Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det jeg lurer på i f.eks mme eller grøt så bruker mann varmt vann, greit det. Men kan jeg bruke kaldt vann fra springen for å kjøle det litt ned raskt? Eller må jeg koke vann å ha i kjøleskapet? 

har lest på nett, men står jo begge deler der. Bor i storby så vannet kommer jo ikke fra brønn 

Anonymkode: 58426...5e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må ikke men er absolutt best:) kan koke vann og la det stå i kjøleskapet:) barn kan bli syke i magen av å få vann som ikke er helt rent med tanke på tarmfloraen

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

ikke så lenge siden et barn døde på Askøy og jeg tror det var knyttet til vann fra springen

Anonymkode: 1493e...136

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er tryggest å koke vannet først til de bittesmå. MÅ ikke, men det er da en større risiko for bakterier.

Anonymkode: 1bda2...564

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

ikke så lenge siden et barn døde på Askøy og jeg tror det var knyttet til vann fra springen

Anonymkode: 1493e...136

Da var det vel et større bakterieutbrudd i vannforsyningene der, så det var litt annerledes....

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Teatrica skrev (1 minutt siden):

Da var det vel et større bakterieutbrudd i vannforsyningene der, så det var litt annerledes....

Poenget er vel at det kan forekomme slike utbrudd, og da er de minste ekstra sårbare. Greit å være på den sikre siden. 

Anonymkode: aa978...dec

• Liker 2
Skrevet

Var også en som gav feil vannflaske til babyen sin som ble veldig syk

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville kun brukt kokt avkjølt vann til mme, ja. Det er jo ikke noe stress med god forberedelse. 

Anonymkode: f7e62...6aa

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar 😁 

Holder på å planlegge litt innkjøp osv. så da tenker jeg at jeg går for en vanndispenser eller noe til å oppbevare kokt avkjølt vann ☺️

Anonymkode: 58426...5e5

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, Teatrica said:

Du vet gjerne ikke om et slikt utbrudd før det er for sent. Det har vært slike utbrudd flere steder de siste årene.

Anonymkode: 439bb...8bf

• Liker 1
Skrevet

Bruk kokt vann til baby frem til i alle fall 4 mnd. Etter det er springvann i Norge trygt (med mindre annet er opplyst lokalt). Da kan de begynne med smaksprøver på mat, og da får de jo i seg både bakterier og vann fra diverse matvarer (gjennom frukt, grønnsaker etc). 😇

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Poenget er vel at det kan forekomme slike utbrudd, og da er de minste ekstra sårbare. Greit å være på den sikre siden. 

Anonymkode: aa978...dec

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du vet gjerne ikke om et slikt utbrudd før det er for sent. Det har vært slike utbrudd flere steder de siste årene.

Nei, det er viktige poenger og en god grunn til å koke vann til babyer. Jeg forsøkte bare å poengtere at det er ikke vanlig springvann babyer dør av....

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, Teatrica said:

Nei, det er viktige poenger og en god grunn til å koke vann til babyer. Jeg forsøkte bare å poengtere at det er ikke vanlig springvann babyer dør av....

Det er jo vanlig springvann de dør av, det er det som er problemet. Du aner ikke hva som er i springvannet ditt. 

Vedlagt er et typisk vannrør. 

Screenshot_20210528-083800_Chrome.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...