Gullhår77 Skrevet 28. mai 2021 #1 Skrevet 28. mai 2021 Jeg vurderer sterkt å utdanne meg til vernepleier. Tenker deltid på 4 år. Noen som har erfaring med deltids studie? Hvor mye fysisk oppmøte på skolen? Hvor jobbet du i dine praksisperioder? Ønsker å ha studie ved siden av 80%-100% stilling. Er det mulig mon tro? For dere som jobber som vernepleiere. Fortell litt om din arbeidsplass, jobber du med noe utenom det vanlige? Hvorfor liker du jobben? Ønsker å holde denne tråden positiv. Negative arbeidserfaringer kan jeg lese om andre steder. Ha en flott dag.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #2 Skrevet 29. mai 2021 Jeg studerte vernepleie på deltid ved OsloMet over 4 år. Vi hadde forelesninger hver mandag og tirsdag. Ikke så mye obligatorisk, men jeg anbefaler å møte opp. Jeg jobba 2-3 steder ved siden av studiene, men hadde bare helgestilling fast og tok ellers på meg ekstravakter. Jobba mye nattevakter. Under praksisperioder jobba jeg i helgene og noen ganger etter en dag i praksis (kveld eller natt til studiedag). Trivdes veldig godt på studiet og selv om det var deltid og kanskje lite sosialt sammenlignet med heltidsstudier så fikk jeg gode venner. Fikk meg jobb på skole etter endt utdanning og trives veldig godt med det. Var lett å få jobb, rakk bare å søke på to steder og var på to intervjuer før jeg ble tilbudt stilling fra begge - og det før jeg var ferdig med bacheloroppgaven. På skolen jeg jobber er vi mange vernepleiere og kun elever med spesielle behov. Jobben er utfordrende, men bringer mye glede og ingen dag er lik. Da jeg var i praksis på studiet var jeg innom rus, psykatri, skole og bolig. Hva kunne du tenke deg? Anonymkode: 268a5...f2c 2