AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #1 Skrevet 27. mai 2021 Ble ting lettere med baby når h*n passerte 3 mnd.? Hva ble evt. bedre? Anonymkode: 23820...e9f
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #3 Skrevet 27. mai 2021 Ja, det syntes jeg absolutt. Jeg fikk inn en bedre rutine på mat og søvn, babyen begynte å spise sjeldnere på natt og jeg følte meg mer komfortabel i rollen som mor. Jeg syntes de første tre månedene var veldig slitsomme og overveldende, jeg følte meg som en slave til ammingen som tok så mye tid, men etter 3 måneder så spiste han sjeldnere og ammingen gikk som en drøm! Anonymkode: c80f2...486 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #4 Skrevet 27. mai 2021 Nei. Jeg synes de første tre månedene var supre, så ved 3 mnd begynte hun å kravle så da var det slutt på fred og kontroll, så ved 6 mnd å krabbe og reise seg, og hele livet gikk ut på å løpe rundt og gjete den ungen. Nå er hun 7 og det er endelig bedre. Anonymkode: 37dc2...bdc
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #5 Skrevet 27. mai 2021 Nja.. mye ble bedre, men synes hn fikk mye mer luft i magen og trøblete spiserutiner etter 2. dose drikkevaksine, som jeg tror var på 3mnd-kontrollen, så det ødela mye for nattesøvnen som hadde vært i ferd med å bli mye bedre. tror at uten magetrøbbelet ville det blitt mye bedre på den tida. Bortsett fra mating ble det meste mye enklere på dagtid! Anonymkode: 04966...0c8
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #6 Skrevet 27. mai 2021 Ja, for veldig mange blir det mye bedre etter 3 måneder. Det er vel spesielt for oss som får urolige babyer som sover lite og gråter en del. Nå har jeg hatt to babyer og foretrekker dem etter 12 uker. Selv om en ting ble mye verre og det var kontinuerlig søvn på natt. Etter to mnd kunne de glimte til med 3-5 timer sammenhengende søvn på natt innimellom, men fra 3,5 mnd var det helt slutt på det. Da var det oppvåkning hver halvtime/time frem til jeg kuttet amming på natta mange måneder senere. Anonymkode: ca506...3c8
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #7 Skrevet 27. mai 2021 Tja, mellom 3 og 4 måneder ble det bedre her. Jeg ventet veldig på den «magiske 3 mnd kneika» og trodde nesten det skulle bli bedre over natta da hun bikket 3 mnd. Vi slet veldig med mye uro, gråt, magevondt, luftsmerter. Kolikktendenser. Det ble gradvis bedre mellom 3 og 4 mnd. Søvn var fortsatt litt styrete, spesiellt på dag. Men hun ble en blidere og mer fornøyd baby. Tryggere på omgivelsene og interessert i å utforske verden. Anonymkode: acf29...5de
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #8 Skrevet 27. mai 2021 Begge våre har vært ganske rolige babyer uten noen spesielle plager. Men jeg husker at jeg tenkte at noe endret seg rundt 3 mnd. likevel, kanskje fordi jeg hadde hørt om det og var oppmerksom. For jeg syns hele babytiden gikk opp og ned i fine og hardere perioder, det var ikke sånn at ved tre måneder ble alt lett. En gang mellom tre og fire mnd. begynte første baby begynte å sove lengre strekk på natten og andre baby begynte å sovne for natten på kveldstid så mannen og jeg hadde en liten stund med voksentid før vi stupte i seng, husker jeg i hvert fall. Og så husker jeg at begge var mer med, de ble mer babyer og små personer, ikke en nyfødt klump mer rundt den tiden. Og jeg tenkte begge ganger at tremånedinger er fantastisk søte og herlige små mennesker, nå skulle jeg gjerne stoppet tiden litt. Anonymkode: 915ac...1be
Nysgjerrig1 Skrevet 27. mai 2021 #9 Skrevet 27. mai 2021 (endret) Det meste ble lettere💛 Det som ble lettere var at babyen ikke hadde så enormt ammebehov. Dermed får mammaen litt mer tid til seg selv (les: å spise og på på toalettet)! Babyen kan også legges «tidlig» for kvelden, istedenfor sammen med mammaen. Mer alenetid, endelig. Vi klarte også å få baby til å sovne i vogn ved 3-4 mnds alder (med rugging!). Godt for slitne rygger etter byssing. Gradvis ble også bilsetet greit (noe som var et mareritt rundt 2 mnd). Etter 4 mnd kan baby også starte med fast føde = snart kan noen andre avlaste! Hvis ikke baby tar flaske da, da kan de det før. Det som ble verre var nattesøvn på baby. De første 3 mnd sover de stort sett veldig godt! Men så kommer 4 month sleep regression. Våknet hele tiden. Dette ble bedre når vi gradvis (over lang tid) avvennet byssing i søvn, og baby kunne sovne selv i sengen sin. Deretter gikk det litt opp og ned frem til året. En god del bedre ved å kutte nattamming rundt 8-9 mnd, samt eget rom. Sov gjennom fra 13 mnd. 😴 Endret 27. mai 2021 av Nysgjerrig1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #10 Skrevet 27. mai 2021 Det varierer fra barn til barn, fra helsestatus til helsestatus men uansett så må du regne med at de første tre månedene da er det det de kaller fjerde trimester og babyen trenger maaaaaasse kos og nærhet og pupp og masse mamma tid. ❤️ Så blir det mindre og mindre etterhvert og tilslutt så er det bare pappa som er kul og da kan du tenke tilbake på alle de koselige mor&barn stundene med babyen din og vite at det er takket være all din nærhet og trygghet og alt at babyen din vokser seg så stor og sterk som dette ❤️ Anonymkode: 03455...a48
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå