AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #1 Skrevet 28. mai 2021 Ja jeg lurer på det? Om dere triller mye tur? Går dere lange turer? Anonymkode: 892f7...e87
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #2 Skrevet 28. mai 2021 Har vært en del ute ja, mest fordi vi har hund. Triller fra 30min til 1,5 time, alt etter dagsformen (min), været, hva vi har tid til. Har mye bakker og skogsveier og lite asfalt her så det er litt slitsomt og god trim Anonymkode: a6aae...67f
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #3 Skrevet 28. mai 2021 Ja, jeg var ute på trilletur minst en gang om dagen hver dag fra baby var 5 dager, uansett vær. Varierte av og til med sele i stedet for vogn. Blir helt koko i hodet av å bare være inne/i ro Pleide å gå 1-1,5t runder, men også lengre turer, 2-3 timer. Anonymkode: dd981...a01 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #4 Skrevet 28. mai 2021 Nei, har gått veldig lite tur. Anonymkode: 0dfe0...035 1
MVN90 Skrevet 28. mai 2021 #5 Skrevet 28. mai 2021 Går stort sett tur hver dag, ca 2 timer etter vi har levert storesøster i barnehagen. Da får hunden og jeg trim fra morran og jeg rekker fortsatt å gjøre husarbeid, handle o.l før jeg må hente igjen 😊
Rotemor Skrevet 28. mai 2021 #6 Skrevet 28. mai 2021 Jeg var ikke glad i å gå tur da jeg hadde babyer, så nei. Håper ikke du føler press på det. Det kan av og til virke som om alle nybakte mødre elsker å gå tur😊 4
Hactar Skrevet 28. mai 2021 #7 Skrevet 28. mai 2021 Jeg gjorde det, men det var mest fordi ungen ikke sov ellers. Det var verdt en tur i sludd for å få en litt mer opplagt og fornøyd baby etterpå, men hadde på den tida helt klart blitt hjemme og slappet av om det var et alternativ. 1
Mumsa Skrevet 28. mai 2021 #8 Skrevet 28. mai 2021 (endret) Ja! Syns ungene sov/ sover lenger i vogn ute enn i vugge inne. Så jeg går en tur, enten lang eller kort, og lar vognen stå på terrassen på baksiden av huset etterpå. Gjør dette ved første og andre lur (etter levering i bhg samt ved lunsjtider), noen ganger også på kvelden når mannen min steller og legger eldstemann. Men ikke like ofte ved dårlig vær, da hun tross alt sovner greit inne. Så sover hun videre mens jeg enten slapper av eller ordner 😊 Passer supert for bikkja også. Endret 28. mai 2021 av Mumsa 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #9 Skrevet 28. mai 2021 Min godtok ikke vogna før han var 4 mnd. Siden da har vi gått 1-2 timer hver dag, med mindre det er skikkelig dårlig vær. Anonymkode: 6867c...6fe
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #10 Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Nei, har gått veldig lite tur. Anonymkode: 0dfe0...035 Hvorfor? Jeg har heller ikke det og ble kritisert for det i går. Anonymkode: 892f7...e87
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #11 Skrevet 28. mai 2021 Mumsa skrev (5 minutter siden): Ja! Syns ungene sov/ sover lenger i vogn ute enn i vugge inne. Så jeg går en tur, enten lang eller kort, og lar vognen stå på terrassen på baksiden av huset etterpå. Gjør dette ved første og andre lur (etter levering i bhg samt ved lunsjtider), noen ganger også på kvelden når mannen min steller og legger eldstemann. Men ikke like ofte ved dårlig vær, da hun tross alt sovner greit inne. Så sover hun videre mens jeg enten slapper av eller ordner 😊 Passer supert for bikkja også. Hva kler du baby i da? Jeg er så livredd for forkjølelse. Anonymkode: 892f7...e87
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #12 Skrevet 28. mai 2021 Nå er min snart 4 måneder, men vi er ute og triller hver dag, har gjort det siden hun var ei uke gammel. Har latt være de dagene det var veldig kaldt ute, kraftig vind eller regn. Anonymkode: 5d9a9...6ee
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #13 Skrevet 28. mai 2021 Rotemor skrev (21 minutter siden): Jeg var ikke glad i å gå tur da jeg hadde babyer, så nei. Håper ikke du føler press på det. Det kan av og til virke som om alle nybakte mødre elsker å gå tur😊 Jo føler press på det. Så gikk korte turer rundt her. Også ble jeg nesten tvunget med på en flere km tur i Oslo, ble stående midt på Aker brygge med en hylskrikende baby jeg ikke fikk roet ned. Hele veien hjem var det styrtgråt. Det syntes jeg var ubehagelig. Anonymkode: 892f7...e87 1
Rotemor Skrevet 28. mai 2021 #14 Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jo føler press på det. Så gikk korte turer rundt her. Også ble jeg nesten tvunget med på en flere km tur i Oslo, ble stående midt på Aker brygge med en hylskrikende baby jeg ikke fikk roet ned. Hele veien hjem var det styrtgråt. Det syntes jeg var ubehagelig. Anonymkode: 892f7...e87 Nettopp. Gjør det DU liker!! Ta et standpunkt til det og stå ved det. Det er din tid! 4
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #15 Skrevet 28. mai 2021 Rotemor skrev (1 minutt siden): Nettopp. Gjør det DU liker!! Ta et standpunkt til det og stå ved det. Det er din tid! God ide ❤️ Anonymkode: 892f7...e87 1
Mumsa Skrevet 28. mai 2021 #16 Skrevet 28. mai 2021 (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hva kler du baby i da? Jeg er så livredd for forkjølelse. Anonymkode: 892f7...e87 Jeg tror ikke du trenger å være så redd for det, de fleste kler ikke ungene sine for lite. Jeg pleier å ta på ungen like mange lag jeg selv har på, i tillegg til at de ligger i en vognpose (rett før jeg skiftet fra vinter- til vårpose hadde jeg bare ett tynt lag tøy på henne// noen dager nå med vårpose har jeg et pledd i tillegg hvis det er litt kjølig). Det er lunt og godt i vognen. Sjekk i nakken til barnet ditt om h*n er kald eller varm. Ta korte turer i starten frem til du blir tryggere og mer komfortabel med påkledning 😊 Er noen ganger jeg er litt usikker selv også, men med litt sunn fornuft kommer man langt. Det går seg til, og du blir tøffere etter hvert! Men hei, man må ikke gå tur. Men det er jo godt med litt frisk luft for både deg og barnet ditt innimellom 👍 La til: Jeg så du skrev om at du måtte roe barnet ditt med å ta det opp. Hvis det er kaldt kan du enten bære barnet mens det fremdeles ligger i posen, eller ha med et ekstra pledd eller plagg i stellebagen du kan bruke når du tar opp barnet. Endret 28. mai 2021 av Mumsa 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #17 Skrevet 28. mai 2021 Baby er 10 uker nå. Prøver å trille hver dag da jeg har en til på 3 år som må «luftes». Går sjeldent bra, bare skriker 😐 Anonymkode: 4b757...92a
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #18 Skrevet 28. mai 2021 Mitt første barn sov kun når vognen var i bevegelse de første 6 månedene. Da ble det opptil 4 turer hver dag. Noen lange og noen korte. De lengste var gjerne 2-3 timer. Fortsatte å gå tur resten av permisjonen også, men da kun 1 tur pr dag ca 1-2 timer. Barn nummer to hatet vognen og skrek til hun ble tatt opp. Gikk derfor nesten ikke tur med henne, kun noen korte på 10-20 min for å forsøke å vende hun til vognen, noe som ikke fungerte. Savnet veldig å komme meg ut, men ente med at jeg ble mest hjemme. Anonymkode: 1e089...790
Arkana Skrevet 28. mai 2021 #19 Skrevet 28. mai 2021 Jeg trillet bare tur med barselgruppa, aldri alene, så det ble relativt få turer. Hvis du ikke vil gå tur, la være. Det har ingenting å si for babyen uansett.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #20 Skrevet 28. mai 2021 Var nesten ikke utenfor døra i den alderen med mine. De hatet både vogn og bilstol frem til 6 måneders alderen 🙈 Om jeg våget meg ut hadde jeg alltid med bæresele i tilfelle det ble krise. Anonymkode: 6637b...814
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå