Gå til innhold

Hvordan få kontakt med skatteetaten? Ringer, men når ikke igjennom!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd å få tak i skatteetaten, ringer 800 80 000, men får hele tiden beskjed om at det er for stor pågang og at jeg må prøve igjen senere. 

Må levere selvangivelsen på mandag, 31.mai. Søkte om utsettelse for 1 mnd siden da jeg har spørsmål om BSU. 

I begynnelsen av 2020 tok jeg ut BSU-pengene, og de ble ikke brukt til bolig. Nå ser jeg at jeg får tilbake 14 000 på skatten, og det kan da ikke stemme? Må jeg ikke betale tilbake skattefordelene? 

BSU-kontoen er ikke på selvangivelsen, og jeg husker skatten min økte automatisk til 34% i 2020 etter at jeg tok ut BSU-pengene. 

Hvordan skal jeg få svar når jeg ikke når igjennom til Skatteetaten??? Vanskelig å finne ut av dette på egenhånd.

Anonymkode: 06a79...ff8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Aldri ring til en offentlig etat for å spørre om noe. Send henvendelsen skriflig, slik at du får tilbakemelding skriftlig.

Anonymkode: e30c3...9ff

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg ikke tar feil får man tilbud om å bli ringt opp igjen når man sitter i køen.

Ellers kan jeg anbefale chatten, når roboten ikke kommer videre får man kontakt med et menneske og de er gode.

Anonymkode: c0071...f93

AnonymBruker
Skrevet

Jeg satt 45 min i tlf kø i dag, kom igjennom og fikk god hjelp.

Anonymkode: c96f1...7ff

AnonymBruker
Skrevet

Du må bare være tålmodig og vente.

Anonymkode: 60097...fd7

AnonymBruker
Skrevet

Logg inn på saltinn

Finn de tre siste skattemeldingene

Åpne de og scroll helt ned til du kommer til foreløpig beregnet skatt

Der står det hevet bolidsparing ungdom og hva du måtte betale tilbake om det har blitt tatt med i skatten før

Anonymkode: 1c094...57f

AnonymBruker
Skrevet

altinn

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvis jeg ikke tar feil får man tilbud om å bli ringt opp igjen når man sitter i køen.

Ellers kan jeg anbefale chatten, når roboten ikke kommer videre får man kontakt med et menneske og de er gode.

Anonymkode: c0071...f93

Det som skjer med meg er at de sier at det er stor trafikk så jeg må prøve igjen senere. Så legger de på.. 

Prøvde robotchatten, men kom ingen vei. 

Har jeg maks uflaks? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du må bare være tålmodig og vente.

Anonymkode: 60097...fd7

Når jeg ringer får jeg bare beskjed om å prøve igjen senere fordi det er stor trafikk, så blir det avbrutt. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg satt 45 min i tlf kø i dag, kom igjennom og fikk god hjelp.

Anonymkode: c96f1...7ff

Hvordan kan man komme i kø? Samtalen min blir alltid avsluttet. 

Ringer du veldig tidlig? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Aldri ring til en offentlig etat for å spørre om noe. Send henvendelsen skriflig, slik at du får tilbakemelding skriftlig.

Anonymkode: e30c3...9ff

Hvorfor? 

AnonymBruker
Skrevet

altinn

Skal jeg sende melding på altinn? 

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke ringe når de åpner i morgen? Burde komme gjennom da.

Anonymkode: d8eea...f60

Skrevet

De kan kontaktes for generelle spørsmål på Facebook og ellers på telefon og gjennom deres nettside der man kan møte en konsulent på chat. 

Gjest Robin666
Skrevet

Ikke rart det blir kø når folk skal ringe dit og kaste bort tiden deres på ting man kan sjekke selv...... 

AnonymBruker
Skrevet
Robin666 skrev (13 timer siden):

Ikke rart det blir kø når folk skal ringe dit og kaste bort tiden deres på ting man kan sjekke selv...... 

Jeg trenger hjelp, og må jo si ifra når det er feil. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ringte, og det var 113 min å vente, så da trykket jeg på 1, så skulle de ringe tilbake. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Logg inn på saltinn

Finn de tre siste skattemeldingene

Åpne de og scroll helt ned til du kommer til foreløpig beregnet skatt

Der står det hevet bolidsparing ungdom og hva du måtte betale tilbake om det har blitt tatt med i skatten før

Ja, skal sjekke det nå. Jeg tok ut pengene ifjor, så da burde det stå på skatten i 2021.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har forsøkt å komme igjennom til skatteetaten på tlf i flere dager, men får også beskjed om at det er stor pågang og ring tilbake på et senere tidspunkt. Utrolig kjedelig når selvangivelsen min må inn på søndag.

Anonymkode: ca12f...31a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...