AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #1 Skrevet 28. mai 2021 Jeg er sykepleier og egentlig elsker jeg jobben min, men pga helsen bør jeg begynne å tenke på andre retninger. Usikker på om jeg vil bli i helsen, eller prøve noe helt annet😊 Anonymkode: 7cd0c...491 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #2 Skrevet 28. mai 2021 Akademia. Går snart videre med PhD. Gleder meg. Angrer ikke på valget og måtte også bytte beite grunnet helse. Jo, det er mye arbeid, men det er det å jobbe fullt som sykepleier også. Anonymkode: 0f367...cb1 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #3 Skrevet 28. mai 2021 Jeg utdannet meg til jurist, aldri sett meg tilbake Rolige arbeidsdager med papirarbeid, passer meg utmerket. Dette er ferie sammenlignet med hverdagen som sykepleier. Anonymkode: ade71...bab 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #4 Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Akademia. Går snart videre med PhD. Gleder meg. Angrer ikke på valget og måtte også bytte beite grunnet helse. Jo, det er mye arbeid, men det er det å jobbe fullt som sykepleier også. Anonymkode: 0f367...cb1 Kan jeg spørre hva slags master du tok? Og var det vanskelig å få jobb etterpå, hvordan fikk du innpass? Jeg skal ta ppu til høsten, men vurdere mastergrad etterpå. Er det forresten mulig å komme seg inn i akademia med kun ppu og sykepleie? Jeg vet det egentlig er høyere krav. Anonymkode: 5e31e...2b2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #5 Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Kan jeg spørre hva slags master du tok? Og var det vanskelig å få jobb etterpå, hvordan fikk du innpass? Jeg skal ta ppu til høsten, men vurdere mastergrad etterpå. Er det forresten mulig å komme seg inn i akademia med kun ppu og sykepleie? Jeg vet det egentlig er høyere krav. Anonymkode: 5e31e...2b2 Du må ha minimum mastergrad for å få innpass i akademia. For å få fast jobb må du gjerne ha tatt doktorgrad. Anonymkode: 4cfd2...8fa 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #6 Skrevet 28. mai 2021 Ble lege. Mer stress, mer travelt, men større albuerom og påvirkningskraft. Utfører ikke bare andres ordre. Bruker hodet mer enn kroppen. Anonymkode: 9576c...61a 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #7 Skrevet 28. mai 2021 Nå er jeg vernepleier, men jeg tok master i helseinformatikk og jobber nå på kontor med PC som hovedverktøy. Er konstant på ferie sammenlignet med da jeg jobbet turnus på bolig, sykehjem osv. Anonymkode: 93166...72d
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #8 Skrevet 28. mai 2021 IT konsulent. Aldri sett meg tilbake...😉 Anonymkode: 39dd5...be9
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #9 Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): IT konsulent. Aldri sett meg tilbake...😉 Anonymkode: 39dd5...be9 Hvordan er lønnen? Har du bachelor eller master i IT? Anonymkode: f4721...5b6
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #10 Skrevet 28. mai 2021 Jobber på legekontor. Selvsagt mistet kvelds/helgetilleggene, men det er verdt det siden jeg også har fri alle kvelder, helger og røde dager! Noen får kun lønn som helsesekretær, andre legekontor betaler sykepleielønn. Ulempe er at det kan være hektiske dager. Anonymkode: 92a83...10a
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #11 Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jobber på legekontor. Selvsagt mistet kvelds/helgetilleggene, men det er verdt det siden jeg også har fri alle kvelder, helger og røde dager! Noen får kun lønn som helsesekretær, andre legekontor betaler sykepleielønn. Ulempe er at det kan være hektiske dager. Anonymkode: 92a83...10a Hvordan fikk du den jobben? Bor du på et lite sted eller i by? Anonymkode: f4721...5b6
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #12 Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvordan er lønnen? Har du bachelor eller master i IT? Anonymkode: f4721...5b6 Nei, det har jeg ikke. Jobber med et fagsystem man bruker i helsevesenet. Bra lønn og gode betingelser ellers. Anonymkode: 39dd5...be9
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #13 Skrevet 28. mai 2021 Apotek, men du kan ikke forvente sykepleierlønn Anonymkode: 8d734...633
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #14 Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Nå er jeg vernepleier, men jeg tok master i helseinformatikk og jobber nå på kontor med PC som hovedverktøy. Er konstant på ferie sammenlignet med da jeg jobbet turnus på bolig, sykehjem osv. Anonymkode: 93166...72d Nøyaktig hva gjør man i en slik stilling? Anonymkode: 49be0...9be
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #15 Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Kan jeg spørre hva slags master du tok? Og var det vanskelig å få jobb etterpå, hvordan fikk du innpass? Jeg skal ta ppu til høsten, men vurdere mastergrad etterpå. Er det forresten mulig å komme seg inn i akademia med kun ppu og sykepleie? Jeg vet det egentlig er høyere krav. Anonymkode: 5e31e...2b2 Master i sykepleievitenskap. Men der er mange ulike mastergrader. Så ikke tenk på det. Sjekk ut hvilken som er mest relevant for deg. Fikk midlertidig stilling i noen år før fast stilling. Fikk jobb med en gang masteren var levert. Har ikke ppu men Pedup som er et obligatorisk kurs for høgskole og universitet. Kan hende det heter noe annet i dag. Trenger vel ppu for VGS og lavere utdanningsnivå om jeg forstår det rett. Så om målet er å bli universitet eller høgskolelektor på sykepleierutdanning, så ville jeg heller begynt på master. Om du kan komme innenfor uten master? Det tenker jeg kommer an på hvor du bor og behovet på høgskolen/universitetet det blir naturlig for deg å søke til. Men det blir nok kun midlertidig stilling og flaks. Det er blitt større krav de siste årene, så du må ha minst master og helst PhD. Men ikke la deg avskrekke av PhD. Det er en utdanning med stipend/lønn og slipper å jobbe ved siden av. Og du får god trening til å skrive på masteren. Bare til å hoppe i det 👍. Anonymkode: 0f367...cb1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #16 Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Kan jeg spørre hva slags master du tok? Og var det vanskelig å få jobb etterpå, hvordan fikk du innpass? Jeg skal ta ppu til høsten, men vurdere mastergrad etterpå. Er det forresten mulig å komme seg inn i akademia med kun ppu og sykepleie? Jeg vet det egentlig er høyere krav. Anonymkode: 5e31e...2b2 Hvordan master ønsker du å ta? Anonymkode: 0f367...cb1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #17 Skrevet 28. mai 2021 Har snudd helt om og er ferdig med master i programmering nå. Allerede fått jobb. Stortrives, mye bedre enn å løpe rundt. Anonymkode: 46cd8...606
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #18 Skrevet 29. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 28.5.2021 den 14.15): Ble lege. Mer stress, mer travelt, men større albuerom og påvirkningskraft. Utfører ikke bare andres ordre. Bruker hodet mer enn kroppen. Anonymkode: 9576c...61a Så spennende! Kan du fortelle litt om hvordan du opplevde legestudiet Vs sykepleien? Og hvordan det er å jobbe som lege Vs sykepleier? Anonymkode: e66bf...af3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå