Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre?

Gjest sliten..

Anbefalte innlegg

Gjest sliten..

Hei,

Håper noen her kan gi meg råd om hva jeg burde gjøre.

Går på yrkesrettet attføring. Skal etter planen være ferdig med utdannelsen

til våren. Men, jeg vet ærlig talt ikke om jeg orker mere. Er så utmatta og sliten.

Har ikke hatt et eneste fri-år siden jeg begynte på skolen som barn. Jeg er kronisk lungesyk. Min lungekapasitet er svært redusert. (Følges opp av rikshospitalet med tanke på transplantasjon i fremtiden). Jeg vil så gjerne fullføre

skolen, men har ikke overskudd til noe som helst lenger.

Har bestilt meg time til fastlegen for å høre hva han mener.

Hva skjer om man avbryter attføringstiltak? Og, hvem tar jeg kontakt med?

Har stått på så godt jeg har greid så langt, men nå føler jeg at jeg har møtt veggen.

Mvh. veldig sliten :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Spacegirl

Jeg måtte avslutte attføringstiltaket en gang pga at jeg ble helt nedkjørt og klarte ikke å fortsette. Da ble jeg overført til rehabiliteringspenger i stedet. Etter en stund fikk jeg tidsbegrenset uføretrygd, men nå skal jeg snart prøve meg på attføring igjen. Håper jeg klarer meg bedre denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bare trygdekontoret som kan svare på hva som gjelder i akkurat din sak (og de pleier jo ikke å ville oppgi scenarier...).

Hvis legen mener det er helsemessige grunner til at du ikke kan gjennomføre opplegget så må vel trygdekontoret bare finne en løsning. Jeg har aldri vært avhengig av dem selv, men de jeg kjenner som har hatt trygd som hovedinntekt har stor sett erfart at det er lite smidighet og fleksibilitet der i gården.

Hadde jeg vært deg ville jeg snakket med legen før jeg tok noen som helst kontakt med trygdekontoret. Om du kan, så ville jeg fått legen til å sørge for den kontakten til og med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...