Gå til innhold

Laaang ventetid hos gynekolog

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har blitt henvist til gynekolog av fastlegen min grunnet kjønnsvorter. Jeg har fått time, men det er ikke før i slutten av oktober. Synes dette er veldig lenge til, og er redd vortene skal bli enda verre. Er lei av å føle meg ekkel sammen med kjæresten. Er det vanlig at det tar så lang tid før man kommer inn? Nytter det å ringe å be om framskyndelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går jo ann å ringe å høre om de har noen avbestillinger, men fikk du ikke time før og de visste hva det er så er det ikke noe problem å ha de vortene litt, men skjønner det ikke er ok altså.

Er det kanskje en annen gynekolog du kan ringe å høre om de har kortere tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper neppe å be om å få fremskyndet timen. De gir time etter hvor mye de har å gjøre, og hvor alvorlige plager pasienten har og hvor stor sjanse det er for permanente skader om pasienten må vente. Kjønnsvorter er blant de mindre prioriterte lidelsene, vil jeg tro.

Jeg fikk forresten henvisning til hudlege på grunn av føflekker som har forandret seg (på den måten som kreft bruker å oppføre seg), og jeg har 3 måneders ventetid, så disse spesialistene har visst mye å gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin

har de ikke en sånn gratisklinikk i byen der du bor? det har de i bergen iallefall. der kan du bare komme og trekke kølapp og vente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gjort som Ninakanin sa.. :) Eller tatt kontakt med helsestasjon for ungdom(hvis du ikke er for gammel) og spurt hva du kunne gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 22 år. Har vært hos fastlegen min, men hun har henvist meg videre, antageligvis fordi hun ikke kan gjøre noe mer. Synes 1,5 måned er veldig lang tid å vente, og er kjemperedd for at ting skal bli verre. Jeg bor i Trondheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ventetider hos spesialister er lange fordi mange insisterer på å se en spesialist uten at de trenger det (merk: jeg snakker ikke om deg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, ringte og fikk framskyndet timen tre uker. Puh! Telefondamen mente at jeg antageligvis kom til å bli henvist videre, da jeg forklarte problemet. Hvor blir det da? Sykehuset? Og hva har de tenkt å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke skjønne det, søsteren min hadde kjønnsvorter og fikk et middel som skulle pensles på.. Hvorfor må du innom så mange leger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...