Gå til innhold

Jeg er rastløs og bor ikke på et sted mer enn 1-2 år, hva er det som feiler meg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Kanskje noen hobbypsykologer her som kan hjelpe meg til å forstå hvorfor jeg er så rastløs. Det er meget slitsomt til tider.

Da jeg var barn , 2-12 år, flyttet foreldrene mine til 8-9 steder pga jobb og diverse ting. Etter det hadde jeg relativt stabilt liv. Bodde samme sted i 8 år. Etter at jeg ble ferdig med utdanning flyttet jeg og jobbet forskjellige steder. Har bodd mange steder i både sør og laaangt nord. Jeg måtte roe meg litt pga. koronasitusjonen naturligvis, men jeg klarer ikke å finne ro og vil helst flytte nå. Jeg er sykepleier og det er ekstremt lett å få jobb, så trenger ikke å bekymre meg for det.

Det smerter meg at jeg er så rotløs og forlatt. I det jeg endelig skaffer meg litt nettverk, velger jeg heller å reise av gårde til et sted der ingen kjenner meg og starte på nytt. Har det sammenheng med barndommen min?  Vet ikke hva som er galt med meg lenger. Jeg kan da ikke drive å flytte rundt hele livet som en lasaron. 

alle tips og perspektiver mottas med stor takk.

Anonymkode: 87d07...e5b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
18 hours ago, AnonymBruker said:

Hei. Kanskje noen hobbypsykologer her som kan hjelpe meg til å forstå hvorfor jeg er så rastløs. Det er meget slitsomt til tider.

Da jeg var barn , 2-12 år, flyttet foreldrene mine til 8-9 steder pga jobb og diverse ting. Etter det hadde jeg relativt stabilt liv. Bodde samme sted i 8 år. Etter at jeg ble ferdig med utdanning flyttet jeg og jobbet forskjellige steder. Har bodd mange steder i både sør og laaangt nord. Jeg måtte roe meg litt pga. koronasitusjonen naturligvis, men jeg klarer ikke å finne ro og vil helst flytte nå. Jeg er sykepleier og det er ekstremt lett å få jobb, så trenger ikke å bekymre meg for det.

Det smerter meg at jeg er så rotløs og forlatt. I det jeg endelig skaffer meg litt nettverk, velger jeg heller å reise av gårde til et sted der ingen kjenner meg og starte på nytt. Har det sammenheng med barndommen min?  Vet ikke hva som er galt med meg lenger. Jeg kan da ikke drive å flytte rundt hele livet som en lasaron. 

alle tips og perspektiver mottas med stor takk.

Anonymkode: 87d07...e5b

Jeg tror nok det har sammenheng med barndommen din ja, at du liksom ikke føler deg "hjemme" noe sted? Jeg hadde det også sånn. Fortsatte å flytte rundt i voksen alder og fant meg aldri til rette noe sted. Men det gikk over etter at jeg fikk barn. Flyttet siste gang da hun var 2 år og bestemte meg for at her skal vi bli, her SKAL jeg trives, for hun skal ikke ha samme oppvekst som meg. Bodd her i 10 år nå, og det går over all forventning. :)

Anonymkode: c102e...085

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...