AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #1 Skrevet 28. mai 2021 Vet ikke hva jeg vil med dette egentlig, men føder om under en uke og gleeeder meg. For noe mas det har vært, familie fra begge ender som hele tiden skal ringe og spør om alt mulig. Blir sikkert spurt en gang i uken om jeg har vært på kontroll...selv om jeg har sagt flere ganger at det ikke er så ofte kontroller. Spørsmål om det er tungt, hvordan formen er, om alt er fint, svarer jeg ikke telefonen enten det er foreldre, svigers, besteforeldre så ringer de meg ned til jeg svarer - for tenk hvis fødselen har startet? Altså ja det hjelper ikke å ringe 40 ganger da!!! Uansett hva jeg gjør så ber folk meg passe på,jaja! Folk ønsker å komme på besøk , heldigvis har jeg klart å unngå det (er sp sliten nå i slutten) og jeg priser meg heldig at vi ikke får lov å ha besøk på sykehuset! Det verste er vel at det kommer til å fortsette etter fødsel for da er det vel andre spørsmål de har. uff! Jeg vet de mener godt, men jeg synes det er svært slitsom. Burde kanskje vært tydelig og si ifra men så får jeg litt dårlig samvittighet for å være så sliten og «gretten»...å så er jeg en person som bare ikke liker så mye oppmerksomhet om graviditet så det forsterker nok alt men nå skal jeg bare holde ut noen få dager til 😄 dagens utblåsing Anonymkode: 4e650...eb6
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #2 Skrevet 28. mai 2021 Du må henvise de til mannen din. Anonymkode: faf14...a5e
Gjest Kerrs Pink Skrevet 28. mai 2021 #3 Skrevet 28. mai 2021 Det kan være lurt å bestemme seg på forhånd når dere skal ha besøk hjemme etter fødsel. Si fra til mannen og be ham overholde det dere blir enige om. Og du har lov å ombestemme deg, til mer besøk eller mindre. Du kan tilogmed være på soverommet hvis du vil og mannen din kan vise frem babyen i en liten halvtime før du får den tilbake. Mye som går an, lykke til
CarinaB Skrevet 28. mai 2021 #4 Skrevet 28. mai 2021 Kjenner meg godt igjen! Og nå som jeg har gått over termin har det blitt verre. Skjønner at de mener det godt og er spent selv, men det er slitsomt å få telefon hver dag om spørsmål om jeg kjenner noe nytt, når jeg tror det kommer til å skje, råd om hva jeg bør prøve. Hjelper kanskje ikke at jeg generelt er full av hormoner og er dritt lei av å vente selv😅 har til slutt måttet si ifra om det holder å sende en mld eller at jeg for tusende gang kommer jo til å gi beskjed når det faktisk skjer noe😂 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #5 Skrevet 28. mai 2021 ... men hadde dere ikke fått telefoner hadde det vært klaging på at ingen bryr seg Anonymkode: 84e86...e27 3
Fiffig Skrevet 28. mai 2021 #6 Skrevet 28. mai 2021 Skjønner ikke helt det med telefoner? Når man ikke orker å snakke, så lar man være å ta den. Jeg har den alltid på lydløs for å slippe mas når jeg ikke er klar for det.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #7 Skrevet 28. mai 2021 Én dag over termin her, og svigerfar sender melding til mannen og mamma ringer til meg hver dag. Mamma skal til og med være barnevakt for eldste, så hun får jo iallefall beskjed når ting setter i gang. Hyggelig at folk bryr seg, men det blir litt mye mas. Skulle ønske denne også hadde kommet før termin, da rakk ingen å mase 😅 Anonymkode: bbee4...20a 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #8 Skrevet 28. mai 2021 Fiffig skrev (3 timer siden): Skjønner ikke helt det med telefoner? Når man ikke orker å snakke, så lar man være å ta den. Jeg har den alltid på lydløs for å slippe mas når jeg ikke er klar for det. Som nevn så ringes jeg ned, har alltid på lydløs, men om jeg ikke svarer så sitter jeg med 6 ubesvarte anrop 🥵 Anonymkode: 4e650...eb6 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #9 Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Én dag over termin her, og svigerfar sender melding til mannen og mamma ringer til meg hver dag. Mamma skal til og med være barnevakt for eldste, så hun får jo iallefall beskjed når ting setter i gang. Hyggelig at folk bryr seg, men det blir litt mye mas. Skulle ønske denne også hadde kommet før termin, da rakk ingen å mase 😅 Anonymkode: bbee4...20a CarinaB skrev (3 timer siden): Kjenner meg godt igjen! Og nå som jeg har gått over termin har det blitt verre. Skjønner at de mener det godt og er spent selv, men det er slitsomt å få telefon hver dag om spørsmål om jeg kjenner noe nytt, når jeg tror det kommer til å skje, råd om hva jeg bør prøve. Hjelper kanskje ikke at jeg generelt er full av hormoner og er dritt lei av å vente selv😅 har til slutt måttet si ifra om det holder å sende en mld eller at jeg for tusende gang kommer jo til å gi beskjed når det faktisk skjer noe😂 «Godt» det ikke bare er meg 😅😅 skal iallefall selv huske det når familie/venner er gravide at ikke alle liker så mye oppmerksomhet! greit nok en gang i blant men det skjer ikke så mye fra uke til uke 😂 Anonymkode: 4e650...eb6 1
Fiffig Skrevet 28. mai 2021 #10 Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Som nevn så ringes jeg ned, har alltid på lydløs, men om jeg ikke svarer så sitter jeg med 6 ubesvarte anrop 🥵 Anonymkode: 4e650...eb6 Ja, man er vel forskjellige. Jeg blir ikke så stressa av ubesvarte anrop. Skriver bare at det passer dårlig eller noe, og så ordner det seg av seg selv. Men selvfølgelig; om man alltid er en som svarer og folk er vant til det, så er det noe annet.
Fabienne Skrevet 28. mai 2021 #11 Skrevet 28. mai 2021 Jeg synes det er helt naturlig og fint at familien er spente og viser omsorg. Det motsatte hadde jo vært trist. Prøv å ta det med det gode og vit å sette pris på omtanken. Ta telefonen når den ringer og gjør det kort - heihei alt fint her, ikke noe nytt, nei, men du er litt opptatt nå, vi snakkes. Så det det unnagjort. I den andre enden sitter nære familiemedlemmer som er spente, og bekymret, og fulle av kjærlighet, og som blir glade for den lille oppdateringen. Synes ts framstår en smule selvopptatt og bortskjemt og helt ærlig burde ta seg sammen. Vær glad for at folk bryr seg.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #12 Skrevet 28. mai 2021 Fabienne skrev (23 minutter siden): Jeg synes det er helt naturlig og fint at familien er spente og viser omsorg. Det motsatte hadde jo vært trist. Prøv å ta det med det gode og vit å sette pris på omtanken. Ta telefonen når den ringer og gjør det kort - heihei alt fint her, ikke noe nytt, nei, men du er litt opptatt nå, vi snakkes. Så det det unnagjort. I den andre enden sitter nære familiemedlemmer som er spente, og bekymret, og fulle av kjærlighet, og som blir glade for den lille oppdateringen. Synes ts framstår en smule selvopptatt og bortskjemt og helt ærlig burde ta seg sammen. Vær glad for at folk bryr seg. Er ikke sånn jeg ikke ønsker at de bryr seg, men med x antall familiemedlemmer som skal spør om det samme hver uke blir det slitsom. Synes egentlig det er rart de ikke kan tenke seg til det selv 🧐 Jeg har hatt ett svært tungt svangerskap med sykehusinnleggelse etc(ikke informert familie om dette da) så er det ikke slik at jeg har så mye krefter til overs nå i slutten, tror rett og slett legene setter pris på at jeg er litt selvopptatt nå i slutten for å samle krefter til å få gjennomført en fødsel i det hele tatt. Anonymkode: 4e650...eb6
Fabienne Skrevet 28. mai 2021 #13 Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er ikke sånn jeg ikke ønsker at de bryr seg, men med x antall familiemedlemmer som skal spør om det samme hver uke blir det slitsom. Synes egentlig det er rart de ikke kan tenke seg til det selv 🧐 Jeg har hatt ett svært tungt svangerskap med sykehusinnleggelse etc(ikke informert familie om dette da) så er det ikke slik at jeg har så mye krefter til overs nå i slutten, tror rett og slett legene setter pris på at jeg er litt selvopptatt nå i slutten for å samle krefter til å få gjennomført en fødsel i det hele tatt. Anonymkode: 4e650...eb6 Det tar vel ikke så mye krefter å svare på et par telefoner i uka?
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #14 Skrevet 28. mai 2021 Kan du ikke bare si d som d er? At du er litt sliten for tiden og ikke orker å snakke så mye.. ikke så mye nytt som skjer og du har ikke så mye å gi. Anonymkode: cbd05...30c
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #15 Skrevet 28. mai 2021 Fabienne skrev (3 minutter siden): Det tar vel ikke så mye krefter å svare på et par telefoner i uka? Når jeg hver dag må holde tårene tilbake for jeg omtrent ikke kan gå, har slitt med HG, magen brenner, sliter med pust, ødem osv å har slitt hele svangerskapet så er det for meg veldig slitsom å svare svare på flere telefoner ... men skjønner at noen kanskje er litt mer robust! Anonymkode: 4e650...eb6 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #16 Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kan du ikke bare si d som d er? At du er litt sliten for tiden og ikke orker å snakke så mye.. ikke så mye nytt som skjer og du har ikke så mye å gi. Anonymkode: cbd05...30c Jo, har sagt ifra litt , men skjønner at jeg burde vært mer tydelig 🤭 heldigvis ikke lenge igjen da Anonymkode: 4e650...eb6
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #17 Skrevet 29. mai 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Vet ikke hva jeg vil med dette egentlig, men føder om under en uke og gleeeder meg. For noe mas det har vært, familie fra begge ender som hele tiden skal ringe og spør om alt mulig. Blir sikkert spurt en gang i uken om jeg har vært på kontroll...selv om jeg har sagt flere ganger at det ikke er så ofte kontroller. Spørsmål om det er tungt, hvordan formen er, om alt er fint, svarer jeg ikke telefonen enten det er foreldre, svigers, besteforeldre så ringer de meg ned til jeg svarer - for tenk hvis fødselen har startet? Altså ja det hjelper ikke å ringe 40 ganger da!!! Uansett hva jeg gjør så ber folk meg passe på,jaja! Folk ønsker å komme på besøk , heldigvis har jeg klart å unngå det (er sp sliten nå i slutten) og jeg priser meg heldig at vi ikke får lov å ha besøk på sykehuset! Det verste er vel at det kommer til å fortsette etter fødsel for da er det vel andre spørsmål de har. uff! Jeg vet de mener godt, men jeg synes det er svært slitsom. Burde kanskje vært tydelig og si ifra men så får jeg litt dårlig samvittighet for å være så sliten og «gretten»...å så er jeg en person som bare ikke liker så mye oppmerksomhet om graviditet så det forsterker nok alt men nå skal jeg bare holde ut noen få dager til 😄 dagens utblåsing Anonymkode: 4e650...eb6 Det tar aldri slutt. Rett etter fødsel er det mas/råd om amming, barsel og når du skal ha den neste ungen... Anonymkode: 0dd4e...c0b 3
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #18 Skrevet 29. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jo, har sagt ifra litt , men skjønner at jeg burde vært mer tydelig 🤭 heldigvis ikke lenge igjen da Anonymkode: 4e650...eb6 Du må bare være tydelig. Hvis ikke - få din mann til å si i fra i tillegg. Jeg er også høygravid og har måtte si til min mor og far at jeg ikke orker å svare på mld , telefoner i like stor grad som før - fordi jeg er ganske sliten. Anonymkode: cbd05...30c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå