AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #1 Skrevet 27. mai 2021 Jeg er ansatt på deltid i denne bedriften i forbindelse med studier, og jobbet der 100% før jeg begynte på studiene, så de kjenner meg. Er det rart å søke på flere stillinger der av ulikt nivå? Er kvalifisert for begge de aktuelle stillingene, men det føles litt rart å skulle sende inn to separate søknader til samme bedrift. Er det noe som blir sett på som rart? Anonymkode: 656e4...b4a
Ullvott Skrevet 27. mai 2021 #2 Skrevet 27. mai 2021 Det er helt vanlig at arbeidssøkere søker på flere ledige stillinger dersom de er kvalifisert, så det trenger du ikke bekymre deg over. Dersom du blir kalt inn til intervju er det mulig du blir spurt hvilken av stillingene du egentlig foretrekker. Da er det om å gjøre å være smart og ærlig på en gang 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #3 Skrevet 28. mai 2021 Ser at det er enda flere stillinger jeg ønsker å søke på, i hvert fall tre-fire stykker 😅 Hva er best måte å gjøre det på da? Ser for meg det blir rotete å kombinere alle søknadene i ett og samme dokument. Er det best å skrive en separat søknad for hver stilling og legge ved alle i samme mail? Anonymkode: 656e4...b4a
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #4 Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ser at det er enda flere stillinger jeg ønsker å søke på, i hvert fall tre-fire stykker 😅 Hva er best måte å gjøre det på da? Ser for meg det blir rotete å kombinere alle søknadene i ett og samme dokument. Er det best å skrive en separat søknad for hver stilling og legge ved alle i samme mail? Anonymkode: 656e4...b4a Da mener jeg å skrive en litt mer generell søknad som treffer alle stillingene (dette skal gå fint, da stillingene er ganske like og alle kvalifikasjonene mine er like relevante), ikke å ha hver separate søknad plassert etter hverandre i dokumentet. Anonymkode: 656e4...b4a
Zooey Skrevet 28. mai 2021 #5 Skrevet 28. mai 2021 Hva med å kontakte HR i bedriften og spørre? På generell basis bør en seriøst jobbsøknad bør være skrevet opp mot kvalifikasjonene som nevnes i stillingsutlysningen, altså bør du skrive en individuell søknad for hver stilling og redegjøre hvordan du møter kravene. Men som sagt hadde jeg pratet med den som er ansvarlig for å ansette for å høre hvordan det er best å gå fram.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #6 Skrevet 28. mai 2021 Jeg søkte på tre jobber da jeg fikk jobben der jeg jobber nå. Fordi jeg ble anbefalt gjennom en venn av foreldrene mine som jobbet der og fikk lite informasjon om hva det faktisk gikk i. Alle tre var ingeniør-stillinger. Vi fant ut hvilken som var mest aktuell for meg da vi gikk mer gjennom hva de faktisk gikk ut på, og den jobben fikk jeg. Anonymkode: 53c61...735
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå