Gå til innhold

Lite attraktiv og bitter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Ærlig talt. Det er da visse forbindelser mellom «personlighet» og evnen til å ha ting «på stell». Det er reinspikket tøv at ikke menn bryr seg om at kvinner har jobb og utdannelse og ordnet økonomi osv. 

Anonymkode: 1ed22...897

Det du sier gir ikke mening i det hele tatt, og du vil heller ikke finne vitenskap som støtter dine påstander. Tvert i mot, hvis du gjør litt research så ser du hva menn legger vekt på: utseende og personlighet. Jobb, utdannelse og økonomi er rimelig irrelevant. Tvert i mot så ønsker ikke menn karrierekvinner. Dette finner du utallige eksempler på.

Det å si at det er en sammenheng mellom en god personlighet å ha ting på stell er en påstand med logisk brisk, for å si det mildt. Hva med den snille, kjærlige kvinnen med gode verdier som har vokst opp under dårlige kår og ikke fått tilsvarende muligheter til å "få ting på stell"? Eller den arrogante drittsekken som har fått støtte fra foreldre til å komme inn på boligmarkedet? Eller den fantastiske personen som har slitt mye med psykiske lidelser, som har begrenset henne sosialt og karrieremessig? osv osv. Det er så mange tilfeldigheter som kan begrense ellers fantastiske personer med gode verdier til å "få ting på stell".

Anonymkode: d776b...17a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hedvig Sophie Glestad: - - Det er ikke noe problem for oss

Anonymkode: 1c3bc...402

Hvem i alle dager er de to der?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvem i alle dager er de to der?

Han er David Eriksen, låtskriver, manager, plateprodusent og hans unge dame. Han er 53, hun er 29.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det du sier gir ikke mening i det hele tatt, og du vil heller ikke finne vitenskap som støtter dine påstander. Tvert i mot, hvis du gjør litt research så ser du hva menn legger vekt på: utseende og personlighet. Jobb, utdannelse og økonomi er rimelig irrelevant. Tvert i mot så ønsker ikke menn karrierekvinner. Dette finner du utallige eksempler på.

Det å si at det er en sammenheng mellom en god personlighet å ha ting på stell er en påstand med logisk brisk, for å si det mildt. Hva med den snille, kjærlige kvinnen med gode verdier som har vokst opp under dårlige kår og ikke fått tilsvarende muligheter til å "få ting på stell"? Eller den arrogante drittsekken som har fått støtte fra foreldre til å komme inn på boligmarkedet? Eller den fantastiske personen som har slitt mye med psykiske lidelser, som har begrenset henne sosialt og karrieremessig? osv osv. Det er så mange tilfeldigheter som kan begrense ellers fantastiske personer med gode verdier til å "få ting på stell".

1.Nå finnes det faktisk svært mange vakre kvinner med karriere og høyere utdannelse 🙂 Det virker som du ikke visste det?

2.Her får vi være uenige. I min bok er det samsvar mellom gode personlige egenskaper og evnen til å ha ryddig økonomi/holde på en jobb/gjennomføre utdanning etc.  Det trenger ikke være noen motsetning mellom psykiske lidelser eller oppvekst i fattigdom, og å skape seg et ryddig liv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han er David Eriksen, låtskriver, manager, plateprodusent og hans unge dame. Han er 53, hun er 29.

Ok... Ser ikke helt hvordan dette skal bevise at attraktive, oppegående menn på 40 ikke går etter kvinner på 20.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ok... Ser ikke helt hvordan dette skal bevise at attraktive, oppegående menn på 40 ikke går etter kvinner på 20.

*ser ikke hvordan det motbeviser 

AnonymBruker
Skrevet

Tenk så mye bedre verden hadde vært om vi var mer som hunder... som liker alle like godt uansett størrelse og utseende. Mennesker er så overfladiske.

Anonymkode: e9c37...b0b

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er jo nettopp derfor dating er rovdrift og ikke noe for sarte sjeler, for du har helt rett i alt du nevner her, og det er også grunner til at man kan bli avvist igjen og igjen. Veldig mange har «alt på stell» som krav uansett hvor mye de liker personen

Anonymkode: 48b90...648

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

1.Nå finnes det faktisk svært mange vakre kvinner med karriere og høyere utdannelse 🙂 Det virker som du ikke visste det?

2.Her får vi være uenige. I min bok er det samsvar mellom gode personlige egenskaper og evnen til å ha ryddig økonomi/holde på en jobb/gjennomføre utdanning etc.  Det trenger ikke være noen motsetning mellom psykiske lidelser eller oppvekst i fattigdom, og å skape seg et ryddig liv.

1. Hvordan klarer du å komme til en slik konklusjon ut i fra det jeg skrev? Det er imponerende, i negativ forstand. Har jeg skrevet noe som helst som indikerer at det ikke finnes vakre kvinner med karriere og høyere utdannelse?

2. DU kom med flere påstander om at det er var en sammenheng. Du kommer ikke med noen gode argumenter eller refererer til vitenskap som støtter dine påstander (hint: det finnes ikke). Jeg har heller ikke sagt at det trenger å være en motsetning, men DU påstår at det er en sammenheng mellom god personlighet og det å ha ting på stell. Vis meg forskning som støtter din sak.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.5.2021 den 20.11):

Er alle lave og rare menn snille?

Tar alle lave og rare menn til takke med hvem som helst?

Jeg mener svarer er nei på begge spørsmålene. Du mener tydeligvis at svaret er ja?

Skrev ikke ALLE.

Men ja, lave menn har mindre å velge i. 

Anonymkode: 2baee...c34

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Om du er bitter pga dette, hva er jeg da? Jeg er like gammel som deg TS, og samme kjønn. Mangler vitnemål fra siste året på vgs, har ingen utdanning, ingen jobb, ingen fremtidsplaner, ikke noe sparepenger, ingen venner.

Jeg er kanskje penere enn deg, da jeg blir sett på som attraktiv og pen, men hadde en kjekk gutt måtte valgt mellom meg og deg, hadde han tatt deg. Utseendet betyr ikke alt. Det er helheten som betyr noe. Menn bryr seg ikke så veldig mye om utseendet når de skal etablere seg. Da ser de etter damer som er ressurssterke, som de kan bygge et liv med.

En mann hadde ikke ville valgt å dele livet sitt med ei pen jente som ikke har noe som helst på stell. Tro meg. 

du kunne ha hatt det verre. Husk, alltid se ting i perspektiv. Utseendet er IKKE alt!

Anonymkode: 31901...b0d

Basert på det du skriver høres du jo klok ut. At du vet at du ikke har livet på stell er jo et stort framskritt, mange vet jo ikke eller gidder ikke innse det. Da kan du jo forbedre deg, og hvis du i tillegg er pen vil jo alle ha deg.

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

1. Hvordan klarer du å komme til en slik konklusjon ut i fra det jeg skrev? Det er imponerende, i negativ forstand. Har jeg skrevet noe som helst som indikerer at det ikke finnes vakre kvinner med karriere og høyere utdannelse?

2. DU kom med flere påstander om at det er var en sammenheng. Du kommer ikke med noen gode argumenter eller refererer til vitenskap som støtter dine påstander (hint: det finnes ikke). Jeg har heller ikke sagt at det trenger å være en motsetning, men DU påstår at det er en sammenheng mellom god personlighet og det å ha ting på stell. Vis meg forskning som støtter din sak.

Nå må du slutte å tro at alle menn er like. Menn har forskjellige preferanser. Hvis du trenger forskning, så er det masse forskning rundt at mennesker er forskjellige individer.

Anonymkode: be8a9...8b2

AnonymBruker
Skrevet

Hei du! 

Jeg er også en av de om anses for enten midt på treet eller godt uunder, kommer helt ann på hvem du spørr om hvor mye ekstra jeg gjør. Jeg er da ganske rundt også men jobber med saken 😂🏃‍♀️

Jeg har aldri hatt spesielt med hell sånn i forhold til menn som jeg da har blitt kjent med via jobb, skole og diverse. Jeg er heller ikke veldig utadvendt og henger sjeldent på byen/fester, men har uansett da klart å bli kjent med folk via felles interesser. Du er kanskje ikke så gira på å date over nett, men det var det som funka for meg. Jeg gikk ikke inn for et forhold og det var ikke derfor jeg snakket med disse folka men vi hadde ting til felles. Jeg driver med en del spill osv og ble kjent med en drøss av folk igjennom det. Har hatt kjærester som jeg mener var "out of my league" i forhold til utseende, men de falt vell for personligheten siden de ikke akkurat ble kjent med meg pga av utseende på den måten. Tro meg, utseende er et pluss men når du elsker noen betyr det veldig lite og du blir glad i hvordan de ser ut. 

Nå har jeg vært sammen men en polsk mann i snart 3 år. Han er min bestevenn og absolutt den jeg ser for meg å dele livet med. Noen gang finner man kjærligheten uten å lete. Han er heller ikke min "type" hvis jeg skulle gå ut i fra utseende. Jeg syns absolutt han ser bedre ut enn meg men hadde jeg gått for typen jeg hadde sett for meg hadde det blitt mye motsatt. Han er syltynn, mørke blond, i vært fall det håret som er igjen, jeg hadde alltid likksom sett for meg noen i litt samme størrelse som meg og mørkt tykt hår 😂 Men her sitter jeg da med drømmemannen og min beste venn. Har aldri møtt et bedre menneske 💖

Anonymkode: 5c4c3...b1c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.5.2021 den 10.18):

Om menn kun bruker deg for sex så tyder det på at:

1. Du sikter for høyt og de finner deg ikke attraktiv. Sikt lavere på ditt eget nivå.

2. Du er egentlig attraktiv, men har en dårlig personlighet/dårlig sex så de forsvinner etter sex.

Om du er mindre attraktiv, så må du finne deg en mindre attraktiv mann for å få deg kjæreste, samt det å være snill og positiv hjelper og veldig.

Anonymkode: 04905...ee6

TS her:

Jeg har bare hatt sex med min forrige og eneste kjæreste. Hvorvidt han brukte meg for sex kan diskuteres. Han presenterte meg til sin mor og far, men familien hans er veldig opptatt av utdanning, så de brydde seg fint lite om hvordan jeg ser ut. 

Anonymkode: 0c52f...d2b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.5.2021 den 13.46):

For noen tragiske svar her. Alt skal dreie seg om utseendet og "ligaer". Hitler ville ha vært så stolt, atte. Og dette holder altså vi på med i det 21.århundre, i det som skal være et såkalt "sivilisert samfunn" med grei nok velferdsstat og svært gode kvinnerettigheter. En del vil nok si at rettighetene har begynt å gå utover en del andre ting i samfunnet.

Det er altså nå man ser at begge kjønn er så fullstendig Tinder-skadet (spesielt kvinner - for digitaliseringen har kvinner hatt mye mer fordel av i det store og det hele), at alt er blitt så tragisk. 

Husk også folkens (både kvinner og menn) - hver gang dere tror at noe er "attraktivt" - det er kun fordi det utseende- og materiell-fokuserte samfunnet og menneskene (CV-ryttere og Fitness freaks) har fortalt dere fra dere var små at det er dette som er "helt korrekte verdier" - nemlig utseendefiksert samfunn som også er fokusert på penger. 

Til og med filmer fra Hollywood kjører massiv og ensidig propaganda på dette området - der "rik skal være med rik", og "attraktiv skal være med attraktiv", eller enda "bedre" BÅDE rik og attraktiv med hverandre. Alle andre verdier, kommer langt nede på lista. Trist. 

Anonymkode: d1e4a...cbb

Ts her: Ærlig talt, hva har Hitler med dette å gjøre? For en respektløs sammenligning. Vi snakker om dating, ikke om folkemord av mennesker..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.5.2021 den 21.07):

Om du er bitter pga dette, hva er jeg da? Jeg er like gammel som deg TS, og samme kjønn. Mangler vitnemål fra siste året på vgs, har ingen utdanning, ingen jobb, ingen fremtidsplaner, ikke noe sparepenger, ingen venner.

Jeg er kanskje penere enn deg, da jeg blir sett på som attraktiv og pen, men hadde en kjekk gutt måtte valgt mellom meg og deg, hadde han tatt deg. Utseendet betyr ikke alt. Det er helheten som betyr noe. Menn bryr seg ikke så veldig mye om utseendet når de skal etablere seg. Da ser de etter damer som er ressurssterke, som de kan bygge et liv med.

En mann hadde ikke ville valgt å dele livet sitt med ei pen jente som ikke har noe som helst på stell. Tro meg. 

du kunne ha hatt det verre. Husk, alltid se ting i perspektiv. Utseendet er IKKE alt!

Anonymkode: 31901...b0d

Jeg er jo selvfølgelig stolt over det jeg har oppnådd på studiefronten. Men jeg har venninner som er i veldig likt situasjon som deg, bare at de har venner. Og menn ELSKER DEM. Hvorfor? Fordi de er pene. Jeg har hørt menn si at de egentlig ikke bryr seg hvorvidt jenten har høyere utdanning/fremtidsplaner/hobby osv. Det er andre egenskaper menn bryr seg om. For noen menn kan dette til og med være en fordel, fordi de ønsker å ta være den som har omsorg for familien. Uansett, jeg vet at det er et tåpelig problem, og kanskje dine problemer er forårsaket av mer alvorlige ting, som sykdom osv. Men det bare ødelegger selvtilliten min. Jeg håper du finner ut av ting i livet og får en plan for hva du ønsker å gjøre videre ❤️  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.6.2021 den 15.08):

Hei du! 

Jeg er også en av de om anses for enten midt på treet eller godt uunder, kommer helt ann på hvem du spørr om hvor mye ekstra jeg gjør. Jeg er da ganske rundt også men jobber med saken 😂🏃‍♀️

Jeg har aldri hatt spesielt med hell sånn i forhold til menn som jeg da har blitt kjent med via jobb, skole og diverse. Jeg er heller ikke veldig utadvendt og henger sjeldent på byen/fester, men har uansett da klart å bli kjent med folk via felles interesser. Du er kanskje ikke så gira på å date over nett, men det var det som funka for meg. Jeg gikk ikke inn for et forhold og det var ikke derfor jeg snakket med disse folka men vi hadde ting til felles. Jeg driver med en del spill osv og ble kjent med en drøss av folk igjennom det. Har hatt kjærester som jeg mener var "out of my league" i forhold til utseende, men de falt vell for personligheten siden de ikke akkurat ble kjent med meg pga av utseende på den måten. Tro meg, utseende er et pluss men når du elsker noen betyr det veldig lite og du blir glad i hvordan de ser ut. 

Nå har jeg vært sammen men en polsk mann i snart 3 år. Han er min bestevenn og absolutt den jeg ser for meg å dele livet med. Noen gang finner man kjærligheten uten å lete. Han er heller ikke min "type" hvis jeg skulle gå ut i fra utseende. Jeg syns absolutt han ser bedre ut enn meg men hadde jeg gått for typen jeg hadde sett for meg hadde det blitt mye motsatt. Han er syltynn, mørke blond, i vært fall det håret som er igjen, jeg hadde alltid likksom sett for meg noen i litt samme størrelse som meg og mørkt tykt hår 😂 Men her sitter jeg da med drømmemannen og min beste venn. Har aldri møtt et bedre menneske 💖

Anonymkode: 5c4c3...b1c

Ts her: Så herlig å høre at du fant noen som er din bestevenn og en du vil dele livet med :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes dette er et interessant tema. Vi har en tendens til å føle selvverd ved å måle oss opp mot de vi omgås. Det er et så innbitt instinkt at det fysisk påvirker lykkestoffene hjernen mottar. Får man lite så føler man seg uverdig, får man mye så føler man seg overlegen. 

Uheldigvis er det ingen sammenheng mellom realitet og hvordan vi til enhver tid føler oss. Det finnes en hel rekke psykologiske fenomener som er direkte årsak av dette. Depresjon, Dunning Kruger-effekten, Impostor syndrome. 

«Målet» er lissom familie, unger, Volvo og stakittgjerde. Som er veldig preget av samfunnet rundt oss, og bildet av det perfekte liv. Og om vi ikke når dette målet så føler vi oss som dritt.

Men så ser vi jo aldri bak fasaden, ihvertfall ikke i dagens Instagram-verden. Kanskje er det en eneste stor boble, en Hollywood-versjon av livet. 

Selv prøver jeg å leve etter visse fundamentale prinsipper. Grunnregler om hva som er flott og vakkert i verden. Hva jeg synes er interessant og som gir meg noe. Hva jeg har lyst til å bruke tiden min på. Jeg har ikke barn (mitt livs største sorg hittil), ikke orket å prøve finne meg en ny etter ekskona. Covid osv I suppose. Er 35 og begynner å kjenne på presset. Men prøver å ikke føle for mye på det. Og graver meg heller ned i jobb. 

Tenker mest på at jeg har en rekke mål i livet, og disse prøver jeg å nå i mitt eget tempo. Familie eller ikke. Slow and steady wins the race tror jeg. Kjærligheten har en tendens til å komme når man minst aner det. Og jeg synes det er bedre å starte med et solid fundament enn å forhaste seg inn i et korthus. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er noen trøst for deg, ville jeg heller hatt utdannelsen din, med god lønn, enn at mange menn gikk og sikla på meg.

Å være mindre attraktiv, hadde ikke gjort meg noe, bare jeg hadde det jeg trengte, og ønsket meg. Trives nemlig godt i eget selskap, og blir deprimert i forhold. Sex liker jeg heller ikke. Har bare følt det dom plikt.

Nå angrer jeg på at jeg kastet bort ungdomsår og studietid, på menn som ikke fortjente det.

Anonymkode: b6073...862

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, President Chimp said:

Jeg synes dette er et interessant tema. Vi har en tendens til å føle selvverd ved å måle oss opp mot de vi omgås. Det er et så innbitt instinkt at det fysisk påvirker lykkestoffene hjernen mottar. Får man lite så føler man seg uverdig, får man mye så føler man seg overlegen. 

Uheldigvis er det ingen sammenheng mellom realitet og hvordan vi til enhver tid føler oss. Det finnes en hel rekke psykologiske fenomener som er direkte årsak av dette. Depresjon, Dunning Kruger-effekten, Impostor syndrome. 

«Målet» er lissom familie, unger, Volvo og stakittgjerde. Som er veldig preget av samfunnet rundt oss, og bildet av det perfekte liv. Og om vi ikke når dette målet så føler vi oss som dritt.

Men så ser vi jo aldri bak fasaden, ihvertfall ikke i dagens Instagram-verden. Kanskje er det en eneste stor boble, en Hollywood-versjon av livet. 

Selv prøver jeg å leve etter visse fundamentale prinsipper. Grunnregler om hva som er flott og vakkert i verden. Hva jeg synes er interessant og som gir meg noe. Hva jeg har lyst til å bruke tiden min på. Jeg har ikke barn (mitt livs største sorg hittil), ikke orket å prøve finne meg en ny etter ekskona. Covid osv I suppose. Er 35 og begynner å kjenne på presset. Men prøver å ikke føle for mye på det. Og graver meg heller ned i jobb. 

Tenker mest på at jeg har en rekke mål i livet, og disse prøver jeg å nå i mitt eget tempo. Familie eller ikke. Slow and steady wins the race tror jeg. Kjærligheten har en tendens til å komme når man minst aner det. Og jeg synes det er bedre å starte med et solid fundament enn å forhaste seg inn i et korthus. 

Mye gode poenger her. For enkelte jeg kjenner er det umulig å forstå hvorfor jeg føler meg mislykket, føler på skam og som en taper siden de mener andre sikkert føler misunnelse når de ser meg utenifra, men har forsøkt å forklare dem at det er umulig å ikke sammenligne seg med de rundt meg, og ALLE rundt meg har livet fullstendig på stell med veldig god økonomi og gode forhold. Gjør som deg å graver meg ned i andre ting for å slippe å forholde meg til det. 

Anonymkode: 48b90...648

AnonymBruker
Skrevet

Å ikke klare å være glad på dine venners vegne, men kun full av bitterhet er oppskriften på å miste venner. Dette skinner klart gjennom, og de vil etterhvert ikke orke deg mer om du ikke gjør noe med dette. Har du vurdert coach/mental trener, eller en god privat psykolog?

Anonymkode: b66c7...6b3

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...