Gå til innhold

Lite attraktiv og bitter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Om du tror dette er noen trøst så tar du rimelig feil. Det er jo åpenbart at du har ganske lav standard og tar hvem som helst, men innerst inne så vil du også ha de vakreste kvinnene. Problemet er at du har ikke sjans på dem, så da må du senke standarden om du i det hele tatt skal få deg noe. Nå er det jo slik at sminke ikke forandrer det opprinnelige utseendet, og det at du vil si til en kvinne at hun må sminke seg for å være penere og for at du skal være sammen med henne, er jo helt dustete. Jeg ville aldri sagt til en mann at han må f.eks bleke tennene, sole seg og ha voks i håret for å se penere ut. 

Anonymkode: 956bd...2ac

Skjønner ikke hvorfor det på død og liv skal være et problem at en fyr kanskje drømmer om de peneste. De aller færreste velger seg en dame kun for å få seg noe. De velger henne fordi de faktisk får følelser for henne. Fordi man ler sammen, har digg sex sammen, har ting man liker å gjøre sammen. Hvis man i det virkelige livet skulle tenke slik som folk her inne, så hadde jo typ ingen hatt partner da. De færreste ser ut som insta-modeller. Men de kan være fine likevel. De kan være kule, spennende, omsorgsfulle folk som har masse å gi i et forhold. Men om man bare syter over at mannen kanskje, i en paralell virkelighet hadde gått fra dem for en insta-modell, og dermed ikke gidder å prøve å finne en mann en gang, da begrenser man sitt eget liv. Logg av internett og start å leve, er mitt råd. Og når en mann viser interesse, bli kjent med ham, utforsk kjemien, og vips, så sitter dere kanskje der forelsket. Da driter man i de litt sære ansiktstrekkene. 

Er man derimot bitter og overfladisk og synes synd på seg selv som et offer for eget utseende, da har man tapt.

Anonymkode: 38c16...c5b

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Om du tror dette er noen trøst så tar du rimelig feil. Det er jo åpenbart at du har ganske lav standard og tar hvem som helst, men innerst inne så vil du også ha de vakreste kvinnene. Problemet er at du har ikke sjans på dem, så da må du senke standarden om du i det hele tatt skal få deg noe. Nå er det jo slik at sminke ikke forandrer det opprinnelige utseendet, og det at du vil si til en kvinne at hun må sminke seg for å være penere og for at du skal være sammen med henne, er jo helt dustete. Jeg ville aldri sagt til en mann at han må f.eks bleke tennene, sole seg og ha voks i håret for å se penere ut. 

Deler min mening, er ikke her for å trøste. Jeg har ikke lav standard og tar ikke hvem som helst... Men jeg er ikke så sykt kresen slik mange av dere hjernevaskede er. Jeg har visse kriterier, men utover det er selvsagt de vakreste kvinnene et pluss, men det er ikke noe jeg vektlegger over kjemien mellom oss. Du vet ingenting om meg og hvordan jeg ser ut og hva slags personlighet jeg har, så du kan ikke bare hevde at jeg må senke standarden for å få meg noe.

TS her: Jeg bruker sminke, går jevnlig til frisør osv., men det er mine ansiktstrekk som ødelegger alt. Og det har jeg fått høre om fra menn. Jeg sparer til min egen leilighet, så jeg har dessverre ikke lyst å investere i operasjoner og fillers for å få oppmerksomhet fra menn..

Anonymkode: 0c52f...d2b

For all del ikke gjør det. Hvis noen blir sammen med deg kun pga. utseende er dem ikke verdt det

Anonymkode: be8a9...8b2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Å klage over at alder er et seleksjonskriterium for menn er som å klage over at vann er vått. Og hvor fikk du det fra at jeg skrev: "kun liker henne fordi hun er ung"? Det ordet "kun" er det du selv som har puttet inn fordi du ble trigget.

Det jeg sier er at hun øker sjansene sine for å finne noen også hun selv kan være fornøyd med om hun spisser inn innsatsen sin mot eldre menn. For der har hun - som 25 år gammel - et fortrinn som spiller en rolle for totalpakken, og som kan kompensere for det hun selv mener er hennes utfordringer.

Anonymkode: 26fb8...683

Jeg klager ikke over det. Jeg gir henne et godt råd. Hun må ikke ta til takke med en eldre mann hvis hun ikke ønsker det selv. Å gå for de som bare jakter unge damer kan være en fallgruve  Det spiller i utgangspunktet ingen rolle om hun blir sammen med en som er 7 år eldre enn 3 år yngre. Hun må finne en hun klaffer, alder er ikke så viktig. Og at de har samme ønsker for livet osv. Men jeg synes ikke hun bør sikte seg inn på 40-åringer med mindre hun selv ønsker seg en så voksen partner. De er i ulike faser av livet. Men jeg ser poenget ditt med at de kan verdsette henne ekstra pga. alderen. Men ts har muligheter i alle aldersgrupper. 

Anonymkode: 170b5...f04

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.5.2021 den 15.59):

Skjønner ikke hvorfor det på død og liv skal være et problem at en fyr kanskje drømmer om de peneste. De aller færreste velger seg en dame kun for å få seg noe. De velger henne fordi de faktisk får følelser for henne. Fordi man ler sammen, har digg sex sammen, har ting man liker å gjøre sammen. Hvis man i det virkelige livet skulle tenke slik som folk her inne, så hadde jo typ ingen hatt partner da. De færreste ser ut som insta-modeller. Men de kan være fine likevel. De kan være kule, spennende, omsorgsfulle folk som har masse å gi i et forhold. Men om man bare syter over at mannen kanskje, i en paralell virkelighet hadde gått fra dem for en insta-modell, og dermed ikke gidder å prøve å finne en mann en gang, da begrenser man sitt eget liv. Logg av internett og start å leve, er mitt råd. Og når en mann viser interesse, bli kjent med ham, utforsk kjemien, og vips, så sitter dere kanskje der forelsket. Da driter man i de litt sære ansiktstrekkene. 

Er man derimot bitter og overfladisk og synes synd på seg selv som et offer for eget utseende, da har man tapt.

Anonymkode: 38c16...c5b

Typisk innlegg fra kvinner som er pene og fra menn som så klart ikke forstår noe som helst. 

Er man ikke pen, så er sjansen mye større for at mannen vil være utro med noen som er penere. Menn er visuelle og de tenner på det de ser. De tenner ikke på stygge kvinner. Jeg kan være så snill jeg bare vil, men det betyr ikke at menn vil knulle meg. De vil knulle meg om jeg er pen/sexy/attraktiv. Personlighet har ikke en døyt å si her. 

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Deler min mening, er ikke her for å trøste. Jeg har ikke lav standard og tar ikke hvem som helst... Men jeg er ikke så sykt kresen slik mange av dere hjernevaskede er. Jeg har visse kriterier, men utover det er selvsagt de vakreste kvinnene et pluss, men det er ikke noe jeg vektlegger over kjemien mellom oss. Du vet ingenting om meg og hvordan jeg ser ut og hva slags personlighet jeg har, så du kan ikke bare hevde at jeg må senke standarden for å få meg noe.

For all del ikke gjør det. Hvis noen blir sammen med deg kun pga. utseende er dem ikke verdt det

Anonymkode: be8a9...8b2

Har ikke sagt du er kresen, de kravene du nevnte var ganske brede og de fleste kvinner passer innad de. 

Menn er jo sammen med kvinner på grunn av utseendet deres? Om de ikke er det, hvorfor skiller mennene seg fra kvinnene når de bikker 40 år, for så å finne seg en kvinne som er 20 år yngre? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Typisk innlegg fra kvinner som er pene og fra menn som så klart ikke forstår noe som helst. 

Er man ikke pen, så er sjansen mye større for at mannen vil være utro med noen som er penere. Menn er visuelle og de tenner på det de ser. De tenner ikke på stygge kvinner. Jeg kan være så snill jeg bare vil, men det betyr ikke at menn vil knulle meg. De vil knulle meg om jeg er pen/sexy/attraktiv. Personlighet har ikke en døyt å si her. 

Har ikke sagt du er kresen, de kravene du nevnte var ganske brede og de fleste kvinner passer innad de. 

Menn er jo sammen med kvinner på grunn av utseendet deres? Om de ikke er det, hvorfor skiller mennene seg fra kvinnene når de bikker 40 år, for så å finne seg en kvinne som er 20 år yngre? 

Jeg kjenner ikke til en eneste mann som har dumpet sin førtiårige kone til fordel for ei på tyve.

Anonymkode: 1ed22...897

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg kjenner ikke til en eneste mann som har dumpet sin førtiårige kone til fordel for ei på tyve.

Da er det fordi de mennene ikke har sjans på ei som er yngre. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Da er det fordi de mennene ikke har sjans på ei som er yngre. 

Attraktive, oppegående menn på 40+ har null interesse i å bli sammen med 20-åringer. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke lest hele tråden, TS, men jeg tror hovedutfordringen din er mangel på selvtillit. Kvinner (og menn) som ikke er «pene» skaffer seg da partner de også! Bare se deg rundt! Jeg har en kollega som ser ut som om hun har stjålet nesa til mrs. Doubtfire, men hun har da mann, barn og enebolig likevel! 

Slutt å se på de «kjekke» og vellykkede mennene som kan velge og vrake i damer, bli ordentlig kjent med menn som kanskje ikke ser ut som drømmeprinsen utenpå, og se om du finner din match. Dersom du allerede har bestemt deg for at det «finnes ingen for deg» så er det nok større sjanse for at det blir et selvoppfyllende profeti. Drit i hvordan du ser ut! Du har mange andre kvaliteter! Er du en gaming-nerd? Perfekt for mange gamere! Har du en bisarr fascinasjon for sommerfugler? Det finnes garantert en til som er interessert i akkurat det samme som deg :) 

Anonymkode: de988...a60

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Attraktive, oppegående menn på 40+ har null interesse i å bli sammen med 20-åringer. 

Nå har vel ingen sagt at TS skal forsøke seg på «øverste hylle», men heller forsøke å finne skjønnhet i noen som hun må bli kjent med først, for å finne kjemi og gjensidige interesser. Det finnes MANGE flotte menn som ikke er så fine utenpå :hjerte: 

Anonymkode: de988...a60

AnonymBruker
Skrevet

Om menn kun bruker deg for sex så tyder det på at:

1. Du sikter for høyt og de finner deg ikke attraktiv. Sikt lavere på ditt eget nivå.

2. Du er egentlig attraktiv, men har en dårlig personlighet/dårlig sex så de forsvinner etter sex.

Om du er mindre attraktiv, så må du finne deg en mindre attraktiv mann for å få deg kjæreste, samt det å være snill og positiv hjelper og veldig.

Anonymkode: 04905...ee6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

For noen tragiske svar her. Alt skal dreie seg om utseendet og "ligaer". Hitler ville ha vært så stolt, atte. Og dette holder altså vi på med i det 21.århundre, i det som skal være et såkalt "sivilisert samfunn" med grei nok velferdsstat og svært gode kvinnerettigheter. En del vil nok si at rettighetene har begynt å gå utover en del andre ting i samfunnet.

Det er altså nå man ser at begge kjønn er så fullstendig Tinder-skadet (spesielt kvinner - for digitaliseringen har kvinner hatt mye mer fordel av i det store og det hele), at alt er blitt så tragisk. 

Husk også folkens (både kvinner og menn) - hver gang dere tror at noe er "attraktivt" - det er kun fordi det utseende- og materiell-fokuserte samfunnet og menneskene (CV-ryttere og Fitness freaks) har fortalt dere fra dere var små at det er dette som er "helt korrekte verdier" - nemlig utseendefiksert samfunn som også er fokusert på penger. 

Til og med filmer fra Hollywood kjører massiv og ensidig propaganda på dette området - der "rik skal være med rik", og "attraktiv skal være med attraktiv", eller enda "bedre" BÅDE rik og attraktiv med hverandre. Alle andre verdier, kommer langt nede på lista. Trist. 

Anonymkode: d1e4a...cbb

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Du må ha den kjipeste omgangskretsen jeg kan tenke meg.

TS, jeg blir litt nysgjerrig på hvordan du egentlig ser ut. Etter min erfaring kommer folk i forhold i alle former og fasonger. Du kan bare sette deg på et kjøpesenter en lørdags formiddag (eller utenfor, det er vel tryggere akkurat nå) og se på alle parene. Jeg for eksempel er ikke noe glansbilde. Vrang er jeg også. Likevel har jeg vært gift i årevis. Er du sikker på at det ikke ligger en aura av uvilje rundt deg som gjør at folk skygger banen?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

For noen tragiske svar her. Alt skal dreie seg om utseendet og "ligaer". Hitler ville ha vært så stolt, atte. Og dette holder altså vi på med i det 21.århundre, i det som skal være et såkalt "sivilisert samfunn" med grei nok velferdsstat og svært gode kvinnerettigheter. En del vil nok si at rettighetene har begynt å gå utover en del andre ting i samfunnet.

Det er altså nå man ser at begge kjønn er så fullstendig Tinder-skadet (spesielt kvinner - for digitaliseringen har kvinner hatt mye mer fordel av i det store og det hele), at alt er blitt så tragisk. 

Husk også folkens (både kvinner og menn) - hver gang dere tror at noe er "attraktivt" - det er kun fordi det utseende- og materiell-fokuserte samfunnet og menneskene (CV-ryttere og Fitness freaks) har fortalt dere fra dere var små at det er dette som er "helt korrekte verdier" - nemlig utseendefiksert samfunn som også er fokusert på penger. 

Til og med filmer fra Hollywood kjører massiv og ensidig propaganda på dette området - der "rik skal være med rik", og "attraktiv skal være med attraktiv", eller enda "bedre" BÅDE rik og attraktiv med hverandre. Alle andre verdier, kommer langt nede på lista. Trist. 

Amen! Folk mener nok godt, men for min del blir det avsmak. Mennesker/kjærligheten blir metaforisk fremstilt som varer i en bilforretning. Så kaldt og overfladisk alt sammen, hvor all verdi er målt i ytre faktorer. Hva er vits med forhold om det bare er basert på at man skal være akkurat like pene, eie leilighet, være ung og være bra på papiret? Får helt hetta jeg, velger LETT å være singel fremfor forhold i dagens samfunn

Anonymkode: 48b90...648

• Liker 1
Skrevet

💝👏

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Men du, det er jo ofte slik at mange par er på nogenlunde samme nivå. Dette har jo ofte å gjøre med at de omgås hverandre pga utdanning og hobbyer, altså at de frekventerer i miljø med flere som «en selv». 

Anonymkode: 0c0bc...e38

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Takk for at noen endelig klarer å ta slike problemstillinger seriøst, høyner debatten og kommer med et svar som gir mening for et tenkende individ. 

Anonymkode: 903df...e99

AnonymBruker
Skrevet

Om du er bitter pga dette, hva er jeg da? Jeg er like gammel som deg TS, og samme kjønn. Mangler vitnemål fra siste året på vgs, har ingen utdanning, ingen jobb, ingen fremtidsplaner, ikke noe sparepenger, ingen venner.

Jeg er kanskje penere enn deg, da jeg blir sett på som attraktiv og pen, men hadde en kjekk gutt måtte valgt mellom meg og deg, hadde han tatt deg. Utseendet betyr ikke alt. Det er helheten som betyr noe. Menn bryr seg ikke så veldig mye om utseendet når de skal etablere seg. Da ser de etter damer som er ressurssterke, som de kan bygge et liv med.

En mann hadde ikke ville valgt å dele livet sitt med ei pen jente som ikke har noe som helst på stell. Tro meg. 

du kunne ha hatt det verre. Husk, alltid se ting i perspektiv. Utseendet er IKKE alt!

Anonymkode: 31901...b0d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Om du er bitter pga dette, hva er jeg da? Jeg er like gammel som deg TS, og samme kjønn. Mangler vitnemål fra siste året på vgs, har ingen utdanning, ingen jobb, ingen fremtidsplaner, ikke noe sparepenger, ingen venner.

Jeg er kanskje penere enn deg, da jeg blir sett på som attraktiv og pen, men hadde en kjekk gutt måtte valgt mellom meg og deg, hadde han tatt deg. Utseendet betyr ikke alt. Det er helheten som betyr noe. Menn bryr seg ikke så veldig mye om utseendet når de skal etablere seg. Da ser de etter damer som er ressurssterke, som de kan bygge et liv med.

En mann hadde ikke ville valgt å dele livet sitt med ei pen jente som ikke har noe som helst på stell. Tro meg. 

du kunne ha hatt det verre. Husk, alltid se ting i perspektiv. Utseendet er IKKE alt!

Anonymkode: 31901...b0d

Her bommer du en del, selv om noe av det du sier er fornuftig. Helheten betyr mye for menn (og kvinner) i etablingsfasen, absolutt. Men når du skriver at en mann ikke ville ha delt livet sitt med en pen kvinne som ikke hadde noe på stell er rett og slett feil. Menn bryr seg ikke om "alt er på stell". Menn bryr seg om utseende og personlighet, ikke utdanning, yrke, økonomi osv. Har du en god personlighet og et ok utseende er du god nok for de fleste menn.

Anonymkode: d776b...17a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Her bommer du en del, selv om noe av det du sier er fornuftig. Helheten betyr mye for menn (og kvinner) i etablingsfasen, absolutt. Men når du skriver at en mann ikke ville ha delt livet sitt med en pen kvinne som ikke hadde noe på stell er rett og slett feil. Menn bryr seg ikke om "alt er på stell". Menn bryr seg om utseende og personlighet, ikke utdanning, yrke, økonomi osv. Har du en god personlighet og et ok utseende er du god nok for de fleste menn.

Anonymkode: d776b...17a

Ærlig talt. Det er da visse forbindelser mellom «personlighet» og evnen til å ha ting «på stell». Det er reinspikket tøv at ikke menn bryr seg om at kvinner har jobb og utdannelse og ordnet økonomi osv. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.5.2021 den 20.41):

Hedvig Sophie Glestad: - - Det er ikke noe problem for oss

Anonymkode: 1c3bc...402

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...