Gå til innhold

Ringer arbeidsgiver eller mailer for å avtale intervju?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gjelder stilling i kommunen. Mailer de eller ringer de for å innkalle til intervju?

Anonymkode: 976bb...c4e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanlig å ringe, men ingen regel uten unntak. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Kristin70 skrev (1 minutt siden):

Det er vanlig å ringe, men ingen regel uten unntak. 

Søknadsfristen gikk ut i går og jeg er svært godt kvalifisert for stillingen. Når kan jeg forvente at de ringer eller mailer for å avtale intervju? 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Søknadsfristen gikk ut i går og jeg er svært godt kvalifisert for stillingen. Når kan jeg forvente at de ringer eller mailer for å avtale intervju? 

Det er vanskelig å svare på, i den jobben jeg har nå tok det seks uker før de tok kontakt. En annen gang ringte de samme dag som jeg sendte søknad og før søknadsfristen hadde gått ut. 

AnonymBruker
Skrevet

Arbeidsgiver ringer nesten alltid for å avtale intervju.

Anonymkode: 85434...70c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var også veldig kvalifisert for en stilling i kommunen en gang, men de hoppet glatt over meg likevel 😄 Mulig overkvalifisert, jeg fikk en annen jobb på høyere nivå rett etter :P 

Da jeg jobbet som leder ringte vi to-tre uker etter at søknadsfristen var gått ut, men han som var lederen min som hadde siste ordet var usedvanlig treig.

Anonymkode: dd3ae...856

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg var også veldig kvalifisert for en stilling i kommunen en gang, men de hoppet glatt over meg likevel 😄 Mulig overkvalifisert, jeg fikk en annen jobb på høyere nivå rett etter :P 

Da jeg jobbet som leder ringte vi to-tre uker etter at søknadsfristen var gått ut, men han som var lederen min som hadde siste ordet var usedvanlig treig.

Søker en lederstilling som krever bachelor. Normalt sett har den gått til erfarne arbeidstakere som har bachelor. Jeg har bare 7 års ansiennitet, men har bacheloren de ønsker seg og en relevant master. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Søker en lederstilling som krever bachelor. Normalt sett har den gått til erfarne arbeidstakere som har bachelor. Jeg har bare 7 års ansiennitet, men har bacheloren de ønsker seg og en relevant master. 

Så bra, lykke til! 😃

Skrevet

Jeg fikk kun mail om intervju da jeg fikk jobb i kommunen. 

AnonymBruker
Skrevet
pia mater skrev (2 timer siden):

Jeg fikk kun mail om intervju da jeg fikk jobb i kommunen. 

Hvor mange dager før intervjuet ble du innkalt? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor mange dager før intervjuet ble du innkalt? 

En ukes tid, tror jeg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Gjelder stilling i kommunen. Mailer de eller ringer de for å innkalle til intervju?

alle mine intervju har blitt booket via epost, men dette er offentlig sektor.

Anonymkode: f2e09...a3b

Skrevet

De gangene jeg har blitt innkalt til intervju i kommunen, har jeg som regel fått mail om det. Har også vært noen som har ringt. 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde du spurt for fem år siden ville jeg sagt at de fleste ringer for å avtale intervju, men etter min erfaring er det færre som ringer nå for tiden. Særlig i det offentlige er det mange som bare sender mail med innkalling til et gitt tidspunkt. Dette fordi de fleste (alle?) store offentlige aktører bruker fagsystemer som Webcruiter i forbindelse med rekruttering. Disse fagsystemene gjør det enklere å planlegge tidspunkter for alle deltakerne og å kalle inn kandidatene til intervju via mail.

Innkallingene til intervju kommer ofte 1-2 uker før intervjuet. 

Anonymkode: 15d40...a23

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar alle dere snille mennesker 😊 fristen gikk ut i går så jeg får bare smøre meg med tålmodighet. Stillingen jeg har søkt på krever en bestemt bachelor som jeg har, men jeg har også master i kommunens satsningsområde så håper jeg har en mulighet selv om disse stillingene tradisjonelt går til veldig erfarne mennesker med denne bacheloren. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobbet i helseforetak, i administrativ stilling hvor det krevdes bachelor. Søknadsfrist i månedskifte mai/juni , innkalling til intervju i slutten av juli, intervju i august.

I annonse sto det tiltredelse snarest.

Anonymkode: 9453a...7f6

AnonymBruker
Skrevet

Ble ferdig med eksamen i midten av Mai og fått to intervju, et firma ringte (privat) og et sendte epost (offentlig). 

Anonymkode: b8c7b...688

AnonymBruker
Skrevet

Ser de fleste skriver at kommunen mailer så får bare følge med i søppelpost og innboks😊😊

Skrevet

Jeg har vært på 7-8 jobbintervjuer i offentlig sektor det siste året. Alle, foruten en, ble innkalt på epost. 

En av de tok kontakt samme dag søknadsfristen gikk ut, en tok kontakt 4-5 mnd etter fristen, og de resterende ei gang i mellom der, gjerne ei uke eller to etter fristen gikk ut. Så ble det i intervju en liten uke eller to etterpå.

AnonymBruker
Skrevet
Baktusen skrev (41 minutter siden):

Jeg har vært på 7-8 jobbintervjuer i offentlig sektor det siste året. Alle, foruten en, ble innkalt på epost. 

En av de tok kontakt samme dag søknadsfristen gikk ut, en tok kontakt 4-5 mnd etter fristen, og de resterende ei gang i mellom der, gjerne ei uke eller to etter fristen gikk ut. Så ble det i intervju en liten uke eller to etterpå.

Fikk du ca en ukes forvarsel før intervjuet da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...