Gå til innhold

.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

.

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det vet jeg ikke, men jeg vil absolutt anbefale deg å gå til en privatpraktiserende gynekolog. Nå vet jeg ikke hvor du bor, men om du bor i møre og romsdal kan jeg komme med en god anbefaling. Min erfaring er at privatpraktiserende ofte har bredere kompetanse og er mer kompetente i forhold til de som jobber i offentlig sektor og fastleger som skal underføre undersøkelser. 

Mitt inntrykk er at ingen liker gynekologiske undersøkelser og mange har traumer som gjør at de finner gynekologiske undersøkelser ubehagelig. Så at det finnes et slikt tilbud skulle bare mangle, har du spurt fastlegen din? 

Anonymkode: e0288...3e8

AnonymBruker
Skrevet

Tannlege og jordmor under graviditet er noe du ofte må til oftere enn om du tar celle prøve, så da tror jeg ikke det er "verdt det" å utfordre traumene, bare ta noe beroligende og få det overstått. 

Anonymkode: 3e95d...02c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det vet jeg ikke, men jeg vil absolutt anbefale deg å gå til en privatpraktiserende gynekolog. Nå vet jeg ikke hvor du bor, men om du bor i møre og romsdal kan jeg komme med en god anbefaling. Min erfaring er at privatpraktiserende ofte har bredere kompetanse og er mer kompetente i forhold til de som jobber i offentlig sektor og fastleger som skal underføre undersøkelser. 

Mitt inntrykk er at ingen liker gynekologiske undersøkelser og mange har traumer som gjør at de finner gynekologiske undersøkelser ubehagelig. Så at det finnes et slikt tilbud skulle bare mangle, har du spurt fastlegen din? 

Jeg liker de. Det er de enkleste timene man kan ha i hele helsesektoren. Alt man trenger å gjøre er å trekke ned buksa og slappe av i fem minutter. Og det er det. Mulig det bare er jeg som er lat og er fornøyd med alt som gjør at jeg kan legge meg nedpå. 

Anonymkode: ca912...d22

AnonymBruker
Skrevet

Nå kan jeg ikke svare på spørsmålet ditt. Men skulle jo virkelig tro det finnes et sånt tilbud.

Jeg gikk i behandling på sykehuset for fødselsangst, som kom fra grovt seksuelt misbruk som barn. Og jeg fikk virkelig god hjelp. Og følte dette og hjalp meg, sånn så jeg nå klarer å gå til gynokolog og. 

Anonymkode: 1604b...9ae

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner kjempegodt at du stresser med det, men de aller fleste er ålreite hvis du kan si at du har opplevd overgrep og at dette trenger du å bruke tid på. 

Jeg er veldig fornøyd med hun jeg går til, hun brukte god tid på å snakke med meg, forklare hva som skjer og når hun gjør ting. Jeg er veldig trygg på henne og går ikke til noen andre. 

Anonymkode: e1e65...643

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg liker de. Det er de enkleste timene man kan ha i hele helsesektoren. Alt man trenger å gjøre er å trekke ned buksa og slappe av i fem minutter. Og det er det. Mulig det bare er jeg som er lat og er fornøyd med alt som gjør at jeg kan legge meg nedpå. 

Anonymkode: ca912...d22

Jeg LIKER det ikke, men jeg aksepterer det. Etter at jeg fant gynekologen jeg går til nå, så klart. Før det var det bare et mareritt, og jeg nekter plent å gå til en mannlig gynekolog. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har du vurdert å ta gynekologisk undersøkelse i narkose?

Anonymkode: b6b2c...303

• Nyttig 1
Skrevet (endret)

❤️

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 27.5.2021 den 15.59):

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det finnes, men skulle absolutt vært oppfunnet et Gu-team! 

Anonymkode: 7802b...e34

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Avtale med gynekologen på forhånd og få beroligende middel. Samt ha med en venninne eller tillitsperson er mitt råd. GU er jo ofte raskt og kun en liten celleprøve. Tannlege blir noe annet, da det ofte er mye behandling og gjentatte besøk. 

Anonymkode: 40eb9...c68

AnonymBruker
Skrevet

Du ts, jeg leste noe for en stund siden om at sykehus har gynekologisl team som er for tortur- og voldtektutsatte innvandrerkvinner, jeg prøvde å google, jeg finner bare at en del sykehus har dette, men ikke artikkelen jeg leste. Grunnen til at jeg husker det er at jeg tenkte "så bra". Om du ringer din lokale kommune eller sykehus og spør, så kanskje du kan få hjelp og støtte av et sånt team? Jeg tviler på at de ville sagt nei. Klem. 

Anonymkode: 7c62e...837

• Nyttig 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 1
  • 1 år senere...
Skrevet

Håper det har gått bra :hjerte:

Anonymkode: b99b0...bfc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...