er essensielt for kvinner også, derfor er vår seksualitet designet for "låse fast" en mann, og få 1-2 barn med han, men også få barn med et par andre menn. Hovedpartneren vil fungere som farsfigur for alle barna, fordi det styrker hans avkoms fremtid å legge til rette for at deres søsken også vokser opp. Vi er tross alt  flokkdyr, og disse halvsøsknene er de som er mest sannsynlige til å ta vare på hans fremtidige barnabarn, dersom foreldrene skulle falle fra.  

Så troskap belønnes med troskap, siden vi alle må overstyre noe av instinktene våre i et moderne samfunn. 

Anonymkode: 1a62d...712

Et gyldig motargument, så vidt jeg kan se. Bra jobba! Har ikke noe å utsette på dette svaret, det er godt mulig det du sier er rett.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg liker at du objektiviserer deg selv, og peker på hullet ditt i overført betydning, når du sliter med å komme med et argument. Fascinerende klassisk respons.

Hva slags argumenter forventer du egentlig? Jeg tror ikke et sekund på at du baserer dette på erfaring, mer ønsketenkning, og sikkert en porsjon bitterhet...

Det er jo bare trist at du ikke har opplevd et meningsfyllt forhold.

(Hilsen meg og hullet mitt 🤗)

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kvinne og har forholdsvis stor sexlyst. I tidligere forhold har jeg hatt omtrent samme som partneren, og vi har også hatt en del gøy utforsking som feks trekant (jeg er bi). Han jeg har endt opp med derimot har både en del mindre sexlyst, er mer rutinpreget, og hadde sunket i jorden om jeg hadde foreslått noe sånt. Han er uansett den beste matchen jeg har hatt totalt sett, selv om sexen er litt kjedelig. Jeg gir ikke opp noe for å være sammen med han, han er jo mitt førstevalg. Ingen har alt. Og heldigvis har jeg mange gode minner fra tidligere sprell. Nå teller det mer å være en god pappa og fantastisk samarbeidspartner. 

Folk som synes at monogami er et større offer enn det forholdet gir bør droppe å være i et monogant forhold, og heller være singel eller finne en partner som ønsker et polyamorøst forhold. Enkelt og greit. 

Anonymkode: 792a2...783

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...