Gå til innhold

Mobil med kontant kort- motta mms uten påskrudd mobildata?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ja vet det knapt finnes noen igjen av oss (ihvertfall som ikke er under 12 år😆), men jeg bruker omtrent ikke mobilen. Kun til korte beskjeder ut og inn. Og så bruker jeg kun iPad og data når jeg er på nett. Dermed trenger jeg ikke annet enn kontantkort. Bruker maks 60-80 kr i mnd på mobil.

Nå har jeg er IPhone 8, og jeg synes den tar mye strøm om mobildata er påskrudd. Det blir også fort en del ekstra kroner om jeg befinner meg på steder uten wifi og jeg ikke har mobildata avskrudd. Så jeg pleier dermed stort sett alltid å ha denne avskrudd. Det betyr i idlertid også at jeg ikke kan motta mms om noen sender meg bilde eller en lang melding i mms format. Og akkurat denne biten er jo litt trøttendes. Jeg har One Call abonnement og får sms fra onecall om at jeg må har mottat en mms og må inn på nettsidene deres for å få åpnet den. Uavhengig av om jeg er et sted med wifi eller ommjeg skrur på mobildata etterpå. Ganske tungvint.

Kjenner noen til denne problematikken og vet dere om det er mulighet for å motta mms uten av mobildata på? Eller er det virkelig sånn at mobildata må være påskrudd hele tiden for å motta mms?😳

Håper noen teknisk anlagte her kan svare☺️

Anonymkode: 3ffab...745

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...