Gå til innhold

"The blended bunch" - En tv-serie om "mine og dine" barn.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I går kveld ble jeg sittende og se på TLCs serie "The blended bunch".

I den serien møter vi Erica med hennes 7 barn, og Spencer med sine 4 barn, som alle skal "blandes" til å bli en hel familie.
Det høres jo veldig fint ut på papiret, men jeg klarer ikke helt å fri meg fra tanken om at dette skjedde utelukkende på foreldrenes premisser, og at det ikke ble tatt hensyn til barna i det hele tatt.

Begge foreldrene hadde mistet sine respektive partnere 3 år i forveien, de møttes på en digital møteplass for enker og enkemenn, han flyttet med sine barn til hennes stat, de forlovet seg etter 3 uker, og giftet seg 6 uker etter dette igjen.
Altså mindre enn 3 mnd etter at de møttes første gang var de gift, skulle leve sammen som en familie, og midt oppe i dette var det 11 barn som skulle tilpasse seg.

Vi fikk se sjalusi - barn som ikke ville dele besteforeldrene med sine stesøsken, barn som ikke ville at stemor skulle ta mors plass, besteforeldre som ikke ville tråkke på de andres besteforeldres territorium, far som  prøvde å etablere nytt firma på et nytt sted, og mor som prøvde å holde orden og oversikt på hjemmebane, og midt oppe i det hele skulle det filmes og dokumenteres.

Jeg så ikke hele programmet, det må jeg innrømme, for meg ble dette så utrolig feil.

Er det noen andre som så det samme programmet, og som har sine meninger om det?

Anonymkode: 07411...5e6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke sett programmet. 

I utgangspunktet synes jeg at et sånt opplegg høres helt forferdelig ut. 

Anonymkode: 93174...7ec

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har ikke sett programmet. 

I utgangspunktet synes jeg at et sånt opplegg høres helt forferdelig ut. 

Anonymkode: 93174...7ec

Ja, jeg syntes det var helt forferdelig å se på, og klarer ikke engang å forestille meg hvordan det er for barna å oppleve dette.

Midt oppe i sorgen over å ha mistet en forelder skal de plutselig måtte dele sin eneste forelder med en haug andre barn.  De skal få en ny forelder (adopsjon) uten å bli ordentlig kjent med dem først, bli vant til dem, og få en gradvis tilvenning.

Anonymkode: 07411...5e6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hele den dine/mine/våre-situasjonen er ille nok, men denne familien er faktisk om mulig enda verre enn de fremstår på overflaten. 

Faren som døde, døde av arvelig kreft grunnet et syndrom. Minst fire av barna arvet selvfølgelig dette syndromet. De kjente til denne risikoen, og valgte å få en haug med barn allikevel. Disse barna har tilnærmet 100 prosent sjanse for å få kreft i ung alder. Helt krise hele greia. 

Anonymkode: ab953...07f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...