Felicity Skrevet 6. september 2005 #1 Skrevet 6. september 2005 Hei. Nå sitter jeg dagen før oppkjøring og er kjempe nervøs..... Kommer til å gjør i buksa i morgen. Kan dere som leser dette fotelle meg deres erfaring under oppkjøring. Jeg skal kjøre opp i Oslo. Føler at jeg kan det greit, men selve bilden har jeg ikke pugget så godt. Jeg er så redd for at jeg blir så nervøs at jeg gjør så masse feil. Håper jeg får en snill sensor, men med min flaks gjør jeg vel ikke det. Hilsen jeg som er døds nervøs... Lene.
Arkana Skrevet 6. september 2005 #2 Skrevet 6. september 2005 Jeg kjørte opp i Oslo for bare 2 år siden, og stod på første forsøk uten en eneste feil! Det er jeg stolt over, og det kan du klare også. Du har sannsynligvis en oppvarmingstime med kjørelæreren først, den er fin å ha for å slappe av. Husk at sensor ikke er ute etter å ta deg, bare se at du kjører trygt. Jeg hadde en flott sensor som fikk meg til å slappe av og vi hadde radioen på og kommenterte noe de diskuterte der og pratet og lo og hele oppkjøringen var over på et blunk. Jeg syntes oppkjøringen var 10 ganger lettere enn noen av kjøretimene jeg hadde, og jeg vet mange syntes det samme. Du har øvd og øvd og øvd og jobbet deg mot denne ene dagen, og kjørelæreren ville sagt det til deg om han mente du ikke ville klare det. Slapp helt av, og gjør ditt beste, dette kommer til å gå bra!
Kafka Skrevet 6. september 2005 #3 Skrevet 6. september 2005 (endret) Tvi tvi da! Dette kommer til å gå kjempebra! Endret 6. september 2005 av Kafka
Gjest gjest1 Skrevet 7. september 2005 #4 Skrevet 7. september 2005 Har du hatt oppkjøringa enda? Venter spent på resultatet her nemlig!
Felicity Skrevet 7. september 2005 Forfatter #5 Skrevet 7. september 2005 Hei. Jeg har dårlige nyheter. Det gikk ikke!!!! Jeg hadde to dobbelt timer før jeg hadde oppkjøring. Jeg hadde kjørt kjempe bra etter tre kvarter. Det sist kvarteret bomma jeg skikkelig. Jeg kom til tøyenkrysset der jeg skulle til venstre... Det var grønt rett frem og rød pil til venstre da jeg var på vei til å kjøre ut av krysset. Jeg tenkte selvfølgelig ikke helt klart da og kjørte på rød pil og hun måtte tråkke inn bremsen. Da var det gjort....Og balla på seg små feil som å ligge i feil felt og sånt som jeg aldri har gjort. Har aldri driti meg ut på røtt lys noen gang.... Fy søren jeg er sint på meg selv. Og skuffet!!!!! Takk for deres komentar. Klem fra Lene.
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2005 #6 Skrevet 7. september 2005 Hei! Beklager å høre. Så du tok ikke oppkjøringen i dag? Isåfall - bedre lykke neste gang. Jeg hadde oppkjøring forrige uke, og hadde bare én enkelttime rett før oppkjøringen, for læreren mente at jeg ikke kunne kjøre nesten 3 timer i strekk, så dobbelttime var ikke noe vits. Men jeg klarte oppkjøringen på første forsøk med god margin! Var jo selvfølgelig litt nervøs rett før, men sensordamen var kjempehyggelig, og jeg kunne velge om jeg ville ha med kjørelærer i bilen, om det var greit at vi snakket mye, eller litt eller være helt stille, det var helt opp til meg. Hun sa også at hun kunne sitte og skrive litt på et ark under oppkjøringen, og at jeg ikke måtte bry meg om det i det hele tatt. Sensor dømmer ikke på hvilke feil du gjør der og da, men det er en helhetsvurdering. Stopper du for en fotjenger litt før du egentlig skal, så stryker du ikke på det.
Arkana Skrevet 7. september 2005 #7 Skrevet 7. september 2005 Huff, det var leit. Men, det er ikke verdens undergang. Øv godt i tiden framover, så klarer du det neste gang! Når du står der med lappen i hånden så er alt dette glemt. :-D
Felicity Skrevet 7. september 2005 Forfatter #8 Skrevet 7. september 2005 Hei gest. Jo jeg hadde oppkjøring. Kanskje litt rart skrevet. Sensor var ei dame og vi snakket ikke sammen i det hele tatt. Jeg var så redd at jeg hadde ikke noe å snakke om og hun var ikke intrisert. Virket som hun tenkte at nå er det siste timen også skal jeg hjem og så håper jeg at hun gjør noe feil så jeg kommer hjem. Men hvet ikke hva hun tenkte jeg.... Håper å få lappen neste gang. Hilsen Lene
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2005 #9 Skrevet 7. september 2005 Det lønner seg nesten å få oppkjøring tidlig på dagen (fra 10-tiden og ut). Når hadde du da? Klokkeslett?
Felicity Skrevet 7. september 2005 Forfatter #10 Skrevet 7. september 2005 ja min kjørelærer skal få tak i time fra 10-11. tiden. nå hadde jeg 1350. Hilsen Lene.
Mackenzie* Skrevet 7. september 2005 #11 Skrevet 7. september 2005 Jeg hadde også oppkjøring 13.50, og hadde kanskje samme rute som deg? ryen, tøyen, grünerløkka,carl berner osv. Strøk jeg og skal ha kl 8 neste gang, håper det funker bedre lykke til neste gang da
Kafka Skrevet 7. september 2005 #12 Skrevet 7. september 2005 Hei. Jeg har dårlige nyheter. Det gikk ikke!!!! Jeg hadde to dobbelt timer før jeg hadde oppkjøring. Jeg hadde kjørt kjempe bra etter tre kvarter. Det sist kvarteret bomma jeg skikkelig. Jeg kom til tøyenkrysset der jeg skulle til venstre... Det var grønt rett frem og rød pil til venstre da jeg var på vei til å kjøre ut av krysset. Jeg tenkte selvfølgelig ikke helt klart da og kjørte på rød pil og hun måtte tråkke inn bremsen. Da var det gjort....Og balla på seg små feil som å ligge i feil felt og sånt som jeg aldri har gjort. Har aldri driti meg ut på røtt lys noen gang.... Fy søren jeg er sint på meg selv. Og skuffet!!!!! Takk for deres komentar. Klem fra Lene. ← Betyr ingen verdens ting! Jeg står fremdeles bom fast på at dette kommer til å gå bra! :icon_smile: Egentlig tror jeg det bare er bra å stryke litt Ting må jobbes litt for, det er da de blir skikkelig gode! Det er en sannhet med en sannhet inne i
Felicity Skrevet 8. september 2005 Forfatter #13 Skrevet 8. september 2005 (endret) Hei. Takk for svar Kafka. Mackenzie* jepp da hadde vi faktisk samme rute.... Er det lenge til du skal kjøre opp? Hva var det du strøik på da? Hun het vel xxx hun du hadde eller? Mørkt hår, sa ingen ting...Bortsett fra når jeg skulle dit og dit. 8 er vel også i rushtiden? Lykke til med deg også. Hilsen Lene. Endret 8. september 2005 av Remyline
Gjest Gitte Skrevet 8. september 2005 #14 Skrevet 8. september 2005 Det lønner seg å få oppkjøring i rush-tia på mårran Jeg hadde oppkjøring kl 0800 fra Lier (mellom Asker og Drammen). Fikk en runde ut i Asker, men ute på motorveien ble vi stående i saktegående kø, og der er det grenser for hvor mye feil du kan gjøre Vi rakk ikke kjøre mer enn halve runden før vi måtte snu og kjøre opp på motorveien og hjem igjen. synd
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2005 #15 Skrevet 8. september 2005 (endret) Var det xxx dere hadde? Endret 8. september 2005 av Remyline
Felicity Skrevet 8. september 2005 Forfatter #16 Skrevet 8. september 2005 Ja det var det hun het... Har du hatt henne?
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2005 #17 Skrevet 8. september 2005 (endret) xxxx? Ja, hadde hun på oppkjøring, synes hun var kjempekoslig jeg da! Hun hadde blant annet hatt på motorsykkel og trailer før, tror jeg det var. Kjempekoselig dame synes isåfall jeg Endret 8. september 2005 av Remyline
Gjest Hope - ikke pålogga Skrevet 9. september 2005 #18 Skrevet 9. september 2005 Jeg strøyk også på første oppkjøring. Var helt knust. Men neste gang gikk det bra, for da visste jeg hva jeg gikk til. Hadde en sur mann som sensor, men hørte litt på Ronan Keating - (liker ikke han, men han redda meg da) og prøvde å slappe av. Hadde noen feil, men ingen store. Sensoren måtte selvfølgelig pirke og surmule da jeg hadde parkert og var klar for dommen - men jeg sto! Det går bra neste gang! Skummelt, ja - men det skal gå! Lykke til!
Mackenzie* Skrevet 16. september 2005 #19 Skrevet 16. september 2005 Hei. Takk for svar Kafka. Mackenzie* jepp da hadde vi faktisk samme rute.... Er det lenge til du skal kjøre opp? Hva var det du strøik på da? Hun het vel xxx hun du hadde eller? Mørkt hår, sa ingen ting...Bortsett fra når jeg skulle dit og dit. 8 er vel også i rushtiden? Lykke til med deg også. Hilsen Lene. ← Hei! jeg kjørte opp igjen nå på tirsdag, da bestod jeg sist jeg kjørte fikk jeg bl.a feil på plassering og fart inn i rundkjøringer. og lå for lenge i et kolektivfelt. gjorde feil jeg skjønner jeg måtte stryke på. men gjorde ingen av disse feilene nå sist, og det er jo bra:) hadde en eldre kar første gangen, nå hadde jeg nok hun dama du hadde. ca 40, halvlangt mørkt hår. sa lite men det varhelt greit. kjørte til lillestrøm denne gangen har du kjørt opp igjen,hvordan gikk det??
Gjest Devil's Spawn Skrevet 16. september 2005 #20 Skrevet 16. september 2005 Xxx er en helvetes sensor, advarer dere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå