AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #1 Skrevet 28. mai 2021 Samboeren min tjener en god del mere enn meg. Jeg tjener selv 650 000 i året og har ikke noen økonomiske problemer. samboeren min tjener 1.1 mill i året som er betydelig høyere. Jeg mener han skal betale 50% mer av fellesutgifter enn jeg gjør. Han mener det er rettferdig at vi deler det likt siden jeg tjener såpass bra. Og siden jeg har arvet en del penger. (Ca 6 000 000), har investert i boligen vi eier sammen (jeg eier 75% siden jeg hadde mere egenkapital) + en utleie bolig som går ca i 0 dvs) Noen som har innspill ? Anonymkode: e8b0c...2a4
Jr.Garcon Skrevet 28. mai 2021 #2 Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Samboeren min tjener en god del mere enn meg. Jeg tjener selv 650 000 i året og har ikke noen økonomiske problemer. samboeren min tjener 1.1 mill i året som er betydelig høyere. Jeg mener han skal betale 50% mer av fellesutgifter enn jeg gjør. Han mener det er rettferdig at vi deler det likt siden jeg tjener såpass bra. Og siden jeg har arvet en del penger. (Ca 6 000 000), har investert i boligen vi eier sammen (jeg eier 75% siden jeg hadde mere egenkapital) + en utleie bolig som går ca i 0 dvs) Noen som har innspill ? Anonymkode: e8b0c...2a4 Lån + fellesutgifter delt likt = lik eierandel av boligen. Hvis du eier 75% av boligen, så skal vel han egentlig bare betale 25% av felleskostnadene 😂 at han skal betale mer enn halvparten av fellesutgiftene - på en bolig du eier 75% av - fordi han tjener mer enn deg, den synes jeg var direkte frekk! Det er vel som de sier, mye vil ha mer 🧐 11
Cezanne Skrevet 28. mai 2021 #3 Skrevet 28. mai 2021 Dere må jo bli enige, men du er helt urimelig. 8
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #4 Skrevet 28. mai 2021 Først bør dere få 50:50 eierbrøk på boligen, så kan du investere overskuddsegenkapitalen din i noe annet. Han vil ha høyere utgifter enn deg, og økonomien deres måned for måned vil bli likere. Med ulik eierbrøk, og så ulik eierbrøk er det helt urimelig å be om at han skal dekke mer, du har jo ikke mindre enn han? Og dere har jo allerede gått for en separat økonomi? Anonymkode: 39318...216
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #5 Skrevet 28. mai 2021 Du er jo direkte frekk. Anonymkode: 158c8...601 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #6 Skrevet 28. mai 2021 Nå sier du ingenting om hvordan dere har fordelt lån og sånt, men i utgangspunktet er det jo slik at: Om du har 0kr i gjeld, og eier 75% av boligen, mens han eier 25% og kanskje har kjøpt noen av disse 25%ene med lånte penger, så er rettferdig fordeling følgende: Du betaler 75% av felleskostnader ved boligen. Han betaler 25% av felleskostnadene, pluss alle kostnader ved eget lån. Fellesutgifter dere som par har, som ikke relaterer seg til bolig, kan dere gjerne skjevfordele etter inntekt, men da må dere i så fall bli enige om det. For egen del tenker jeg at det er rart med en sånn deling som dere har, og at dere bør lage dere en avtale på at han gradvis kjøper seg opp til 50% eierskap i boligen. Og at han da gradvis også må ta mer av fellesutgiftene med boligen, ettersom han kjøper seg opp en større andel. Det vil si, dersom du faktisk ser for deg en fremtid med han. Da bør du nemlig legge til rette for at dere på sikt har samme verdistigning på boligen, slik at dere begge er sikret om noe skulle skje. Gjør du deg vanskelig, signaliserer du at din økonomiske gevinst av å eie bolig, er viktigere for deg en forholdet til han. Anonymkode: 95d74...a7a
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #7 Skrevet 28. mai 2021 Dette høres ut som et troll Anonymkode: 7db58...050 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå