Gå til innhold

Hva er den verste krenke historien dere har hørt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Basert på en annen tråd, hva er den beste/verste eksempelet dere har på folk som lett blir krenket?:popcorn:

Anonymkode: 21c25...6f2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De som ble krenket over at ingen ønsket de "God Kristi Himmelfart"-dag.

Anonymkode: 55c0c...0f5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De som ble krenket over at ingen ønsket de "God Kristi Himmelfart"-dag.

Er dette sant eller konstruert? Jeg har aldri hørt noen ønske noen "God Kristihimmelfartsdag".

Anonymkode: 64296...2d9

Skrevet (endret)

Denne🤣 (er selv relativt slank/tynn), men dette viser krenkelandet på det beste..Screenshot_20210528-135848_Gallery.thumb.jpg.ab09fa703df8b4be2aa113e0f368a565.jpg

eller denne (bønder som blir krenka over en ulv på melkekartongen)Screenshot_20210528-012301_Instagram.thumb.jpg.62de083b1a6ef8373afe5c0bcc843d43.jpg

eller folk som blir krenka over at andre mennesker har salt/pepper/ketchup/ på maten

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

https://idag.no/norsk-politiker-en-han-mot-norske-og-kristne-verdier/19.36194

Delt på Facebook av Sylvi Listhaug

Problemet her er at den kristne tradisjonen ikke blir nevnt når den muslimske blir det. Det hadde jo ikke blitt noen reaksjon om det ikke hadde blitt sendt noen melding i det hele tatt. Det er altså forskjellsbehandlingen det går på.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Problemet her er at den kristne tradisjonen ikke blir nevnt når den muslimske blir det. Det hadde jo ikke blitt noen reaksjon om det ikke hadde blitt sendt noen melding i det hele tatt. Det er altså forskjellsbehandlingen det går på.

Ser ikke problemet. De færreste feirer påske pga Jesus uansett.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ser ikke problemet. De færreste feirer påske pga Jesus uansett.

De færreste feirer muslimske høytider.

Sikkert flere som gir påske/kristi himmelfartsdag et religiøst innhold enn det er som feirer disse muslimske høytidene.

Skal man gratulere en religion på sine høytider må man gratulere alle på sine. Eller så kan man la være å gratulere noen.

Som kanskje er det beste - at politikerne holder seg unna religion.

Anonymkode: a87dc...d7e

• Liker 2
Skrevet

Skipper religions debatten men slenger inn denne.. Incel blir fort krenket føler jeg😜Screenshot_20210528-143148_Instagram.thumb.jpg.50503434489ae20102def6d0a88f993d.jpg

• Liker 11
Skrevet

Den «rasistiske benken» i Botanisk hage. Jeg ble ganske satt ut av argumentasjonen. Føles som jeg lever på en annen planet og  lever etter en annen logikk enn disse « Wokemenneskene»

Når det er sagt så er jeg enig med antirasister i mye. Og rasisme er også et problem i Norge. Listhaug og gjengen er verre. 

Men jeg blir svett av slik svart/hvitt tenkning. Og at man tror at andre blir krenket når de egentlig ikke blir det. Man tar på seg krenkefrakken på vegne av andre minoriteter som ikke bryr seg om noe så håpløst. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
skreppamedleppa skrev (10 minutter siden):

Skipper religions debatten men slenger inn denne.. Incel blir fort krenket føler jeg😜Screenshot_20210528-143148_Instagram.thumb.jpg.50503434489ae20102def6d0a88f993d.jpg

Hehe, måtte le av denne. Godt eksempel.

Anonymkode: 92f13...995

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Føler mange blir krenket av de meste i dag, skal ikke så mye til. Fra folk som ikke velger det samme som de i klær, samboerforhold, lebestift, jobb osv

Anonymkode: 00a7b...c6d

AnonymBruker
Skrevet

Fordi en gris lagde litt lyd fordi den ble tatt på i en video jeg så en gang. De mente han led fordi han lagde lyd. Han ble så vidt tatt på og griser lager jo lyd. Han led nok ikke. Da jeg kommenterte dette så var det noen som svarte at de ikke håpte jeg hadde dyr. Bevares 🙄

Anonymkode: 11aba...415

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ble kalt rasist av en annen hvit kvinne fordi jeg sa jeg foretrekker å være blek og ikke sole meg. Hun mente at det jeg egentlig sa var at å ha mørkere hud var stygt 🥴

Anonymkode: e31d4...356

• Liker 1
Skrevet
Kågebruker skrev (39 minutter siden):

Den «rasistiske benken» i Botanisk hage. Jeg ble ganske satt ut av argumentasjonen. Føles som jeg lever på en annen planet og  lever etter en annen logikk enn disse « Wokemenneskene»

Når det er sagt så er jeg enig med antirasister i mye. Og rasisme er også et problem i Norge. Listhaug og gjengen er verre. 

Men jeg blir svett av slik svart/hvitt tenkning. Og at man tror at andre blir krenket når de egentlig ikke blir det. Man tar på seg krenkefrakken på vegne av andre minoriteter som ikke bryr seg om noe så håpløst. 

Jeg må si meg enig.. jeg er for eksempel medlem i noen antirasistisk orginasjoner og støtter antirasistisk arbeid, og hva listhsug angår:riste:

Men dette om antirasistisk benker, fjerne eckbo i nissene på låven på streming kanaler pga skokrem i ansiktet og når jeg f.eks er så 'rasist' at jeg søker på "gypsy clothing" på pinterest så får jeg opp "pinterest er ikke et sted for bilder, innhold eller aktiviteter som inneholder hat"... for f.. jeg hater ingen, jeg søker inspirasjon eller er inntresert i temaet for pokker!! 

Det er fremdeles forskjell på å barbere seg å halshogge seg, selv i 2021 synes jeg. Selv om jeg mener nissene på loven er bra eller ler av det betyr jo det ikke at jeg støtter sion, ønsker muslimer til h. eller synes rasisme er ok.. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det verste jeg vet er når folk tar på seg oppgaven å bli krenket på andres vegne, dette kan gjelde alt fra rasisme til psykisk sykdom til homofobi/transfobi. Irriterte vettet av meg da Demi Levato klikket på en liten frozen yoghurt-sjappe i LA fordi de solgte produkter merket som "guilt free" og "sugar free". Demi hevdet å snakke for folk med spiseforstyrrelser, men som en som har hatt spiseforstyrrelser i 15 år så har jeg overhodet ingen interesse av å ha en slik "talsperson". Får oss jo til å fremstå som ekstremt lettkrenkede og sårbare individer som går helt i kjelleren bare vi beveger oss utenfor døra. 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Ble kalt rasist av en annen hvit kvinne fordi jeg sa jeg foretrekker å være blek og ikke sole meg. Hun mente at det jeg egentlig sa var at å ha mørkere hud var stygt 🥴

Hvis en leter etter noe å bli krenket over, finner en det alltid. Tror kanskje jeg skal bli krenket av gresset siden jeg er motstander av MDG. Dette gjelder også alle trærne.

Se det, så fant jeg en ny ting folk kan bli krenket over.

Skrevet

Jeg jobbet i flyselskap og skulle sjekke inn ett helt charterfly. Ingen seter var preseated, så de fikk plass etterhvert som de ble sjekket inn. Flyet var helt fullt. Som 5 av de siste kom ett homofil par som skulle på bryllupsreise. Det var bare spredde seter igjen, så en fikk plass på typ 7 og den andre på 23. Herlighet for en diskusjon det ble, de var tross alt nygift og på bryllupsreise. Jeg kunne ikke fjerne ett par som satt sammen og bytte med dette homofile paret. Endte opp med at de kalt med for homofob og diskriminerte de homofile.

Skal helt ærlig innrømme at jeg ga fullt faen i om de ikke fikk sitte sammen akkurat da.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Av kg's eksempeler som jeg føler det faktisk er en del av mener jeg ts av f.eks denne tråden kommer høyt ut..  noe mange er enig med meg i...

Ellers: mennesker som mener Donald duck burde ha bukser på seg😆

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...