AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #1 Skrevet 28. mai 2021 Er det fordi dere faktisk ikke liker det, eller er det en sunnhets greie? Jeg spør ikke for å tråkke eller gjøre narr, jeg er bare nysgjerrig. Anonymkode: 58e78...48d
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #2 Skrevet 28. mai 2021 På en reise i Italia tidlig i 20-årene fikk vi servert fantastisk kjøtt, eller fisk, og stekte grønnsaker. Uten saus, mulig litt olivenolje. Og det smakte helt fantastisk. Spørsmålet er egentlig hva man ønsker å smake når man spiser. For meg er det gode råvarer (kjøper ikke kjøtt fra Rema, for å si det slik), og tilberedning. Kjøtt med perfekt marmorering, så en skikkelig stekeskorpe, rosa/rød i kjernen. Eller en fersk torskefilet dampet i få minutter. Da behøver man bare litt salt og pepper. Har vi en god burger foretrekker jeg å lage guacemole, hjemmelaget chilimajones, coleslaw, eller liknende. Og synes nå ferdig-dressingene smaker syntetisk. Men så lager jeg selvfølgelig ting som eggs benedict med hollandaise. Til og med en retro biffsnadder med bernaise og pommes frites en sjelden gang. Så er ikke slik at jeg ikke spiser saus. Men da er sausen en integrert del av retten som spiller sammen med råvarene. Anonymkode: 18bc0...6a3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå