Gå til innhold

Hvordan spiser du grøt?

Anbefalte innlegg

Gjest TheCatLady
Skrevet (endret)

Jeg har smør i midten, kanel og sukker. Så spiser jeg fra ytterst og til innerst, men dytter grøten litt sånn at smøret siver litt nedover. Synes smørøyet er best så liker at det er litt mye smør på slutten. 

Endret av TheCatLady
Skrevet

Først ekte smør på i mitten, så sukker og så kanlel. Spiser i kantene først og jeg etterstrør gjerne både med kanel og sukker. Og det er viktig at alle komponenter er med på skeia samtidig

Skrevet (endret)

Grøt med smørøye i midten, kanel og sukker, spekemat som jeg river i biter og legger rundt på toppen, og eggerøre langs kanten på grøten 🤤🤤 Tar litt av alt på samme skje🤤

Endret av Klemme
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
Arkana skrev (På 28.5.2021 den 10.54):

Smørøye i midten, strør på kanel og deretter sukker. Spiser i ring rundt smørøyet (og dypper skjeen med grøt i smørøyet underveis). Jeg spiser halve grøtlaget først fordi det da er passelig mengde grøt i forhold til sukker/kanel, så strør jeg på mer sukker og kanel og spiser det siste laget.

Dette er den rette måten 👌

Ungene kaller det å spise ett lag av gangen for å "lagskrape", og blir sure når jeg sier det kun er lov til å "lagskrape" to ganger :ler:

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var barn spiste vi havregrøt med brunost og sukker oppå. Dette var en tradisjon de hadde fra gammelt av. Smakte veldig godt. 

Anonymkode: 4d0e6...11a

AnonymBruker
Skrevet

Så sjelden som mulig.

Anonymkode: e5e4e...390

Skrevet

Er jeg den eneste som ikke har smør på grøten?😄 jeg rører inn litt rosiner  har på kanel og sukker og spiser rundt kanten. 

Skrevet

Jeg bruker smør i midten og tar masse sukker og kanel over hele grøten. Spiser med skje og tar å dypper grøten i smøret🙈

Skrevet (endret)

Strør sukker på toppen. Spiser meg ytterst til innerst. Spiser lagvis, altså når jeg har spist lokket med sukker på toppen strør jeg på ny runde med sukker og spiser ytterst til innerst.

Bruker ikke kanel eller smør.

Endret av SPOCA

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...