AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #1 Skrevet 28. mai 2021 Ok, det har skjedd noe! Jeg bestilte bibs smokker fra en nettside, bestilte størrelse 1 for babyen min da han var ca en måned. Jeg fikk den, og synes den virka stor, men han liker den og aksepterte den, og det stod jo str 1 på ordren.. Nå som han er snart 3 mnd, bestilte jeg en ny ladning med str 1. Størrelse 1 er for 0 til 6 mnd, og str 3 er for 18 mnd pluss.. Den ladningen jeg fikk nå er mye mindre enn den første. Smokken er mye mindre. Og det viser seg nå at den første jeg fikk er like stor som str 3, den for eldre barn! Jeg ser det utifra sånn størrelseguide på nett. Det jeg lurer på, jeg har lest at små babyers gane er lett formelig, og man har jo alle disse ergonomiske smokkene, og nå er jeg redd for at den smokken som er alt for stor har gjort skade? Altså, jeg har ikke peiling. Mitt første barn brukte ikke smokk, men det vil han her.. Og bibs er den eneste han tar 😅 Hva gjør jeg nå? Anonymkode: 9783d...a27
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #2 Skrevet 28. mai 2021 Om babyen tar de små smykkene bytter du bare til de. Om baby bare aksepterer de store smykkene tror jeg at jeg bare ville fortsatt med de. Som du skriver er ganen lett å forme, det betyr også at den fort får tilbake sin vanlige form når man tar vekk det som former den feil (her smokken, for andre kan det være tommelen). Hørte på Foreldrerådet her og da var det en kjeveortoped som snakket om bl.a smokkeslutt og hvordan ganen formes. Anbefaler å høre på den 😊 Anonymkode: 245c4...4b9
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #3 Skrevet 28. mai 2021 Bibs smokker vokser, det er derfor man skal rullere på flere smokker, og ikke bare ha én. Ville prøvd å gi de nye, hvis ikke bare gitt i den str baby liker nå. Husk å rullere masse på de nye! Anonymkode: 0c133...258
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #4 Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Bibs smokker vokser, det er derfor man skal rullere på flere smokker, og ikke bare ha én. Ville prøvd å gi de nye, hvis ikke bare gitt i den str baby liker nå. Husk å rullere masse på de nye! Anonymkode: 0c133...258 Vokser? Hva mener du? Rullere? Jeg har hatt 3 like smokker som jeg har byttet litt på. Ææ nå skjønner jeg ingenting 😅 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Om babyen tar de små smykkene bytter du bare til de. Om baby bare aksepterer de store smykkene tror jeg at jeg bare ville fortsatt med de. Som du skriver er ganen lett å forme, det betyr også at den fort får tilbake sin vanlige form når man tar vekk det som former den feil (her smokken, for andre kan det være tommelen). Hørte på Foreldrerådet her og da var det en kjeveortoped som snakket om bl.a smokkeslutt og hvordan ganen formes. Anbefaler å høre på den 😊 Anonymkode: 245c4...4b9 Takk for rådet😄 det skal jeg gjøre. Anonymkode: 9783d...a27
Gjest Lama_Drama Skrevet 28. mai 2021 #5 Skrevet 28. mai 2021 Min ene ville bare ha store smokker. Han har normal gane per i dag. Aldri tenkt over, men tror jeg hadde gitt den ungen vil ha.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #6 Skrevet 28. mai 2021 Bibs er laget av et materiale som blir større i bruk og skal byttes relativt ofte.... Anonymkode: 2030f...478
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #7 Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Bibs er laget av et materiale som blir større i bruk og skal byttes relativt ofte.... Anonymkode: 2030f...478 Ja, latex eller naturgummi. Har lest meg opp litt. Det kan faktisk vokse opp til 0,5 cm større enn vanlig str. Uavhengig av merke. Men jeg veit ikke hvor mye relativt ofte er. Nå har han hatt jevnlig rullering (ikke utbytting) av tre smokker på litt mindre enn to mnd. Da er det jo ekstremt dårlig kvalitet om de feks ikke holder mer enn en uke. Anonymkode: 9783d...a27
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #8 Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja, latex eller naturgummi. Har lest meg opp litt. Det kan faktisk vokse opp til 0,5 cm større enn vanlig str. Uavhengig av merke. Men jeg veit ikke hvor mye relativt ofte er. Nå har han hatt jevnlig rullering (ikke utbytting) av tre smokker på litt mindre enn to mnd. Da er det jo ekstremt dårlig kvalitet om de feks ikke holder mer enn en uke. Anonymkode: 9783d...a27 Hvis du bruker en smokk i uka, så rullerer du ikke ofte nok, dessverre.. De som er laget av dette materialet skal egentlig kastes etter noen mnd. Jeg var veldig glad når min tok en annen smokk enn bibs, største tok bare den, og det var et mareritt hver gang jeg kjøpte nye. Anonymkode: 0c133...258
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #9 Skrevet 28. mai 2021 Smokker burde vel byttes ut med nye månedlig. Anonymkode: f5ba0...b0d
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #10 Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Smokker burde vel byttes ut med nye månedlig. Anonymkode: f5ba0...b0d Ikke vanlige smokker, der er det 3-4 mnd som er vanlig. Bibs skal kastes 4-6 uker etter de ble brukt første gang, uavhengig av om de er brukt mye eller lite. Anonymkode: 1a5f1...afa
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #11 Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis du bruker en smokk i uka, så rullerer du ikke ofte nok, dessverre.. De som er laget av dette materialet skal egentlig kastes etter noen mnd. Jeg var veldig glad når min tok en annen smokk enn bibs, største tok bare den, og det var et mareritt hver gang jeg kjøpte nye. Anonymkode: 0c133...258 En i uka nei? Jeg rullerer disse tre smokkene alt ettersom hvilket rom jeg er i... Sjeldent at han bruker samme smokk en hel dag. Tenkte at det holdt å ha tre smokker å rullere på i to mnd, men det er kanskje for lite. Anonymkode: 9783d...a27
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #12 Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Ikke vanlige smokker, der er det 3-4 mnd som er vanlig. Bibs skal kastes 4-6 uker etter de ble brukt første gang, uavhengig av om de er brukt mye eller lite. Anonymkode: 1a5f1...afa Er det selve merket bibs eller at det er laget av naturgummi? Anonymkode: 9783d...a27
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #13 Skrevet 28. mai 2021 Samma det vel, smokk er smokk. Anonymkode: 33830...9eb
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #14 Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): En i uka nei? Jeg rullerer disse tre smokkene alt ettersom hvilket rom jeg er i... Sjeldent at han bruker samme smokk en hel dag. Tenkte at det holdt å ha tre smokker å rullere på i to mnd, men det er kanskje for lite. Anonymkode: 9783d...a27 Smokker av latex har en anbefalt brukstid på 4-8 uker uavhengig av om den er i daglig bruk eller ei. At den har vokst er et tydelig tegn på at det er på tide å bytte den ut. Anonymkode: 2030f...478
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #15 Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Smokker av latex har en anbefalt brukstid på 4-8 uker uavhengig av om den er i daglig bruk eller ei. At den har vokst er et tydelig tegn på at det er på tide å bytte den ut. Anonymkode: 2030f...478 Ja. Fikk 3 latexsmokker den 12 eller 13 april. Disse har jeg byttet på om hverandre. Har uansett fått nye. Men bestilte i silikon idag, så håper han tar det istedet. Å bestille nye smokker hver andre uke, gidder jeg ikke. Anonymkode: 9783d...a27
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå