Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eksen min hadde en lignende utdannelse og slet med å finne en greit betalt jobb. Det er dessverre en bransje med mange med utdanningen, og mange gründere som ønsker seg billige ansatte. Jobbet selv for en i samme bransje (men jeg hadde en annen type stilling der) som "jaktet" på de som hadde vært ledig lenge, siden de kunne lønnes lavt, eller alle helst være gratis praktikanter via NAV.

Nevnte eks ga opp og ble sykepleier.

Anonymkode: 91798...6d0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei.

Jeg sliter veldig med å få det til å gå rundt. Ble ferdig utdannet (med "bare" en bachelorgrad, men trodde det skulle lønne seg) som voksen. Det er 4 år siden jeg ble ferdig med graden.

Ganske kort tid etterpå fikk jeg forsåvidt relevant jobb, men i en veldig liten bedrift. Jobben i seg selv er fantastisk og jeg stortrives, men lønna er ikke helt som forventet. Det er ikke utsikter med det første til å få høyere lønn, da bedriften ikke har råd til det. 

Nå om dagen er det jo ikke akkurat lett å få seg jobb, mtp corona, men jeg får ikke pengene til å strekke til og hver måned går jeg i minus. Jeg har også barn. 

Jeg jobber med digital markedsføring. Er det noen andre i samme yrke som vet hvordan lønna er i større bedrifter? 

Anonymkode: 4783d...06f

Litt samme felt, men grafisk designer. Jeg får 500 000 i året. Din lønn er ekstremt lav. Hva med å kurse deg selv litt, undersøke hva som kreves av digitale markedsførere ( feks lære deg design og sånn slik at du kan doble som grafisk designer og lage annonser for some og stories på insta og lign. Lage deg en fet webside og legge ut eksempler. Få deg en bedre jobb..det er mange som ønsker å selge ting på nett nå pga korona så forstår ikke helt at det er så vanskelig å få seg jobb? ihvertfall ikke om man kan grafiske ting.

Anonymkode: 84338...999

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet i mange digitale/reklame byråer, så samme type arbeidsplass som deg, men som designer/utvikler. Startlønnen var 450k, for 5år siden, nå etter å ha byttet jobb tjener jeg 700k. Så du har blitt skikkelig utnyttet. Søk ny jobb, hvis du er god så er det massevis i Oslo. Men hva enn du gjør.. IKKE si hva du tjener i dag på intervju, da får du ikke mer enn 50k mer. Si hva du forventer i lønn, 600 burde være mer riktig, igjen, hvis du er god. Eller lyv og si du tjener 550 i dag..

Anonymkode: dd989...9b7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du må nesten se deg etter annen jobb om du ønsker høyere lønn. Hvor flyttbar er du?

Anonymkode: f0b5e...415

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sånn er det gjerne med veldig små firmaer, da er det begrenset lønnsramme. Noen ganger kan man kompensere med eierandeler/aksjer e.l. så det bør du forhandle om. Eller finne en annen og bedre betalt jobb i annet og større firma. 

Anonymkode: 01d8a...58d

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken utdanning har dere som jobber med digital markedsføring? 

Anonymkode: 38bd0...bdc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Men har du forhandlet lønn i det hele tatt i løpet av de årene du har vært ansatt? Det er jo noe du må sørge for å gjøre regelmessig. Øker du ikke i lønn har du i praksis reallønnsnedgang fordi prisene stiger hvert år. 

Anonymkode: 1258d...a1c

Ja. Jeg har ikke hatt samme lønnen hele veien.  Men det er minimalt jeg har økt - fordi vi er en liten gründerbedrift, hvor jeg er ansatt og de andre er eiere av bedriften. De har selv hatt perioder hvor de ikke har kunnet ta ut lønn. 

Skal forsøke å søke andre jobber, men må innrømme at det kjennes slemt ovenfor dem, det er en veldig bra arbeidsplass på alle måter annet enn lønna😅

TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk mer i butikkjobber med null utdanning. Hvilken som helst jobb er bedre lønnet enn din. 

Anonymkode: 2494c...99a

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ja. Jeg har ikke hatt samme lønnen hele veien.  Men det er minimalt jeg har økt - fordi vi er en liten gründerbedrift, hvor jeg er ansatt og de andre er eiere av bedriften. De har selv hatt perioder hvor de ikke har kunnet ta ut lønn. 

Skal forsøke å søke andre jobber, men må innrømme at det kjennes slemt ovenfor dem, det er en veldig bra arbeidsplass på alle måter annet enn lønna😅

TS

Men du kan ikke tenke sånn. Hvis det plutselig hadde gått bra, hadde du da fått en del av kaka? 
Du må ta skjeen i den andre hånda og begynne din vei på egen karrierestige. 

Begynn med å orientere deg, skriv CV og utkast på søknadsbrev. 
Noen tipset om småjobber ved siden av. Høres lurt ut og kan være bra å ha på cv. 

Lykke til! 

AnonymBruker
Skrevet
Sensi skrev (På 29.5.2021 den 9.20):

Men du kan ikke tenke sånn. Hvis det plutselig hadde gått bra, hadde du da fått en del av kaka? 
Du må ta skjeen i den andre hånda og begynne din vei på egen karrierestige. 

Begynn med å orientere deg, skriv CV og utkast på søknadsbrev. 
Noen tipset om småjobber ved siden av. Høres lurt ut og kan være bra å ha på cv. 

Lykke til! 

Det er sant.. Takk for det 🙏

TS

AnonymBruker
Skrevet

Ja, du er underbetalt vil jeg si. Har du sjekket ut hva konkurrerende firma kan tilby deg? Jeg har bachelorgrad og det er 3 år siden jeg ble ferdig. Tjener 700K i året. 25 år. (Skal sies at jeg startet på 450K, har jobbet meg oppover)

Anonymkode: fb306...275

AnonymBruker
Skrevet

Du bør lære deg å kode, som utvikler tjener du det dobbelte.

Anonymkode: 66668...435

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...