Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei :)

Jeg er ansatt i kommunen og gikk nylig opp i lønn, i april for å være mer spesifikk, da jeg fikk matchet lønnen min med en annen stilling jeg ble tilbudt.

I disse tider er det jo lokale lønnsforhandlinger og min kollega snakket da om at alle kommunale ansatte vanligvis pleier å gå opp mellom 1.5% - 2.5% i lønn, vil dette også gjelde meg, da jeg nylig fikk en ny lønn? Takker og bukker for svar ❤️

Anonymkode: 60fad...372

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette må du spørre din HR kontakt om, eventuelt fagbevegelsen din. Hos oss er det viktig hvilket kapittel man er i for å kunne *forhandle* om lønn. Ordinært lønnstillegg får alle.

Anonymkode: d1a73...597

AnonymBruker
Skrevet

Fagforbundet gikk nettopp ut med lønnsforhøyelse til sine medlemmer. Så dette er bra. Får etterbetalt på julilønna da vil jeg tro.

Anonymkode: 1608b...071

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fagforbundet gikk nettopp ut med lønnsforhøyelse til sine medlemmer. Så dette er bra. Får etterbetalt på julilønna da vil jeg tro.

Anonymkode: 1608b...071

Betaler Fagforbundet ut lønn til sine medlemmer?

Anonymkode: 1a110...5bd

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo helt an på hva avtalen er. Hva står i vedtaket? Det er ikke uvanlig at det står at: «XX kan tilbys XX lønn fra XX dato. XX vil da ikke omfattes av ordinære lønnsforhandlinger i 2021.» eller lignende. Men det er også vanlig at det ikke står noe om dette, så her må du rett og slett forhøre deg på arbeidsplassen din. 

Anonymkode: 15ee1...8f0

AnonymBruker
Skrevet

Som regel vil en ikke bli prioritert i lokale forhandlinger. Sentralt gitte tillegg er noe annet. 

Anonymkode: 9fb80...b40

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...