Gå til innhold

Hormon behandling

jeg og deg

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvordan dere andre gikk frem ang dette? Bestilte dere time hos lege eller gikk til klinikk? Min alder er høg og ønsker å kom rask i gang  da jeg har prøvd noen måneder uten å lykkes.  Takk for svar 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg gikk privat og tok en utredning. Fikk påvist pcos. Hadde laaange sykluser. Ble da satt på hormonbehandling. Var 39 når jeg begynte på dem, og fikk fine sykluser. Ville valgt å gå privat, da går det litt fortere, med tanke på alderen din. Har du barn fra før?

Anonymkode: a6bf5...fea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk du til klinikk eller gynekolog? Har ett barn fra før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gikk til privat fertilitetsklinikk, utredningen tok 3 uker. Fikk påvist PCO og nå skal jeg starte med hormonbehandling. Hele prosessen har tatt i underkant av en mnd, så alt har gått veldig raskt. Anbefaler privat fertilitetsklinikk. Jeg er fornøyd med medicus. 

Anonymkode: 2238c...cda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gikk til privatklinikk, hvor gynekologen er spesialist innen barnløshet feks. Fikk time på dagen nesten, og veldig god oppfølging. Da har du ihvertfall et barn fra før, så da vet du at du kan bli gravid igjen, mest sannsynlig. Har et par venninner som har blitt satt på hormonbehandling kun for å booste eggløsningen. Begge ble raskt gravid.

Anonymkode: a6bf5...fea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble det tatt opp ivf eller valgte du bare hormon behandling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg gikk til min fastlege og fikk henvisning til gynekolog. Mannen fikk henvisning til spermprøve fra sin fastlege. 

Gynekologen så på resultatene fra spermprøven, undersøkte meg, og henviste meg til blodprøver. Når han hadde disse resultatene ble det henvist direkte til prøverør. 

Hadde spermprøven vist dårlige resultater ville det blitt henvist direkte til prøverør uten undersøkelser av meg. Hadde undersøkelsen av meg vist problemer med hormoner og eggløsning ville vi forsøkt hormonbehandling noen sykluser før prøverør. Så, nei, det er ikke så enkelt som å velge hormoner. Dessverre. 

Anonymkode: bb385...4cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...