Gå til innhold

Hvordan sover deres nyfødt? Med teppe? Uten noe og bare klær? Dyne?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en to uker gammel baby og er litt usikker på dette med soving. Vi har brukt pysj på ham og svøpt han i et teppe. Nå kjøpte vi en «swaddle» fra nettet som skal være bra, men syns det så litt spesielt ut og vet ikke om det er det beste 😅 hvordan sover babyen din?

Anonymkode: dfa77...ffa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker sovepose, er veldig fornøyd med den fra Easygrow, den er myk og behagelig. Vi har også en tynn 60x80 dyne over, sol hun sparker av om hun blir for varm. Og pysj selvfølgelig.

Anonymkode: 43124...223

AnonymBruker
Skrevet

som*

AnonymBruker
Skrevet

2 mnder gammel, i samme seng, i body og under samme dyne. 

Da babyen var nyfødt: I babynest, pakket inn som en burrito med pleddet og låg ved siden av meg. 

Anonymkode: ced96...c3d

AnonymBruker
Skrevet

Pysj og en lett liten babydyne de første månedene :)

Gikk over til en nattpose i stedet for dyne etterhvert som hun rørte mer på seg :)

Anonymkode: c009c...c49

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

2 mnder gammel, i samme seng, i body og under samme dyne. 

Da babyen var nyfødt: I babynest, pakket inn som en burrito med pleddet og låg ved siden av meg. 

Anonymkode: ced96...c3d

Vil ikke anbefale å dele dyne med barnet, da du i søvne kan dra dyna over barnets hode. Refererer til Ammehjelpens anbefalinger om trygg samsoving:  

• Barnet skal ha en egen, lett dyne eller sovepose/nattpose:

https://ammehjelpen.no/samsoving/

Dette visste du sikkert allerede, men melder ifra likevel i tilfelle.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Sover i en body eller pysj også inni en slik en. Den har en madrass (kokosmadrass som er stiv og tynn og pustende) inni og borrelås for å feste teppet, helt genialt! 

Screenshot_20210528_053940_com.android.chrome.jpg

Anonymkode: f44a8...631

AnonymBruker
Skrevet

Husk å slutte med swaddle så snart babyen viser tegn til å rulle!

Anonymkode: 9ac16...05c

AnonymBruker
Skrevet

Sover i pysj under dubdyne. 

Anonymkode: ed3f0...d74

AnonymBruker
Skrevet

Når hun var nyfødt sov hun i pysj og med et lett lite teppe (sommerbaby). Etterhvert som hun ble større og mer mobil sparker hun av seg alt av dyner og tepper. Hun virker varm nok i pysj, og sovepose blir hun bare sinna av, så nå sover hun i bare pysjen mesteparten av natta og virker trives med det. 

Anonymkode: fa3bf...31c

AnonymBruker
Skrevet

Sover i body eller pysj, har tynne sokker på og en liten lett dyne. Hvis vinduet er åpent og det er  litt småkjølig kan jeg også ta på en tynn lue. Men jeg våkner to tre ganger hver natt uansett, så lett å vurdere om baby er for kald/ barn, hender jeg gjør endringer på bekledning underveis gjennom natten. 

Men det med å finne riktig bekledning, både om natten, på trilletur, i solen osv er noe av det vanskeligste synes jeg! Er så vanskelig fordi baby kan jo ikke si i fra om noe 

Men man skal vel kjenne i nakken. Er det veldig kaldt/ varmt der er det muligens feil bekledning. 

Anonymkode: 8c67e...26d

AnonymBruker
Skrevet

Min sov bare i pyjamas eller body med dyne over eller tynn sovepose fra H&M.

Anonymkode: 4d073...dca

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Min sov bare i pyjamas eller body med dyne over eller tynn sovepose fra H&M.

Anonymkode: 4d073...dca

Samme her + tynne sokker på føttene.

Anonymkode: ce415...899

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...