Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en partner (igjennom to år) som både er snill, søt og hyggelig, men i det siste har jeg for alvor lagt merke til flere ting som desverre blir vanskeligere å akseptere - partneren min sin personlige hygiene er lik 0. For å ta et par eksempler. Han pusser svært sjelden tennene sine (kan gå ukesvis mellom) , minner han stadig vekk på det og viktigheten av god munnhygiene mpt på karies og tannkjøttsbetennelse som han definitivt har, men det virker som går inn i det ene øret - og ut av det andre 😔 Det toppa seg da jeg for noen dager siden kom hjem etter å ha vært bortreist i 5 uker i forbindelse med jobb - og hele huset og spesielt badet så ut som en svinesti. Doen var ikke rengjort siden jeg dro (kan jo tenke dere hvordan den så ut 🤢), ei heller dusjen og i vasken så det ut som en hårete rotte hadde lagt seg ned og dødd etter han hadde tatt skjegget. Spurte pent om han kunne gjøre ren doen, og det gjorde han jo - problemet var jo at min og hans definisjon på hva "rent" er er ganske avvikende, han hadde bare tatt børsten litt rundt kantene og ikke nedi selve skåla hvor unnskyld utrykket - driten ligger.... Det blir naturlig nok ganske ofte diskusjoner rundt renslighet i huset, men vil jo ikke "nagge" for mye heller ....

Som sagt, I forbindelse med jobben var jeg bortreist i fem uker og bodde i et hus for meg selv under oppholdet. Noe som var forfriskende deilig og avslappende. Følte at jeg endelig kunne slappe av trekke pusten dypt uten å være omringet av rot og slusk fra ende til annen. Kontrasten var stor da jeg kom hjem til et rottereir. Men... Det skal vel ikke være sånn? Vi har det jo i grunn veldig bra sammen og er jo superglad i fyren, så det gjør det jo bare enda mere frustrerende....

Noen som har råd?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vasker han seg sånn ellers? Tenkte å foreslå at dere kunne bo hver for dere, men da ville han jo bo i et rottereir daglig, og omgås med deg med disse bakteriene... Du vil nok være hushjelp for denne mannen. Og måtte minne han på hygiene daglig hvis du vil ha en ren mann. Han skjønner tydeligvis ikke vitsen med hygiene. Han har ikke den motivasjonen som de fleste andre automatisk har,hvor vi holder oss rene for å bli godtatt av samfunnet og likt av partneren.

Anonymkode: 55a92...f48

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Men.....blir du ikke kvalm?

Hvordan klarer du ha sex med ham eller i det hele tatt være nær ham?

Anonymkode: a1c8e...be3

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Pusser han ikke tennene på ukesvis? Altså er han et barn? Han må jo faen meg oppføre seg som en voksen og ta litt ansvar for egen helse og velvære. 

Dette hadde jeg rett og slett ikke giddet. Det er ikke ditt ansvar å gå på eggeskall rundt ham og oppdra ham. 

Anonymkode: ff1bc...a56

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan du ha unngått å legge merke til dette over tid?

Anonymkode: 1a21a...0a6

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Min kjære og meg er også veldig ulike på hva som er normal hjemmestandard. Derfor har vi (jeg) bestemt at vi ikke skal bo sammen. 

Men han er ikke så slepphendt med personlig hygiene slik din mann virker å være, og pusser tennene to ganger pr dag, og dusjer/vasker seg ofte nok til at han ikke lukter. Det hadde jeg nok ikke orket.

Så - råd? Jeg vet ikke, men jeg ville foreslått at dere bor hver for dere og at dere oppholder dere hos deg i helger og ferier osv. Og at han dusjer og pusser tenner før han kommer. 

Anonymkode: 472f9...cee

• Liker 9
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvordan kan du ha unngått å legge merke til dette over tid?

Anonymkode: 1a21a...0a6

Har jo visst om det i lengre tid, men "kjærlighet gjør blind" og alt det der, og jeg har prøvd så godt jeg kan å endre vanene hans.. Var nok kanskje det at kontrasten mellom hjemme og bo for meg selv et annet sted ble ganske stor da jeg kom hjem!

Endret av Mrs Bean
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du må demonstrere! 
legger han seg skitten og uten tannpuss, kan han ligge ensom på sin side av sengen. Rydder han ikke, lar du være å gjøre noe for han. 
la han vaske eget tøy. 
ikke del bad/ toalett om dere ikke må. 
VIS han avskyen din! 
Vær mindre hjemme, og si at det er for å slippe rotet. 

Anonymkode: cda64...01e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville aldri bodd sammen med denne mannen. Dersom jeg skulle hatt et særboforhold måtte han tatt tak i persomlig hygiene (daglig dusj og tannpuss, rene klær). Og jeg ville ikke vært hos ham, verken for en rask middag eller overnatting. 

Anonymkode: eff4c...328

• Liker 10
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Men.....blir du ikke kvalm?

Hvordan klarer du ha sex med ham eller i det hele tatt være nær ham?

Anonymkode: a1c8e...be3

Kyssing gir desverre en litt ekkel bismak, og må innrømme at jeg ikke er så keen på å ha sex med han lenger, men om det er pga stress i mitt eget hode eller hans hygiene sånn direkte er vanskelig å si. Uff. Vil gjerne kose og klemme, men er bare ikke så voldsomt keen på sex eller klining nei, noe jeg vanligvis aldri takker nei til 🧐🤓

Endret av Mrs Bean
  • Liker 1
Skrevet

Min kjære og meg er også veldig ulike på hva som er normal hjemmestandard. Derfor har vi (jeg) bestemt at vi ikke skal bo sammen. 

Men han er ikke så slepphendt med personlig hygiene slik din mann virker å være, og pusser tennene to ganger pr dag, og dusjer/vasker seg ofte nok til at han ikke lukter. Det hadde jeg nok ikke orket.

Så - råd? Jeg vet ikke, men jeg ville foreslått at dere bor hver for dere og at dere oppholder dere hos deg i helger og ferier osv. Og at han dusjer og pusser tenner før han kommer. 

Anonymkode: 472f9...cee

Pusse tenner to ganger om dagen hørtes jo helt uvirkelig ut, hva slags trolldom har du brukt for å få til det? 😅🤣

Det du sier er absolutt noe jeg skal ta med meg, boligsituasjonen tilsier at vi nok må bo i lag en stund til, men det er ingen hast for min del. Vi får se hvordan det går 😄

• Liker 1
Skrevet

Du må demonstrere! 
legger han seg skitten og uten tannpuss, kan han ligge ensom på sin side av sengen. Rydder han ikke, lar du være å gjøre noe for han. 
la han vaske eget tøy. 
ikke del bad/ toalett om dere ikke må. 
VIS han avskyen din! 
Vær mindre hjemme, og si at det er for å slippe rotet. 

Anonymkode: cda64...01e

Hahaha, jo, jeg er jo forsåvidt enig, men det er jo meg det til syvende og sist går utover, for han rydder jo ikke opp uansett 🤣 Vi har esker og poser full av hans ting og tang som han har spart opp som ligger forran kommoden etc, har spurt om han ikke kan sortere det i en halv evighet uten at det skjer noe. Får seriøst høyt blodtrykk bare av å skulle hente meg et par sokker og snuble over et par esker i samme slengen. Lyst til å slenge alt på dynga, men det får jeg jo ikke lov til 🙊

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Pusser han ikke tennene på ukesvis? Altså er han et barn? Han må jo faen meg oppføre seg som en voksen og ta litt ansvar for egen helse og velvære. 

Dette hadde jeg rett og slett ikke giddet. Det er ikke ditt ansvar å gå på eggeskall rundt ham og oppdra ham. 

Anonymkode: ff1bc...a56

Sant nok. Men han er jo så good ellers 🙈

Skrevet

Bare det med tennene hadde vært kroken på døra for meg. Kjenner jeg blir uvel bare ved tanken på at fyren ikke pusser tenner på flere uker. 🤢

• Liker 14
Skrevet

Og -  takk for svar folkens 💕

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner jeg er litt glad for at begge mine seriøse partnere har vært litt i overkant hygeniske:P Nesten så jeg hadde reklamert på kjæresten din til moren hans, senda ham hjem og fått henne til å oppdatere driverne før hun sender ham ut på markedet igjen :fnise: 

Men altså, bli enig om en standard hva angår huset. Den standarden bør være basert på vitenskap, ikke synsing. Så google gjerne ting sammen hvor ofte ting må gjøres. Lag evt. en liste. Hva angår personlig velvære, så kjenner jeg at jeg som helsepersonell har lyst til å si at brukeren min med downssyndrom er i bedre stand til å ta vare på personlig hygiene enn mannen din, så kanskje han også bare skulle fått heldøgns omsorg:P Men om han er så god og så glad i deg, så tenker jeg at dette med normal hygiene er det minste han kan gjøre for deg.

Anonymkode: f9969...d4c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Deal breaker de luxe! Dette er jo bare nasty. Jeg hadde ikke orket verken å leve i sånn skit, kysse eller være nær en som ikke tar vare på egen hygiene. Fysj!
Sånne som han får dame, mens andre, skikkelige menn går evig single. Det er ganske uforståelig.

Anonymkode: 144fd...f4f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Mange menn uten boevne der ute. De kommer rett fra mammas hus. De er ikke vant med husarbeid. Lei vaskehjelp og kast mannen i dusjen. Inviter han med deg inn og såp han godt inn. 

Anonymkode: fe33b...bd9

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Å ikke pusse tenner.....

Da skorter det på mer enn "forskjellig syn på ting".

Da mangler det såpass i topplokket, at "snill" bare blir for dumt. Er kanskje ikke pent eller rett å si, men tilbakestående er det jeg tenker.  

Ikke kjærestemateriale hvertfall. (Med mindre du er lik...)

Anonymkode: cfadb...88e

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Å ikke pusse tenner.....

Da skorter det på mer enn "forskjellig syn på ting".

Da mangler det såpass i topplokket, at "snill" bare blir for dumt. Er kanskje ikke pent eller rett å si, men tilbakestående er det jeg tenker.  

Ikke kjærestemateriale hvertfall. (Med mindre du er lik...)

Anonymkode: cfadb...88e

Ah, det vil jeg ikke si, han er både  intelligent (på et nivå at han kan begrave seg i timesvis i tungt materiale jeg ikke skjønner et kvekk av 🙈) og godt likt av de aller, aller fleste og har et stort sosialt nettverk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...