Gå til innhold

6DPO og festeblødning?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. I april så hadde jeg en spontanabort på uke 6, hadde ingen festeblødning når jeg ble gravid da. Trodde ikke jeg var en av dem 20% som får det, pluss det var ikke planlagt graviditet.

Jeg er usikker på hvor nøyaktig Flo er, men jeg får vell stole på det som står det fordi det gir mening akkurat nå. Idag er jeg 6DPO og jeg hadde sex på eggløsningsdagen som var den 21. Jeg har ikke tenkt på at jeg faktisk kan bli gravid igjen fordi det var den eneste dagen jeg hadde sex med sjanse på å bli gravid, ikke 2-5 dager før eggløsning eller ikke en eneste gang etter eggløsningsdagen. Ifølge Flo så burde jeg få mensen om 9 dager, så er ganske forvirret...

Idag er jeg 6DPO, i går fikk jeg litt brun utflod, hadde på meg hvitt undertøy når jeg gikk på do. Gikk på Flo appen for å se om jeg skal ha mensen snart, og da sto det at det fortsatt er 10 dager igjen. Tenkte ikke så mye over det. Idag så har jeg fortsatt litt brun utflod, når jeg tørket meg tidligere så kom det litt på dopapiret og det var noen flekker utflod på trusen også. Jeg har søkt litt opp dette og det står at man kan få festesmerter og festeblødning fra å med 6DPO til 14DPO.

Jeg har aldri hatt blødning og kramper/murringer så mange dager før mensen før. Det er noe jeg aldri har opplevd så lenge jeg kan huske. Er det en sjanse for at jeg kan ha blitt gravid etter å ha hatt sex bare en gang? Det var ikke planlagt å ha sex på eggløsningsdagen heller fordi jeg og "typen" min er så mye av og på. Det var tilfeldig at vi gjorde det den dagen, gikk på appen senere bare for å notere at jeg har hatt sex også ser jeg at det står "eggløsning, høy sjanse for å bli gravid". 

Kan dere fortelle meg om deres erfaringer på dette hvis du har opplevd noe lignende? Har det bare vært tilfeldig og dere bare har fått mensen tidligere for eksempel? 

Jeg tester meg om et par dager uansett, spørs om blødningen stopper eller ikke. Tenker å ta en test 10DPO bare for å være sikker, men jeg er litt satt ut fordi jeg er så forvirret. Kan hende mensen bare kommer super tidlig eller at det bare er gammelt blod. Who knows. 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 4c3f7...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...