AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #1 Skrevet 28. mai 2021 Jeg er gravid og hadde termin igår. Til nå har ikke svigermor vist oss noen form for oppmerksomhet under hele svangerskapet. Dette vil bli hennes første barnebarn. Hun bor 3 timer unna med bil og har ikke besøkt oss på nesten ett år. Vi har selv prøvd å holde kontakt gjennom bilder det siste året. Men hun har ikke vist noen interesse i retur. Igår hadde jeg som sagt termin, og nå plutselig begynner hun å grave og mase om fødsel er igang, om jeg kjenner antydning til fødsel. Hun sier hun vil komme å bo hos oss så snart babyen er ute og vi er hjemme fra sykehuset. Personlig ønsker jeg ikke å ha henne hos oss da kontakten har vært så utrolig dårlig, og hun har ignorert oss gjennom hele svangerskapet. Hvordan skal jeg få sagt det til henne på en fin måte? Hun må gjerne komme på besøk noen dager etter vi er hjemme igjen fra sykehuset, men jeg orker ikke å ha henne boende. Anonymkode: 8f6a0...70c
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #2 Skrevet 28. mai 2021 Hehe. "Hun har aldri vist noen interesse. Og nå viser hun interesse 😫" Ok. Anonymkode: a04a9...c52 10
Brunello Skrevet 28. mai 2021 #3 Skrevet 28. mai 2021 De fleste har vært lite på besøk det siste året. En graviditet er ganske lite spennende for alle andre enn den gravide (og til dels den vordende far). Vi får ikke gjort noe fra eller til, og kjenner heller ikke noe selv. Det er først når barnet er ute det blir ordentlig gøy for oss. Så vær glad for at hun viser interesse for barnet når det blir født. Mannen din får fortelle at det passer vest med korte besøk. Men når hun først kjører tre timer, bør hun få ligge over en natt eller tre. 7
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #4 Skrevet 28. mai 2021 Du trenger ikke bestemme deg nå. Mange foreldre blir stolte og vil vise fram etter barnet er født. Si dere må se an besøk til dere vet hvordan formen er etter fødsel. Foreslå da (om alt er bra) noe ca en tre uker etter fødsel. Da er amming etablert, og en evt kolikk har ikke nødvendigvis slått inn enda. Anonymkode: ffa80...ada 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #5 Skrevet 28. mai 2021 Hvor mange søsken har mannen din? Har han flere så ser hun kanskje ikke på en graviditet som en særlig stor greie siden hun har gjort det så mange ganger selv? Anonymkode: c1af3...e95
Ulven Skrevet 28. mai 2021 #6 Skrevet 28. mai 2021 Normal folkeskikk innen en familie, er jo å spørre enkle spørsmål om hvordan det går, om alt står bra til med babyen, om mor fremdeles er i jobb etc. Uansett om man er veldig interessert eller ei. Hvis hun overhodet ikke har stilt noen selvstendige spørsmål gjennom svangerskapet, kan dere med god samvittighet si at overnattingsbesøk ikke er aktuelt den første tiden etter min mening. 1
Gjest theTitanic Skrevet 28. mai 2021 #7 Skrevet 28. mai 2021 Blir dumt å "straffe" henne med å ikke ville ha kontakt fordi hun ikke har vært så interessert i det før barnet ble født. Sett pris på det som kommer, kanskje blir hun en flott omsorgsperson i livet til barnet ditt.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #8 Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvor mange søsken har mannen din? Har han flere så ser hun kanskje ikke på en graviditet som en særlig stor greie siden hun har gjort det så mange ganger selv? Anonymkode: c1af3...e95 Han er alenebarn Ts Anonymkode: 8f6a0...70c
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #9 Skrevet 28. mai 2021 theTitanic skrev (Akkurat nå): Blir dumt å "straffe" henne med å ikke ville ha kontakt fordi hun ikke har vært så interessert i det før barnet ble født. Sett pris på det som kommer, kanskje blir hun en flott omsorgsperson i livet til barnet ditt. Vi skal ikke straffe henne. Men at hun plutselig skal trampe ned dørene så snart vi har kommet hjem fra sykehuset synes vi blir litt for drøyt når hun ikke har snakket med oss på over 1 år Ts Anonymkode: 8f6a0...70c 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #10 Skrevet 28. mai 2021 Ulven skrev (2 minutter siden): Normal folkeskikk innen en familie, er jo å spørre enkle spørsmål om hvordan det går, om alt står bra til med babyen, om mor fremdeles er i jobb etc. Uansett om man er veldig interessert eller ei. Hvis hun overhodet ikke har stilt noen selvstendige spørsmål gjennom svangerskapet, kan dere med god samvittighet si at overnattingsbesøk ikke er aktuelt den første tiden etter min mening. Ja det er det jeg også tenker. Vi har ikke fått noen form for meldinger eller telefonsamtaler fra henne det siste året. Vi ringte henne for å fortelle om graviditeten før jul, og ellers sendt mye bilder via snapchat for å vise til ultralydbilder osv. Uten noen respons. Ts. Anonymkode: 8f6a0...70c
Gjest theTitanic Skrevet 28. mai 2021 #11 Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi skal ikke straffe henne. Men at hun plutselig skal trampe ned dørene så snart vi har kommet hjem fra sykehuset synes vi blir litt for drøyt når hun ikke har snakket med oss på over 1 år Ts Anonymkode: 8f6a0...70c Ser den, men det hun tilbyr er jo sin hjelp til deg etter fødsel. Hun tilbyr deg noe hun tenker vil ha en verdi for deg.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #12 Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja det er det jeg også tenker. Vi har ikke fått noen form for meldinger eller telefonsamtaler fra henne det siste året. Vi ringte henne for å fortelle om graviditeten før jul, og ellers sendt mye bilder via snapchat for å vise til ultralydbilder osv. Uten noen respons. Ts. Anonymkode: 8f6a0...70c Hun har jo ikke trengt å spurt noe, for dere har jo pepret henne med bilder. De fleste synes kun sine egne svangerskap er spennende, andre sine er faktisk ikke spennende. Men nå er jo babyen snart ute. Og nå når hun tar kontakt så det også feil? Anonymkode: f0f32...8ae 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #13 Skrevet 28. mai 2021 Det er da helt normalt å ikke ha hatt mye kontakt det siste året, det gjelder jo alle. Det har kanskje vært vanskelig for svigermor under pandemien. Jeg vet ihvertfall at jeg har gravd meg en del ned. Graviditet er sjelden veldig spennende for andre enn den gravide. Mine foreldre og svigerforeldre har spurt veldig lite underveis i svangerskapene, men vært veldig interessert i baby. Det at svigermor tok kontakt nå som det er termin viser jo egentlig bare at hun har vært interessert, kanskje hatt det markert i kalenderen og telt ned Uansett skjønner jeg godt du ikke vil ha henne boende, ihvertfall ikke i starten! Men å komme på besøk og være del av barnets liv bør hun jo få. Anonymkode: 2fa99...955 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #14 Skrevet 28. mai 2021 Om hun er som min svigermor så har hun ikke spurt fordi hun er redd det skal å galt. Anonymkode: 2ef02...687 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå