Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Håper kanskje noen har litt peiling på dette så jeg prøver:

jeg våknet i dag med melding på mobilen ala noe som: din pakke er på vei.....» også var det en link til en nettside.

dette var i 6 tiden så jeg var ganske trøtt men siden jeg i det siste har kjøpt mye på nettet tenkte mitt trøtte hode at dette var ekte så jeg trykket.

kom til en «du har fått en iPhone ......» side altså type virus/svindel side som du kan komme inn på.

har jeg fått virus ved å trykke på denne siden eller må jeg på denne iPhone siden skrive inn kontonr osv for å få virus/ svindla/ hacket?

Anonymkode: f63e8...ce7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Glemte å skrive at nettsiden til dette var noe «clothing» et eller annet av hva jeg klarte å se.

Har slettet både meldingen og i loggen.

AnonymBruker
Skrevet

Nei du har ikke fått virus eller blitt hacket.

Anonymkode: e2edf...095

Skrevet (endret)

Stort sett går slike sms-svindelmeldinger ut på at folk må legge inn info om seg selv, som kortnummer og navn og telefonnummer og slikt. Å bare trykke på en link pleier ikke føre til noe. Det er økonomisk info de er ute etter som regel, og det må man oppgi på slike nettsider. Den iphone-svindelen du kom til, krevde garantert at folk "bare" må legge inn kortnummer for å dekke en bitteliten porto for å få tilsendt den påståtte iphone-telefonen, en porto på kanskje 29,- kroner eller noe, lite nok til at folk tenker "ok, det er greit".... og så tapper svindlerne kontoen helt i stedet.

Så lenge du ikke la inn noe informasjon, er du nok trygg.

Endret av Million
AnonymBruker
Skrevet

Trådstarter igjen. 

dette er 3. gang jeg får sånne melding. Sykt irriterende. Andre som også får det?

A77B2A4F-4254-45F8-B6B6-F8D6965D6AE2.png

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri fått slike meldinger tidligere, men i dag har jeg fått 2 på rappen. Har heller ikke telefonnummer ute i katalogen og reservert meg i Brønnøysund. Så hvor har de fått tak i nummeret mitt?!

Anonymkode: 57c29...29f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Trådstarter igjen. 

dette er 3. gang jeg får sånne melding. Sykt irriterende. Andre som også får det?

A77B2A4F-4254-45F8-B6B6-F8D6965D6AE2.png

Så lenge du ikke klikker på noen lenker eller noe i meldingen, så burde det vel gå greit... 

Anonymkode: 69578...acb

AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har aldri fått slike meldinger tidligere, men i dag har jeg fått 2 på rappen. Har heller ikke telefonnummer ute i katalogen og reservert meg i Brønnøysund. Så hvor har de fått tak i nummeret mitt?!

Anonymkode: 57c29...29f

Kan være at et nettsted hvor du har oppgitt telefonnummeret ditt har blitt hacket eller at et firma rett og slett har solgt informasjonen din videre.

Anonymkode: cde8c...151

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan være at et nettsted hvor du har oppgitt telefonnummeret ditt har blitt hacket eller at et firma rett og slett har solgt informasjonen din videre.

Anonymkode: cde8c...151

Ja noe må det være.

denne fikk jeg akkurat nå:

51F03A60-2A7B-4214-B956-57E2907B8173.png

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du ikke har trykket på lenken og gitt fra deg personlig info, så burde du være safe

Anonymkode: a916b...c64

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...