Gå til innhold

Nybegynnerspørsmål om gjødsel

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har kjøpt meg noen flotte blomster til balkongen, og fikk beskjed om å gjødsle 1 gang i uka.

Kjøpte 1 kg Superba.

Det står at 5 ml av dette skal blandes med 4 liter vann.

Lurer på om jeg kan blande en fjerdedel med 1 liter vann og ha det i en stor brusflaske? Eller hvordan gjør folk dette? Vil jo gjerne ha det stående i en lukket flaske så jeg bare kan hente den frem ved behov.

Anonymkode: 5eadb...acd

Gjest DEN NAKNE GARTNER
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har kjøpt meg noen flotte blomster til balkongen, og fikk beskjed om å gjødsle 1 gang i uka.

Kjøpte 1 kg Superba.

Det står at 5 ml av dette skal blandes med 4 liter vann.

Lurer på om jeg kan blande en fjerdedel med 1 liter vann og ha det i en stor brusflaske? Eller hvordan gjør folk dette? Vil jo gjerne ha det stående i en lukket flaske så jeg bare kan hente den frem ved behov.

Ja det kan du. En enkel måte å gjøre det på er å veie 5ml feks på en kjøkkenvekt om du har, slik at det blir enklere å løse rent praktisk. Du kan selvfølgelig blande så mye eller lite du ønsker bare blandingsforholdet er riktig. 

AnonymBruker
Skrevet
DEN NAKNE GARTNER skrev (2 minutter siden):

Ja det kan du. En enkel måte å gjøre det på er å veie 5ml feks på en kjøkkenvekt om du har, slik at det blir enklere å løse rent praktisk. Du kan selvfølgelig blande så mye eller lite du ønsker bare blandingsforholdet er riktig. 

Tusen takk! Kanskje helt idiotisk, men jeg leste bakpå om hvor brannfarlig det var og sånn, så jeg følte jeg måtte forsikre meg om at det ikke var dumt å oppbevare det i en lukket flaske. Helt ny på dette! Hehe.

Et annet spørsmål (siden jeg først har en naken gartner her); jeg har lyst til å dyrke gressløk på balkongen også. Kan jeg bare kjøpe en av de ferdige på butikken og potte den om? Noe spesielt å tenke på i så fall? :)

AnonymBruker
Skrevet

Gressløk er kjempelett :) jeg har en jeg bare kjøpte på butikken og planta i en potte på 4. året nå og jeg gjør ingenting annet enn å sette potta inn på vinteren og sette ut på våren. 

Anonymkode: 68293...33f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...