AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #1 Del Skrevet 28. mai 2021 Hadde en drøm som ung (jente) å ta fagbrev i et ganske teknisk og praktisk felt. Tenker på hvordan livet mitt kunne blitt om jeg gjorde det i stedet for å høre på familie og venner som mente det var såå viktig meg universitetsgrad for å få en jobb å trives i, dessuten er jeg jo så teoretisk og reflektert.. Jaja sitter med en fullført bachelor i noe humanistisk og sliter med å få jobn etter å ha surra masse og stifta familie tidlig og ikke bygget CV med masse frivillig og nips, og lurer på om jeg skal gå for master evt pluss PPU og bli lærer. Må jeg begynne helt på nytt med yrkesfag sammen med 17-åringene og deretter ut i lærlingplass? Noen som har gjort det? Anonymkode: 801d2...df1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #2 Del Skrevet 28. mai 2021 Vet ikke hvordan det er med ditt yrke, men som maler begynte jeg bare rett i jobb hos et firma (hadde ingen skole) i 5 år. Så ble jeg meldt opp til fagprøven Anonymkode: 9907d...eee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #3 Del Skrevet 28. mai 2021 Mange som gjør det. Ta som praksiskandidat Anonymkode: b7f94...fc9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #4 Del Skrevet 28. mai 2021 Da jeg var lærling som elektriker hadde vi en 'voksenlærling' hos oss, han hadde ikke gått på elektro men jobbet i gjengjeld i fem år med hjelpearbeiderlønn, tok eksamen som privatist og gikk opp til fagbrev Snakk gjerne med opplæringskontoret for det aktuelle faget der du bor. Som jente i tekniske fag så heier jeg på deg! Anonymkode: 74e0b...e1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #5 Del Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Da jeg var lærling som elektriker hadde vi en 'voksenlærling' hos oss, han hadde ikke gått på elektro men jobbet i gjengjeld i fem år med hjelpearbeiderlønn, tok eksamen som privatist og gikk opp til fagbrev Snakk gjerne med opplæringskontoret for det aktuelle faget der du bor. Som jente i tekniske fag så heier jeg på deg! Anonymkode: 74e0b...e1e Da tok han som praksiskandidat. Du må ha 5 års yrkeserfaring, ta en teoriprøve og deretter en fagprøve. Easy peasy Anonymkode: b7f94...fc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå