AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #1 Skrevet 27. mai 2021 Vi har omsider kommet oss til et familiesenter for å prate. Det som har kommet frem her, og som sjokkerer meg, er hva hun sier. Hun sier nemlig at i alle de 12 årene vi har vært gift , så har hun hatt det kjipt. Hun klarer ikke huske positive ting som reiser, hendelser, gode stunder og slikt. Hun sier hun har hatt det vondt fra starten. Jeg er helt sjokkert. Hvorfor giftet hun seg med meg hvis jeg var feil for henne fra starten? Jeg er så utrolig satt ut Flere som har erfart dette? At helt ut av det blå får du høre slikt? At de siste årene har vært vanskelige, jada. Men helt siden starten? Hvordan håndtere det? Anonymkode: 97f83...000
Silva Pluvialis Skrevet 27. mai 2021 #2 Skrevet 27. mai 2021 Oi, det skjønner jeg at er vondt. Kan det være at hun sliter med noe selv, og at det ikke nødvendigvis handler om deg? Man må gjerne ha det bra innvendig for å kunne ha det bra med andre. Hvis hun slet psykisk fra før så kan det være det som spiller inn, men jeg forstår godt at du er satt ut. ❤️ 6
vinterdekor Skrevet 27. mai 2021 #3 Skrevet 27. mai 2021 Ikke noe godt å høre det nei. Jeg kjenner flere som har angret på at de giftet seg men de skilte seg raskt. Tror nok ikke hun forteller deg sannheten, selv om hun selv tror det. Hun har vel "gått i svart" og så er det hennes måte å formidle dette på? 10
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #4 Skrevet 27. mai 2021 Takker. Kan være hun har "gått i svart" og bare ser det negative siden de siste årene har vært vonde. Men alle 12 nei, det er ikke sant, det klarer jeg ikke tro. Hun har ikke vært psykisk syk. hverken nå eller da vi giftet oss. Men hun er nok langt nede. Syns bare det er så innmari stygt å si til noen man har delt livet med så lenge tenk om det faktisk er sant. Hvorfor ikke si noe før det har gått 12 år? Anonymkode: 97f83...000 4
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #5 Skrevet 27. mai 2021 Kanskje du ikke har møtt hennes premisser godt nok siden starten, men så har det blitt verre med tiden og nå husker hun bare det negative. Kjenner meg i henne. Jævla dritt gubbe eksen min, eneste nærheten jeg fikk var sex men hvem tenner på en person som ikke vil annet enn sex, en kvinne trenger KJØRLIGHET, FØLE NÆRHET MED KLÆR PÅ OGSÅ, IKKE BAR EEN STIV KUK. Ikke en gang når jeg gikk gjennom 2 svangerskap var han god, jeg gjorde ALT SELV. Skrudde sprinkelsenga, lekegrinda, skaffet klær, leker og tok meg av alt av tunge løft. Eneste han gjorde var å henge med faren sin !!! Fytti takk for et passende sted for utblåsning Anonymkode: 3f230...9ef 13
vinterdekor Skrevet 27. mai 2021 #6 Skrevet 27. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men alle 12 nei, det er ikke sant, det klarer jeg ikke tro. Det tror heller ikke jeg på. Du skriver at hun nok er langt nede, Kanskje hun trenger psykolog? Ikke sikkert hun har ment å være stygg med deg, er nok heller et utløp for frustrasjon? 2
CorvusCorax Skrevet 27. mai 2021 #7 Skrevet 27. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kanskje du ikke har møtt hennes premisser godt nok siden starten, men så har det blitt verre med tiden og nå husker hun bare det negative. Kjenner meg i henne. Jævla dritt gubbe eksen min, eneste nærheten jeg fikk var sex men hvem tenner på en person som ikke vil annet enn sex, en kvinne trenger KJØRLIGHET, FØLE NÆRHET MED KLÆR PÅ OGSÅ, IKKE BAR EEN STIV KUK. Ikke en gang når jeg gikk gjennom 2 svangerskap var han god, jeg gjorde ALT SELV. Skrudde sprinkelsenga, lekegrinda, skaffet klær, leker og tok meg av alt av tunge løft. Eneste han gjorde var å henge med faren sin !!! Fytti takk for et passende sted for utblåsning Anonymkode: 3f230...9ef Kjenner deg igjen i henne? Du vet da ikke hvordan TS har behandlet kona. 12
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #8 Skrevet 27. mai 2021 Jeg fikk fortalt at de siste 7 årene var forferdelige. Altså siden vi forlovet oss. Så etter to år i et forferdelig forhold valgte han å gifte seg. Jeg opplevde ikke de 7 årene som forferdelige, og kan ikke forstå det Anonymkode: 3fcc3...d02 3
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #9 Skrevet 27. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg fikk fortalt at de siste 7 årene var forferdelige. Altså siden vi forlovet oss. Så etter to år i et forferdelig forhold valgte han å gifte seg. Jeg opplevde ikke de 7 årene som forferdelige, og kan ikke forstå det Anonymkode: 3fcc3...d02 Fikk du noen forklaring? Hva var det som var forferdelig? er så vondt å sitte slik og ikke vite og forstå og som du sier, hvorfor velger de gifte seg da? Anonymkode: 97f83...000
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #10 Skrevet 27. mai 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Fikk du noen forklaring? Hva var det som var forferdelig? er så vondt å sitte slik og ikke vite og forstå og som du sier, hvorfor velger de gifte seg da? Anonymkode: 97f83...000 Ingen forklaring. Han kan ikke fortelle hva som var så fælt. Jeg har spurt, siden jeg ikke kan kjenne det igjen, så tenker jeg at det er noe med meg. Han hadde alt funnet en ny da. Det er jo klart at han ikke hadde gjort om alt var helt topp. Vi hadde akkurat fått barn da, etter flere runder ivf. Var et tøft svangerskap og et barn med kolikk, så var ikke rosenrødt de siste to årene, ser den, men jeg trodde det var sånn man kom seg gjennom som par. At man skulle stå i en krevende babytid sammen, så fikk man tid til å være par igjen. Men han fant seg heller en ny, uten barn. Jeg vet ikke jeg. En jævlig bedriten følelse iallefall. Han kunne sagt noe for 7 år siden da, så kunne vi enten ha funnet ut av noe eller gjort det slutt. Så kunne jeg fått det familielivet jeg ønsket. Er selv skilsmissebarn og ønsket ikke det for mine barn, dette visste han og Anonymkode: 3fcc3...d02 4
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #11 Skrevet 27. mai 2021 Om noe skjer på slutten som gjør at en blir rasende. Så kan det på en måte endre synet på hele forholdet. Da jeg skilte meg med eksen. Så gjorde han mye stygt. Da var det vanskelig for meg å huske de gode tingene. Og i en periode der, så husket jeg hele forholdet som bare vondt. Det var ikke det selvsagt. Da hadde vi ikke vært sammen. Det var mye som var dårlig. Svært dårlig. Men vi hadde mange gode ting som gjorde at jeg ikke klarte å gå. De gode tingene tok det nok et halvt års tid etter bruddet før jeg klarte å huske igjen. Jeg tror ikke at konen din har hatt 12 vonde år. Men kanskje hun har det vondt akkurat nå, og at nå føles det slik. Hun hadde vel ikke vært sammen med deg så lenge hvis det hadde vært så fælt? Eller var hun bundet til deg på noen måte? Barn? Økonomisk? Er det uakseptabelt i deres omgangskrets med skilsmisse? Anonymkode: 0a9fa...d2e 7
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #12 Skrevet 27. mai 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Om noe skjer på slutten som gjør at en blir rasende. Så kan det på en måte endre synet på hele forholdet. Da jeg skilte meg med eksen. Så gjorde han mye stygt. Da var det vanskelig for meg å huske de gode tingene. Og i en periode der, så husket jeg hele forholdet som bare vondt. Det var ikke det selvsagt. Da hadde vi ikke vært sammen. Det var mye som var dårlig. Svært dårlig. Men vi hadde mange gode ting som gjorde at jeg ikke klarte å gå. De gode tingene tok det nok et halvt års tid etter bruddet før jeg klarte å huske igjen. Jeg tror ikke at konen din har hatt 12 vonde år. Men kanskje hun har det vondt akkurat nå, og at nå føles det slik. Hun hadde vel ikke vært sammen med deg så lenge hvis det hadde vært så fælt? Eller var hun bundet til deg på noen måte? Barn? Økonomisk? Er det uakseptabelt i deres omgangskrets med skilsmisse? Anonymkode: 0a9fa...d2e Takk for at du deler. Ja jeg tror og det kan være slik, at hvis det har skjedd noe vondt over tid eller man er blitt såret, skuffet, sveket, ja så virker alt svart. Også det som var fint. Jeg "håper" det er slik for det er et slag å få høre dette. Jeg kan minne henne på "men husker du ikke da vi kjøpte huset, var på den el den reisen, alle de fine kvelden der og der osv " men hun sier bare"jeg syns ikke det var så fint som du skal ha det til "... Hm. Og du spør på slutten om det er grunner til at hun kan ha blitt tross at hun mener det har vært kjipt. Ja alt du nevner. Barn, økonomi, ikke akseptabelt i omgangskrets osv... 😖 Anonymkode: 97f83...000
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #13 Skrevet 27. mai 2021 Herlighet, det der er ikke greit. Det stemmer sikkert ikke heller, men å si noe sånt er å si at man ikke evner å ta grep om eget liv overhodet (i 12 år!)og har forledet partner i alle år. Hennes ansvar Anonymkode: a8d67...324 7
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #14 Skrevet 27. mai 2021 Kan hun være deprimert? Kanskje du kan ta det opp med behandleren dere går til? Uansett, hvis ikke det stemmer det hun sa, så er det jo forferdelig å si noe slikt. Ikke minst dårlig gjort mot deg. Sånn sett har jo du da brukt 12år av dit liv på å være godtroende og tro at hun elsket deg. Hvis alt dette stemmer så hadde jeg selv sørget for å si "jeg vil skille meg". Anonymkode: 3942d...2e5 3
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #15 Skrevet 27. mai 2021 Jeg har ikke opplevd det samme selv men har en i nær familie har nylig fått høre av ektemannen/eksen at ekteskapet deres som varte i 10 år var dritt hele tiden. Jeg tror dette bare er noe folk sier når de vil ut av et forhold. Anonymkode: 7488a...279 3
Realverdien Skrevet 28. mai 2021 #16 Skrevet 28. mai 2021 Når kvinner tar med mannen på ekteskapsrådgiving eller familiesenter, så har hun som regel allerede en ny mann klar i buskene. En knullegutt eller kanskje noe mer seriøst, f.eks. en fra jobb. Hun må da delegitimere hele forholdet til mannen hun allerede har, og prøver å få 'velsignelsen' til ekteskapsrådgiveren for et brudd, eller i det minste kunne vise til at hun 'prøvde alt'. Men hun har allerede bestemt seg. Mannen hennes på sin side skjønner ingenting. Omtrent som TS. Kilde: Jeg pleide date en eksteskapsrådgiver. Hele bransjen består visstnok av det ovenforstående. Hun var skilt for øvrig. Så TS bør sjekke om det ikke er ei gjedde i sivet et sted. Raide telefonen hennes, etc. Er statistisk sannsynlig iaf.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #17 Skrevet 28. mai 2021 Bare si at du har bestemt deg for å gå fra henne, og vis henne denne tråden. Den forklarer godt hvor vondt du fikk av det hun sa. God klem til deg, jeg skjønner godt at dette var vondt. Anonymkode: 76a67...64a 4
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #18 Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi har omsider kommet oss til et familiesenter for å prate. Det som har kommet frem her, og som sjokkerer meg, er hva hun sier. Hun sier nemlig at i alle de 12 årene vi har vært gift , så har hun hatt det kjipt. Hun klarer ikke huske positive ting som reiser, hendelser, gode stunder og slikt. Hun sier hun har hatt det vondt fra starten. Jeg er helt sjokkert. Hvorfor giftet hun seg med meg hvis jeg var feil for henne fra starten? Jeg er så utrolig satt ut Flere som har erfart dette? At helt ut av det blå får du høre slikt? At de siste årene har vært vanskelige, jada. Men helt siden starten? Hvordan håndtere det? Anonymkode: 97f83...000 Kan det være at hun bare er i en depressiv tilstand? Da blir ofte alt galt, alt har vært galt og alt er bare mørkt Anonymkode: 223ef...eab 4
Rotemor Skrevet 28. mai 2021 #19 Skrevet 28. mai 2021 I blant har folk behov for å finne en syndebukk fordi de er misfornøyd med egne valg... 6
Raven.Writingdesk Skrevet 28. mai 2021 #20 Skrevet 28. mai 2021 (endret) Men hvorfor er hun sammen med deg enda om alle 12 år har vært så fæle? Hva er hennes forklaring på det? Jeg tenker du må forsøke å se forholdet ditt utenfra. Hvordan er makt relasjonen mellom dere ? Kan hun klare seg enkelt uten deg? (Økonomi/nettverk/psykisk helse?) - Eller er hun avhengig av deg på en eller annen måte som en forklaring på hvorfor hun da har «holdt ut» i 12 år? Det er det første du bør kartlegge. Nummer to er jo : Hvordan har du opplevd at hun har hatt det i 12 år? Du har jo vært der sammen med henne. Har hun på noe tidspunkt vært forelsket i deg? Er dere bestevenner? Deler mye glede og latter sammen i hverdagen ? Du snakker om reiser, men hva med den grå hverdagen ? Har den vært preget av samhold eller konflikt ? Nummer tre: Om det er noe som helst sannhet i det hun sier, at hun virkelig har følt det sånn så lenge, ønsker du å fortsette å leve med henne? - Ønsker du virkelig å gi bort potensielt 12 nye år til noen som ikke synes 12 år av ditt liv, er så særlig positivt å få? Bør ikke 12 år av ditt liv settes pris på, hylles og gies til noen som gleder seg over tiden sammen...?? Endret 28. mai 2021 av Raven.Writingdesk 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå