AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #1 Skrevet 27. mai 2021 Hvilken planter har du på kjøkkenet? Jeg har et relativ lite kjøkken, men som er ganske lyst. Hva slags planter passer å ha på kjøkkenet? Anonymkode: 5546c...056
Gjest Emet Skrevet 27. mai 2021 #2 Skrevet 27. mai 2021 Aloe vera, funker på små brannsår Lettstelt og pen.
rabarbrafrø Skrevet 27. mai 2021 #3 Skrevet 27. mai 2021 Urter 🌱 Eg har alltid basilikum, timian og rosmarin i vinduskarmen på kjøkkenet, dei er ganske greie å halde i live og er gode i mangslags mat 😊
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #4 Skrevet 27. mai 2021 Krydderplanter, kaktuser og andre små, lettstelte planter. Anonymkode: 09e6b...b84
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #5 Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hvilken planter har du på kjøkkenet? Jeg har et relativ lite kjøkken, men som er ganske lyst. Hva slags planter passer å ha på kjøkkenet? Anonymkode: 5546c...056 Det kommer jo an på hva som er «på kjøkkenet». Jeg har en vinduskarm på kjøkkenet som ikke er i nærheten av mat. Der har jeg helt normale planter (en baby monstera og en svigermorstunge). Så har jeg en kjøkkenbenk der jeg tilbereder mat. På den står det kun planter som tåler å stå i vann, fordi jord+kjøkkenbenk+matlaging medfører kraftig økt risiko for matforgiftning og sykdom. Noe som er uakseptabelt i enhver familie. Så om du skal ha plantene på en del av kjøkkenet der aktiv mattilberedning så er svaret at du kun bør ha spiselige planter i vann. Som urter i vann, ikke-giftige avleggere til roting etc. Omingen i husholdet er allergisk mot aloe verda er en sånn en puttet i vann et eksempel på helt akseptabel plante til kjøkkenbenken. Anonymkode: 58d86...907 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå