Gå til innhold

Karantene med 3 åringen!!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så vi er satt i karantene med en på 3.5år, allerede vært en liten stund i ventekarantene og nå er det karantene til 04.juni. Noen tips til hva man kan finne på eller gjøre? 

Anonymkode: f976a...c0a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan bor dere: tilgang på hage og/eller bil?

Strålende melding for helgen, så ville laget noen uteprosjekter: bygge et innsektshotell, plante noe (god tid for sukkererter), plakebasseng/vannspreder, piknik i solen, store mengder vannmelon og is. Lag kino: print "plakat" til tre filmer, la hen velge og så kjøper dere billett og snop i kiosken. Hobbyverksted? Male på steiner som kan pynte hagen er en stor hit her. Har dere bil kan dere dra på turer på dagtid neste uke; pølser på termos og kakao i sekken.

• Liker 6
Skrevet (endret)

Les bøker, legg puslespill, blås såpebobler, plukk blomster, gå på tur, men unngå lekeplasser med mye barn.

Har ikke barnet sparkesykkel er dette kanskje tiden for å kjøpe det?

Lag mat sammen med barnet, gjerne noe barnet liker, f.eks. pannekaker/vafler. Bak boller eller kake. Gå på piknik hvis været tillater det.

Lag hytte inne ved å legge et teppe over 3-4 stoler.

Lag en ikke-røre-gulvet-bane i stuen med stoler, evt. bord og gyngehest. Håndkle under en stol (betyr at man skal krype under).

Edit:  Se på det som litt ekstra ferie!

Endret av Josefinen
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Bokdamen skrev (2 minutter siden):

Hvordan bor dere: tilgang på hage og/eller bil?

Strålende melding for helgen, så ville laget noen uteprosjekter: bygge et innsektshotell, plante noe (god tid for sukkererter), plakebasseng/vannspreder, piknik i solen, store mengder vannmelon og is. Lag kino: print "plakat" til tre filmer, la hen velge og så kjøper dere billett og snop i kiosken. Hobbyverksted? Male på steiner som kan pynte hagen er en stor hit her. Har dere bil kan dere dra på turer på dagtid neste uke; pølser på termos og kakao i sekken.

Vi bor i borettslag og 2 etasje, så mye som ikke går. All uteplass utenom balkong er fellesplass som vi da ikke burde bruke. Har bil 😊

AnonymBruker
Skrevet

Om det er karantene så er det bare å oppsøke naturen! Var selv i karantene med en på 2.5 år i over 2 uker. Gikk fint det. Gikk tur i skog og på stranda hver dag 😊👍

Anonymkode: 30ab0...b4f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi bor i borettslag og 2 etasje, så mye som ikke går. All uteplass utenom balkong er fellesplass som vi da ikke burde bruke. Har bil 😊

Er det borettslaget som mener at dere ikke burde bruke fellesareal? Jeg synes det høres rart ut. Dere er «bare» i karantene, ikke syke eller bekreftet smittet.

AnonymBruker
Skrevet
Josefinen skrev (8 minutter siden):

Er det borettslaget som mener at dere ikke burde bruke fellesareal? Jeg synes det høres rart ut. Dere er «bare» i karantene, ikke syke eller bekreftet smittet.

Det ene fellesarealet er det trampoline og sandkasse, det vil jeg selvfølgelig ikke bruke da det kan føre til smitte. Det andre er en lang plen som går bortover alle leilighetene, det de har egne uteplasser også. Tenker jeg ikke skal ta noe risiko siden alt er så nærme hverandre. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det ene fellesarealet er det trampoline og sandkasse, det vil jeg selvfølgelig ikke bruke da det kan føre til smitte. Det andre er en lang plen som går bortover alle leilighetene, det de har egne uteplasser også. Tenker jeg ikke skal ta noe risiko siden alt er så nærme hverandre. 

Dere er i karantene ikke isolasjon. Vi har gått på tur som vanlig og brukt fellesarealene når vi har vært i karantene, så lenge vi har hatt negativ første test og ingen symptomer så har vi fulgt anbefalingene om at vi holder oss 2 meter unna andre når vi har vært på tur. Det har og de andre her som har barn gjort.

Dette med trampoline og sandkasse hadde jeg heller ikke vært bekymret for, antibac før og etter, det burde jo de fleste kunne følge enten de er i karantene eller ei.

Hvis du ikke vil dette så får du ta bilen og kjøre på tur heller da. :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har han ikke leker han kan leke med? La han finne på leker selv. Dagens barn blir jo tvangs-aktivisert.

Før klarte vi barna å finne på leker selv. Det skulle ikke så mye til og ikke var det fancy heller. En sammenrullet sokk kunne være nok.

Anonymkode: ddee6...1d0

AnonymBruker
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (1 time siden):

Dere er i karantene ikke isolasjon. Vi har gått på tur som vanlig og brukt fellesarealene når vi har vært i karantene, så lenge vi har hatt negativ første test og ingen symptomer så har vi fulgt anbefalingene om at vi holder oss 2 meter unna andre når vi har vært på tur. Det har og de andre her som har barn gjort.

Dette med trampoline og sandkasse hadde jeg heller ikke vært bekymret for, antibac før og etter, det burde jo de fleste kunne følge enten de er i karantene eller ei.

Hvis du ikke vil dette så får du ta bilen og kjøre på tur heller da. :) 

Dette skjønner jeg ikke, dette er jo måten man oppfører seg på i fellesområder når man ikke er i karantene? Hva er forskjellen, mener du?

TS, jeg mener du gjør helt rett i å ikke bruke fellesarealene. Når dere har bil, kan dere mye heller kjøre til et øde område der dere ikke treffer på folk. Vannlek på verandaen er også være gøy, fyll opp en stor balje eller bøtte og la ungen herje.

Anonymkode: 0fdda...489

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette skjønner jeg ikke, dette er jo måten man oppfører seg på i fellesområder når man ikke er i karantene? Hva er forskjellen, mener du?

TS, jeg mener du gjør helt rett i å ikke bruke fellesarealene. Når dere har bil, kan dere mye heller kjøre til et øde område der dere ikke treffer på folk. Vannlek på verandaen er også være gøy, fyll opp en stor balje eller bøtte og la ungen herje.

Forskjellen er at man holder avstand og ikke går der når det er andre folk. Ingen som er hjemme  og benytter seg av fellesområdene når klokken er 1030 på vanlige dager. Da er det helt tomt, da skulle det nå bare mangle at man går ut å bruker fellesområdene, kommer det folk så går man jo vekk. Er ikke verre... 

Hvordan tror du de som ikke har bil kommer seg til teststasjonene? De går, når man må gå ganske så mange km for å teste seg tror du ikke man tar pauser på lekeplasser og slikt da? Jo, og det er godkjent å benytte seg av lekeplasser når man er i karantene så lenge man holder avstand og ikke går der når det er folk. Man kan og gå i butikken og apotek om man må så lenge man holder avstand og benytter seg av antibac og munnbind.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (27 minutter siden):

Forskjellen er at man holder avstand og ikke går der når det er andre folk. Ingen som er hjemme  og benytter seg av fellesområdene når klokken er 1030 på vanlige dager. Da er det helt tomt, da skulle det nå bare mangle at man går ut å bruker fellesområdene, kommer det folk så går man jo vekk. Er ikke verre... 

Hvordan tror du de som ikke har bil kommer seg til teststasjonene? De går, når man må gå ganske så mange km for å teste seg tror du ikke man tar pauser på lekeplasser og slikt da? Jo, og det er godkjent å benytte seg av lekeplasser når man er i karantene så lenge man holder avstand og ikke går der når det er folk. Man kan og gå i butikken og apotek om man må så lenge man holder avstand og benytter seg av antibac og munnbind.

Det kan da godt være folk i fellesområdene på dagtid? Småbarn som ikke har begynt i barnehage, folk som tar pause fra hjemmekontoret, sykmeldte, studenter og pensjonister. Og man bør holde avstand til andre også når man ikke er i karantene. Hadde TS ikke hatt bil, kunne jeg ha forstått dette forslaget, men absolutt ikke når hun såpass lett kan unngå problemet totalt. Det at det ikke er forbudt, betyr ikke at det ikke er noe man skal unngå, det med butikk og apotek er bare når ment for når det er snakk om nødvendigheter man absolutt trenger.

Jeg har forøvrig syklet til teststasjonen to ganger. Ja vi passerte noen, men å passere noen ett par sekunder på gata gir mye mindre risiko enn å sitte ved siden av dem i lang tid. Vi tok ikke pause på lekeplassen, nei.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Den britiske varianten smitter jo nå i borettslag, hvor eneste kjente kontaktpunkt er at har brukt samme inngangsparti - men ikke nødvendigvis samtidig.

Dere gjør klokt i å holde dere unna fellesområder ❤️

Anonymkode: 42753...c21

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Søk opp fun indoors activities under quarantene på Internett/Pinterest/YouTube.

Anonymkode: 24b95...aa4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...