Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tok en sånn test hos en homeopat på grunn av hudproblemer jeg ikke finner ut av. Vet ikke om jeg tror 100% på disse testene, har hørt om friske personer uten plager som tydeligvis har masse intoleranser. Noen med erfaring rundt disse testene? Jeg fikk iallfall utslag på veldig mye, bl.a kasein/ostestoff, kumelk, mandel, soya, sauemelk, geitemelk, cashewnøtter, hasselnøtt, havre, ris, mais, eggehvite, linfrø, hvete osv. Bør med andre ord ikke drikke noen former for melk eller ost, eller bake noe som helst. Hvilket kosthold skal man kunne ha med alt dette som intoleranse? Har ikke så lyst å bestille tid hos ernæringsfysiolog el.l, og betale masse 1000. Da måtte jeg sikkert tatt ny test der uansett.

Anonymkode: 8f8aa...881

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde vært interessant om du også tok en test hos fastlegen og sammenlignet :)

Syns ikke du skal kutte ut melk og hvete uten å faktisk ha sjekket dette bedre. Gå heller til hudlege, det er de som hjelper med hud. 

Anonymkode: 7c84f...e43

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ville heller tatt opp dette med fastlege og få det dobbelsjekket. 

Anonymkode: a24aa...7c4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hadde vært interessant om du også tok en test hos fastlegen og sammenlignet :)

Syns ikke du skal kutte ut melk og hvete uten å faktisk ha sjekket dette bedre. Gå heller til hudlege, det er de som hjelper med hud. 

Gluten forstår jeg,men det er ingen ting magisk i melk som man ikke kan få i seg via andre kilder

Anonymkode: 43e36...2a3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Tok en sånn test hos en homeopat på grunn av hudproblemer jeg ikke finner ut av. Vet ikke om jeg tror 100% på disse testene, har hørt om friske personer uten plager som tydeligvis har masse intoleranser. Noen med erfaring rundt disse testene? Jeg fikk iallfall utslag på veldig mye, bl.a kasein/ostestoff, kumelk, mandel, soya, sauemelk, geitemelk, cashewnøtter, hasselnøtt, havre, ris, mais, eggehvite, linfrø, hvete osv. Bør med andre ord ikke drikke noen former for melk eller ost, eller bake noe som helst. Hvilket kosthold skal man kunne ha med alt dette som intoleranse? Har ikke så lyst å bestille tid hos ernæringsfysiolog el.l, og betale masse 1000. Da måtte jeg sikkert tatt ny test der uansett.

Såpass ja. Jeg tror jeg ville brukt lista som et utgangspunkt og prøvd meg frem med å kutte noe av dette i første omgang, så sett etter bedring for å prøve å finne ut om det kanskje er en eller to som faktisk lager problemene.

Anonymkode: 2a710...d43

AnonymBruker
Skrevet

Før organisasjonen «homeopater uten grenser» blir aktive med å behandle mennesker i krigsområder tar jeg alt som kommer derfra med en nokså drøy klype salt.

For hudproblemer kontakter du hudlege.

Anonymkode: fdab2...d23

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Før organisasjonen «homeopater uten grenser» blir aktive med å behandle mennesker i krigsområder tar jeg alt som kommer derfra med en nokså drøy klype salt.

For hudproblemer kontakter du hudlege.

Anonymkode: fdab2...d23

Jeg har vært hos hudlege flere ganger, og får mye forskjellige kremer. Ingenting har funket, så derfor vil jeg se om det er mat som er problemet. Har hørt at intoleranser ikke vises på slike tester som legene tar, bare allergier. Og intoleranser kan gi problemer med huden. Men hvor kan man dra for å få mer hjelp til dette? Noen som kan om intoleranser, hud og at man får i seg nok næring hvis man skal prøve elimineringsmetoden?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.5.2021 den 15.48):

Gluten forstår jeg,men det er ingen ting magisk i melk som man ikke kan få i seg via andre kilder

Neida, men melk er mye lettere å få testet seg for hos lege enn glutenintoleranse/cøliaki. Det var poenget mitt. Det er også mye næringsstoffer i melk, kutter man det og går over til noe annet må man være litt obs på potensiell mangel av kalsium og d-vitamin f.eks. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Neida, men melk er mye lettere å få testet seg for hos lege enn glutenintoleranse/cøliaki. Det var poenget mitt. Det er også mye næringsstoffer i melk, kutter man det og går over til noe annet må man være litt obs på potensiell mangel av kalsium og d-vitamin f.eks. 

Cøliaki utredning starter med en enkel blodprøve, så null stress å få testet for det. 

Anonymkode: 804eb...734

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er kalsium i masse annet mat og melk er ingen super kilde til d vitamin. Det er en grunn at d vitamin tilskudd anbefales i alle måneder med r i seg.  Men med det sagt er det null stress å kutte ku melk og man må ikke gå rundt å være obs på mangler. Bytter man ut ku produkter med plante alternativer får man i seg det samme

AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt ikke noe å stole på! homeopati er jo verdensberømt for å være svindel, er ikke en gang omdiskutert.

Det var for ikke lenge siden en tv2-sak om at personer ble overdiagnositisert av det alternative miljøet - tvilsomt

se feks her for info:

mattilsynet - se eks ca side 11

lommelegen om allergitester

sier legen din at de ikke kan oppdage intoleranser?

og dessverre: kroppen er komplisert, av og til finnes ikke løsninger/enkle løsninger

Anonymkode: 9c06c...ddf

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...