AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #1 Skrevet 27. mai 2021 For noen uker siden søkte jeg på en jobb jeg virkelig har lyst på. Søknadsfristen var i slutten av forrige uke. Foreløpig har jeg ikke hørt noe, men i dag oppdaget jeg at stillingen fortsatt ligger ute på Finn.no og at søknadsfristen er utvidet med 14 dager fra den opprinnelige datoen. Er alt håp for min de ute? Regner med at forlengelsen av søknadsfristen betyr at de ikke har noen aktuelle kandidater blant de som har søkt så langt? Anonymkode: 39609...381
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #2 Skrevet 27. mai 2021 Kommer litt an på bransjen. Jeg jobber i det offentlige, og vi har noen ganger forlenget fristen fordi det ikke var nok kvalifiserte søkere. Anonymkode: 79277...d42
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #3 Skrevet 27. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kommer litt an på bransjen. Jeg jobber i det offentlige, og vi har noen ganger forlenget fristen fordi det ikke var nok kvalifiserte søkere. Anonymkode: 79277...d42 Privat sektor, varehandel (stilling som butikkleder). ts Anonymkode: 39609...381
Ullvott Skrevet 27. mai 2021 #4 Skrevet 27. mai 2021 Det kan bety at de ønsker seg flere kandidater å velge mellom, så alt håp er ikke ute.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #5 Skrevet 27. mai 2021 Enig med de andre, det kan hende de ønsker flere gode søkere. Det er risikabelt med bare én virkelig god søker, vedkommende kan jo takke nei. Anonymkode: 838ac...2c9 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #6 Skrevet 27. mai 2021 Takk for svar. Håper det er tilfelle at de ønsker flere å velge i. Jeg mener selv jeg er godt kvalifisert, har bransjeerfaring og erfaring fra tilsvarende jobb. Litt overrasket over at de sliter med å få søkere i disse tider. Har liksom hatt inntrykk av at det er hundrevis av søkere til det meste av jobber for tiden. ts Anonymkode: 39609...381
Myrmica Skrevet 28. mai 2021 #7 Skrevet 28. mai 2021 Vi gjorde dette på min arbeidsplass en gang. Vi hadde fått noen gode søkere, men ikke så mange vi ønsket for å få et godt sammenligningsgrunnlag. I vår bransje tar vi også høyde for at noen takker nei eller ikke kan ta jobben likevel, så vi trenger flere gode å velge mellom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå