Gå til innhold

"Det er påvist forekomst av skjeggkre i boligen"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

...På samme måte som sølvkre og edderkopper som er godt etablerte her tll lands. Er du like redd for disse?

Anonymkode: 91837...04b

Jeg er redd for edderkopper. 🙋🏼‍♀️

Fortsetter under...

AnonymBruker
Hulderen skrev (12 minutter siden):

Jeg regner ikke med at du avstår fra å kjøpe en bolig fordi det potensielt kan være edderkopper der?

• Liker 2
AnonymBruker

Jeg har observert skjeggkre i boligen min, men har aldri sett på det som noe problem. Ser dem bare om natta hvis jeg går på badet. Ikke vært plaget med at de sprer seg til andre steder i boligen, og syns ikke de er ekle heller. Men du kan jo prøve å få boligen billigere 

Anonymkode: f7c31...a3a

• Liker 2
Gjest NoDiablo
Hulderen skrev (42 minutter siden):

Jeg skvetter av edderkopper. Jeg har blitt skikkelig edderkopprasist. Men jeg er egentlig ikke redd for dem da. Og har sluttet å drepe dem.
Skjeggkre er jeg derimot ikke like fintfølende overfor. Du har mer lyst til å titte innom meg som edderkopp, for å si det sånn.

Drizzt skrev (3 timer siden):

Det er helt ufarlig at de kryper overalt og kan finne veien til og på deg i sengen, falle på hodet ditt fra taket, er oppå tallerker og bestikk i skuffen, osv. Litt som kakerlakker i andre land - helt ufarlige, men likevel ganske ekkelt. 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/zGOnqq/vaaknet-av-skjeggkre-i-oeret-saa-vondt-at-du-nesten-blir-gal

Helt ufarlig, ja. 

Det kan forøvrig hvilket som helst annet normalt insekt i Norge gjøre også, en edderkopp f.eks.

• Liker 2
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har observert skjeggkre i boligen min, men har aldri sett på det som noe problem. Ser dem bare om natta hvis jeg går på badet. Ikke vært plaget med at de sprer seg til andre steder i boligen, og syns ikke de er ekle heller. Men du kan jo prøve å få boligen billigere 

Anonymkode: f7c31...a3a

Sikker på at det er skjeggkre? Høres ut som klassisk sølvkre.

Anonymkode: 37b1e...2b3

• Liker 3

Annonse

AnonymBruker

Nesten alle boliger har dette, selv om du kanskje aldri ser dette.

Hos meg ser jeg dette kanskje 4-5 ganger i året, dreper den så fort jeg ser den. De holder seg jo i ro, så er bare å trykke på de med fingeren.

HUSK!! Du MÅ drepe de, dette er beste måten å få mindre av dette...

Limfeller, etc....funker dårlig når man har et lite nivå av dette.

Tiltak gjør man kun ved store utbrudd.

Anonymkode: 6059c...b85

AnonymBruker

Jeg hadde ikke brydd meg. Jeg har de hos meg nå, og jeg ser kanskje 1 dyr i mnd/annen hver mnd. Edderkoppene som invaderer hver vår/sommer er ekstremt mye mer plagsomme enn enn skjeggkreene, kan ikke åpne noe som helst av vinduer eller dører uten at de dukker opp. 

Skjeggkre er utrolig vanlig i resten av verden. Som de skrev så fint i en artikkel «Europa ler av Norges sitt hysteri over disse dyrene». 

Anonymkode: a4d3b...d99

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kva er problemet med sjeggkre? Det har vore i sånn ca alle hus eg har bodd i. Ikkje i enorme mengder da.

Anonymkode: 488c7...c8e

De er skumle eller noe.

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg regner ikke med at du avstår fra å kjøpe en bolig fordi det potensielt kan være edderkopper der?

Jeg ville aldri kjøpt en kjellerleilighet, siden det oftere er edderkopper der enn i andre etasjer. Jeg ville heller ikke kjøpt en bolig hvis jeg fikk vite at det var mange edderkopper der. Det er stor forskjell på menge edderkoper ulike hus, så det er absolutt noe jeg er opptatt av, ja. Heldigvis har jeg enda ikke sett en edderkopp i det huset jeg bor i nå.

Annonse

Oppdaget sølvkre og skjeggkre på badet for et år siden ca. Drepte alle vi så (kanskje ett par om dagen), støvsuget gulvet ofte og satt opp felle (fra europris). Etter ett par måneder så var de borte. Har ikke sett noen siden. 

Om de er i hele huset så er det en annen sak sikkert. Spørs hvor stort problemet er. 

• Liker 1
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Nesten alle boliger har dette, selv om du kanskje aldri ser dette.

Hos meg ser jeg dette kanskje 4-5 ganger i året, dreper den så fort jeg ser den. De holder seg jo i ro, så er bare å trykke på de med fingeren.

HUSK!! Du MÅ drepe de, dette er beste måten å få mindre av dette...

Limfeller, etc....funker dårlig når man har et lite nivå av dette.

Tiltak gjør man kun ved store utbrudd.

Anonymkode: 6059c...b85

Vanskelig å drepe dem når du ikke ser dem. De er jo nattaktive. 

Anonymkode: e471c...7fd

AnonymBruker
Hulderen skrev (7 minutter siden):

Jeg ville aldri kjøpt en kjellerleilighet, siden det oftere er edderkopper der enn i andre etasjer. Jeg ville heller ikke kjøpt en bolig hvis jeg fikk vite at det var mange edderkopper der. Det er stor forskjell på menge edderkoper ulike hus, så det er absolutt noe jeg er opptatt av, ja. Heldigvis har jeg enda ikke sett en edderkopp i det huset jeg bor i nå.

Bor i 1 etasje, det kreler av edderkopper! Bare jeg åpner er vindu faller de inn, da de bor rundt viduer og dører 😵😵😵

Du må mye høyere opp enn 2 etasje for å unnslippe dem! Like fælt her på det området som i en kjellerleilighet (som jeg også har bodd i). 

Annonse
AnonymBruker
Hulderen skrev (9 minutter siden):

*mente 2 etasje 😅

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bor i 1 etasje, det kreler av edderkopper! Bare jeg åpner er vindu faller de inn, da de bor rundt viduer og dører 😵😵😵

Du må mye høyere opp enn 2 etasje for å unnslippe dem! Like fælt her på det området som i en kjellerleilighet (som jeg også har bodd i). 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Søstera mi bor i åttende etasje og har edderkopper 🤪

Anonymkode: e471c...7fd

• Liker 1
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Der hadde ikke jeg kunnet bo! 😱😩😳

AnonymBruker

Ikke la noe så uviktig og ufarlig som skjeggkre hindre deg i å kjøpe drømmeleiligheten. Det kan være litt sjenerende, men det er alt. Etter en liten stund er man vant med det og synes ikke det er så ekkelt lenger. Det er også blitt relativt enkelt å fjerne dem. Som mange andre sier så vil de nok fortsatt finnes i bygget etter giftsanering, men så lenge man ikke ser dem spiller det jo ingen rolle. 

Anonymkode: c00ad...de6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...