Gå til innhold

Folk lar seg ikke vaksinere i Hong Kong

Anbefalte innlegg

Skrevet

According to this report, only 19% of people in Hong Kong have received their first dose of the Covid injections and 14% have had two doses. Of health care staff, only a third have been injected.

As a result, the jabs are close to reaching their expiration date and may have to be disposed of.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Villfisker
Skrevet

Så flott! Håper tallene over tid viser færre smittede der til sammenligning der større andel er vaksinerte. Det vil i så fall gi folk litt å tenke på, og såkalte eksperter et forklaringsproblem 😈

Skrevet

Er det fordi mange har hatt corona, er det fordi de ikke vil, er det fordi de ikke har vaksiner?

Skrevet (endret)

Det kan vel også ha med at det i stor grad er den kinesiske vaksinen som settes der (tror jeg) og at mange innbyggere i Hong Kong har veldig lite tiltro til kinesiske styresmakter. 

Endret av Vintermorgen
Slettet sitat er fjernet.
  • Liker 6
Skrevet

I over et år før pandemien ekdploderte var det store demonstrasjoner i Hong Kong fordi sentralmakten i Beijing ville fjerne den siste rest av demokrati fra Hong Kong, slik de skulle hatt i 50 år fra 1997.

Det er ikke akkurat med på å skape tillit til ting som kommer fra Beijing, som f eks vaksinen.

Videre har den kinesiske vaksinen, Sinovax, vist seg å ha lav beskyttelse. Den gir 50% beskyttelse mot å bli smittet, og 70% beskyttelse mot alvorlig dykdomsforløp hvis jeg husker rett.

Så det er ikke så rart at folk i Hong Kong er skeptiske.

• Liker 3
Gjest Villfisker
Skrevet
studerende skrev (15 minutter siden):

Det kan vel også ha med at det i stor grad er den kinesiske vaksinen som settes der (tror jeg) og at mange innbyggere i Hong Kong har veldig lite tiltro til kinesiske styresmakter. 

Tror du kan være inne på noe der. De har ikke akkurat det beste forholdet.

Skrevet

Jeg har heller ikke tatt vaksine med bare 50% beskytte og muligens enda dårligere mot mutasjoner. Det er langt bedre vaksiner og da er det greit å vente på disse. Jeg er faktisk lettet over at AZ har utgått, for jeg vil ha den beste når jeg først tar. 

• Liker 3
Gjest Vintermorgen
Skrevet

Ryddet for brudd på koronarommets regler og svar til dette.

Vintermorgen, mod

• Opprett ny...