Gå til innhold

Lys farge som ikke ser grønn ut

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har store vinduer ut mot hagen og opplever at veggfargen blir grønn på grunn av det, selv om den egentlig skal være beige. Har mye farger i interiøret og trenger en nøytral veggfarge som tar lite plass, men som ikke er grønn. Tips? 😊

Anonymkode: 7f565...db5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har space. Synes ikke den ser grønn ut. Har den vendt mot nord, vest og øst 

Anonymkode: 54e4e...ed0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har store vinduer ut mot hagen og opplever at veggfargen blir grønn på grunn av det, selv om den egentlig skal være beige. Har mye farger i interiøret og trenger en nøytral veggfarge som tar lite plass, men som ikke er grønn. Tips? 😊

Det er nok gresset/trærne utenfor vinduet ditt som får fargen til å se grønn ut. Når lyset reflekteres av gress/trær så får det et grønnskjær over seg. Du kan eventuelt forsøke en farge med røde undertoner, kanskje det kan kansellere det grønne lyset litt.

Anonymkode: 15941...178

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 27.5.2021 den 15.37):

Jeg har space. Synes ikke den ser grønn ut. Har den vendt mot nord, vest og øst 

Anonymkode: 54e4e...ed0

Det er faktisk space jeg har😅 Men har mye utsyn mot gress og trær, er nok det som gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 27.5.2021 den 17.42):

Det er nok gresset/trærne utenfor vinduet ditt som får fargen til å se grønn ut. Når lyset reflekteres av gress/trær så får det et grønnskjær over seg. Du kan eventuelt forsøke en farge med røde undertoner, kanskje det kan kansellere det grønne lyset litt.

Anonymkode: 15941...178

Tenker du rosafarger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Klassisk hvit ser veldig ren ut. 

Anonymkode: 04952...f94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Den kan jeg dessverre ikke gå for da jeg har Bomull på alle hvite detaljer 😕

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spør på fargerike, de kan slike ting.

Anonymkode: 9e60f...794

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 29.5.2021 den 14.36):

og veldig 20 år siden.... Klassisk hvit er så hard og kald at hvis Space ikke klarer å hamle opp grønnskjæret, så vil ihvertfall ikke klassisk hvit greie det. 

Space har NCS-kode 1704-Y19R, og hvis den ikke klarer å kansellere ut det grønne, så trenger du en farge med mer rødt i undertonen. F.eks Soft Touch som har NCS-kode S1505-Y30R. 

Det som og betyr noe er om vinduene dine er øst eller nordvendt, eller om de vender mot vest eller sør. Min erfaring er at de nordvendte rommene trenger, og tåler mer rødt i seg enn de sør- og vestvendte, der kveldssolen kan gjøre farger med rød undertone nærmest rosa. Derfor er det vanskelig å gi et råd uten å vite dette.

Anonymkode: 7fdfe...85a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ascott er veldig fin, og passer bra til bomull. Kan ikke tenke meg at den kan bli grønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...