AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #1 Skrevet 27. mai 2021 Hvordan vet jeg hvilken advokat som egner seg best innenfor et gitt spesieltfelt? Finnes det noen nettside for dette? Spesialfeltet er for eksempel arverett. Anonymkode: 0a825...d21
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #2 Skrevet 27. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvordan vet jeg hvilken advokat som egner seg best innenfor et gitt spesieltfelt? Finnes det noen nettside for dette? Spesialfeltet er for eksempel arverett. Anonymkode: 0a825...d21 Dette lurer jeg også veldig på. Føles som en jungel der ute, og man risikerer å få mindre hjelp enn det man kunne fått til selv. Skulle vært en "advokatlisten" på lik linje som "legelisten" 😅 Anonymkode: 302dd...06a
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #3 Skrevet 27. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette lurer jeg også veldig på. Føles som en jungel der ute, og man risikerer å få mindre hjelp enn det man kunne fått til selv. Skulle vært en "advokatlisten" på lik linje som "legelisten" 😅 Anonymkode: 302dd...06a En side hvor anonyme klienter som har stilt urealistiske krav, eller blitt dømt for forhold de faktisk hadde begått, kan spy ut edder og galle? 🤔 Anonymkode: 4a10b...976 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #4 Skrevet 27. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette lurer jeg også veldig på. Føles som en jungel der ute, og man risikerer å få mindre hjelp enn det man kunne fått til selv. Skulle vært en "advokatlisten" på lik linje som "legelisten" 😅 Anonymkode: 302dd...06a Legelisten lever på en stjålet ide og har gjort mye feil med personvern over årene som har gjort at de har måttet forholde seg til mange advokater over årene, tror neppe de tør å lage en "advokatliste", det betyr jo bare enda mer bråk for dem -men når jeg tenker meg om så hadde det vært helt fantastisk om de gjorde det uten å tenke konsekvenser! Anonymkode: 1b69d...f25 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #5 Skrevet 27. mai 2021 Finnes en årlig advokatundersøkelse i Finansavisen i hvert fall. Men tror det beste er å forhøre seg rundt, og vurdere hvor viktig det er at advokaten er lokal, er spesialist på området (det får du et inntrykk av ved å se på nettsidene deres) og hvor mye penger du har til rådighet. Anonymkode: 77acb...092
Silva Pluvialis Skrevet 27. mai 2021 #6 Skrevet 27. mai 2021 Hvis man har vært utsatt for vold eller seksuelle overgrep så vil jeg anbefale støttesenter for kriminalitetsutsatte. Der jobber det også jurister, og dere kan sammen koble på en bistandsadvokat som juristen er kjent med og kan anbefale.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #7 Skrevet 27. mai 2021 Google advokat arverett kommune. Da burde alle de lokale komme opp. Du kan evt google de som bor på nærmeste tettsted. Så får du lese på nettsiden og se hvilken utdanning og erfaring de har. Anonymkode: 7e0b0...e12
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #8 Skrevet 27. mai 2021 Det er ikke mulig å vite på forhånd. Derfor bør du velge advokat etter utseende. Fine advokat-damer er å anbefale. Med fine damer er du i alle fall sikker på å få en som jobber hardt og er pliktoppfyllende for å bevise for verden at de ikke fikk jobben på grunn av utseende. Anonymkode: 3197f...e36
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #9 Skrevet 7. juni 2021 Takk for svarene. 🙂 For øvrig har jeg ikke noe behov for at advokaten skal være lokal. Anonymkode: 0a825...d21
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå