AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #1 Skrevet 27. mai 2021 Ja, som overskriften sier. Mister man jobben om man er ansatt som helsefagarbeider og dømmes for vold? Anonymkode: b87cf...b40
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #3 Skrevet 27. mai 2021 Catalina Culès skrev (24 minutter siden): Det sier seg selv. Isåfall hadde jeg jo ikke spurt... Anonymkode: b87cf...b40 6
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 27. mai 2021 #4 Skrevet 27. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Isåfall hadde jeg jo ikke spurt... Anonymkode: b87cf...b40 De mister jobben og autorisasjonen, og havner i fengsel.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #5 Skrevet 27. mai 2021 Catalina Culès skrev (2 minutter siden): De mister jobben og autorisasjonen, og havner i fengsel. Kan få bot? Anonymkode: 47bbd...944 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #6 Skrevet 27. mai 2021 Du få nok fortsette å praktisere om du så hadde vært lege, bare se på saken med psykologen som dopet ned pasienten og lå med henne.... Anonymkode: 123fe...ce1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #7 Skrevet 27. mai 2021 ...... JA. Evt må betale erstatning til voldsofre. Anonymkode: 153b7...a2f
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #8 Skrevet 27. mai 2021 Catalina Culès skrev (8 minutter siden): De mister jobben og autorisasjonen, og havner i fengsel. Det betyr at dersom jeg anmelder en helsefagarbeider for vold, så vil vedkommende både få straff, måtte betale erstatning OG mister jobben (all inntekt), og vil sannsynligvis ikke få ny jobb innenfor det vedkommende er utdannet til? I så fall kan jeg ikke anmelde, selv om det kan bevises. Jeg vil jo ødelegge hele livet til vedkommende. Anonymkode: b87cf...b40
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #9 Skrevet 27. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det betyr at dersom jeg anmelder en helsefagarbeider for vold, så vil vedkommende både få straff, måtte betale erstatning OG mister jobben (all inntekt), og vil sannsynligvis ikke få ny jobb innenfor det vedkommende er utdannet til? I så fall kan jeg ikke anmelde, selv om det kan bevises. Jeg vil jo ødelegge hele livet til vedkommende. Anonymkode: b87cf...b40 Skjer nok ikke så mye.... Anonymkode: 123fe...ce1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #10 Skrevet 27. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skjer nok ikke så mye.... Anonymkode: 123fe...ce1 Hva mener du? Anonymkode: b87cf...b40
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 27. mai 2021 #11 Skrevet 27. mai 2021 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det betyr at dersom jeg anmelder en helsefagarbeider for vold, så vil vedkommende både få straff, måtte betale erstatning OG mister jobben (all inntekt), og vil sannsynligvis ikke få ny jobb innenfor det vedkommende er utdannet til? I så fall kan jeg ikke anmelde, selv om det kan bevises. Jeg vil jo ødelegge hele livet til vedkommende. Anonymkode: b87cf...b40 Men du vil ødelegge livet til brukerne ? Endret 27. mai 2021 av AthenaRavenLuna
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #12 Skrevet 27. mai 2021 Catalina Culès skrev (Akkurat nå): Men du vil ødelegge livet til brukene ? Tviler på at han vil være voldelig mot dem. Så vidt jeg vet er det kun et menneske han har vært voldelig mot, og der er meg. Til gjengjeld havnet jeg på sykehus. Alt kan derfor dokumenteres. Ikke engangstilfelle. Anonymkode: b87cf...b40 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 27. mai 2021 #13 Skrevet 27. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tviler på at han vil være voldelig mot dem. Så vidt jeg vet er det kun et menneske han har vært voldelig mot, og der er meg. Til gjengjeld havnet jeg på sykehus. Alt kan derfor dokumenteres. Ikke engangstilfelle. Anonymkode: b87cf...b40 Det skulle du ha skrevet fra starten da er jo saken en helt annen. Måten du skrev på virket det jo som han var voldelig på jobb...
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #14 Skrevet 27. mai 2021 Catalina Culès skrev (2 minutter siden): Det skulle du ha skrevet fra starten da er jo saken en helt annen. Måten du skrev på virket det jo som han var voldelig på jobb... Ok. Jeg tenkte ikke at det kunne oppfattes sånn. Blir svaret ditt da annerledes? Anonymkode: b87cf...b40
Brimi Skrevet 27. mai 2021 #15 Skrevet 27. mai 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Du få nok fortsette å praktisere om du så hadde vært lege, bare se på saken med psykologen som dopet ned pasienten og lå med henne.... Anonymkode: 123fe...ce1 Det var en lege ved sykehuset i Vestfold som mistet autorisasjonen sin etter å ha blitt dømt for vold mot barna sine. Så det skjer og burde ha skjedd med den psykologen!
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #16 Skrevet 27. mai 2021 Du kan anmelde han som privatperson men ikke som helsefagarbeider når han ikke har vært voldelig i jobbsammenheng.. skjønner ikke helt hvorfor du skriver det på den måten? Har jo ikke noe sammenheng Anonymkode: dd922...54a
Nooni Skrevet 27. mai 2021 #17 Skrevet 27. mai 2021 Ikke nødvendigvis. En dom betyr ikke nødvendigvis fengsel og meg bekjent får ikke arbeidsgiver varsel om dom. Jeg vil gjette at hvis en dom ikke innebærer fengselsstraff så vil vedkommende (eventuelt) ikke miste jobben før arbeidsgiver ber om ny vandelsattest.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #18 Skrevet 27. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du kan anmelde han som privatperson men ikke som helsefagarbeider når han ikke har vært voldelig i jobbsammenheng.. skjønner ikke helt hvorfor du skriver det på den måten? Har jo ikke noe sammenheng Anonymkode: dd922...54a Jo, selvsagt har det betydning. Enkelte yrker krever vandelsattest. Jeg kjenner ikke til hvilke krav som stilles til helsefagarbeidere og om den har tilbakevirkende kraft. Anonymkode: b87cf...b40
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #19 Skrevet 27. mai 2021 Nooni skrev (2 minutter siden): Ikke nødvendigvis. En dom betyr ikke nødvendigvis fengsel og meg bekjent får ikke arbeidsgiver varsel om dom. Jeg vil gjette at hvis en dom ikke innebærer fengselsstraff så vil vedkommende (eventuelt) ikke miste jobben før arbeidsgiver ber om ny vandelsattest. Ja, det er i grunn det jeg lurer på. Men om dommen betyr fengsel må jo arbeidsgiver få vite det. Og hva skjer da? Anonymkode: b87cf...b40
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #20 Skrevet 27. mai 2021 Jeg vet om en sykepleier som er dømt for både vold mot sin samboer og kjøring i ruspåvirket tilstand. Vedkommende måtte sone fengselsstraff. Vedkommende har fortsatt autorisasjon som sykepleier og jobber hos samme arbeidsgiver. Regner med det samme gjelder for helsefagarbeidere… Anonymkode: 4090c...9aa 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå