AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #1 Skrevet 27. mai 2021 Bifilt par på 26 og 34 som ønsker baby. Denne mannen er super koselig å hjelper oss stadig med ting i leiligheten. Han er nok litt vaktmester på Fritiden i borettslaget, da han ikke har egne barn og enslig som vi vet av.. vi har så lyst å spørre han om litt hjelp😂 men hvordan spør vi!? Han er jo perfekt på alle måter så tror vi har hengt oss litt opp i han.. å graviditeten kan være ett faktum ganske kjapt🙉 noen med erfaring på slikt ? Anonymkode: 1a919...46d
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #2 Skrevet 27. mai 2021 Det er da bare å spørre. Det verste dere kan få er "Nei". Har lest en bok hvor forfatteren spør en tidligere klassekamerat om dette. Boken heter "Maybe you should talk to someone". Boken handler om en psykolog og ikke bare det å få barn. Anonymkode: 8cd50...66b 3
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #3 Skrevet 27. mai 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: Bifilt par på 26 og 34 som ønsker baby. Denne mannen er super koselig å hjelper oss stadig med ting i leiligheten. Han er nok litt vaktmester på Fritiden i borettslaget, da han ikke har egne barn og enslig som vi vet av.. vi har så lyst å spørre han om litt hjelp😂 men hvordan spør vi!? Han er jo perfekt på alle måter så tror vi har hengt oss litt opp i han.. å graviditeten kan være ett faktum ganske kjapt🙉 noen med erfaring på slikt ? Anonymkode: 1a919...46d Altså. Jeg forstår lite her, dette hørtes jo veldig spesielt ut. Hva betyr et bifilt par? Er dere begge to bifile? Hva har det med saken å gjøre, ønsker dere en trekant med ham eller kun sæddonasjon? Hvordan har dere tenkt å sørge for at han ikke skal måtte betale for barnet osv osv? Anonymkode: 4c2c2...f27 3
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #4 Skrevet 27. mai 2021 Betal det som det koster og dra til Danmark. Ser for meg at stemningen i nabolaget kan bli muggen om dette går galt. Anonymkode: 02718...351 8
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #5 Skrevet 27. mai 2021 Nei, nei, gjør det ordentlig. Hvis dere er to jenter får dere hjelp til assistert befruktning via staten her, dere trenger ikke dra til utlandet. https://www.helsedirektoratet.no/tema/assistert-befruktning https://www.helsenorge.no/refusjon-og-stotteordninger/ufrivillig-barnloshet-og-infertilitetsbehandling/ Anonymkode: c1abe...989 3
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #6 Skrevet 27. mai 2021 Hva om han om noen år krever 50% samvær eller mer.....? Anonymkode: 2ab0c...59d 5
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #7 Skrevet 27. mai 2021 42 minutter siden, AnonymBruker said: Bifilt par på 26 og 34 som ønsker baby. Denne mannen er super koselig å hjelper oss stadig med ting i leiligheten. Han er nok litt vaktmester på Fritiden i borettslaget, da han ikke har egne barn og enslig som vi vet av.. vi har så lyst å spørre han om litt hjelp😂 men hvordan spør vi!? Han er jo perfekt på alle måter så tror vi har hengt oss litt opp i han.. å graviditeten kan være ett faktum ganske kjapt🙉 noen med erfaring på slikt ? Anonymkode: 1a919...46d Jeg må bare legge til at HVIS dere skulle finne ut av å spørre ham og han mot formodning sier ja, så håper jeg at dere er klare til å betale mer enn "litt" penger. Det er ikke noe du kan bare gi et par tusen for og tenke at han blir fornøyd med det 😅😂 Anonymkode: 4c2c2...f27 3
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #8 Skrevet 27. mai 2021 Herlighet, dette kan dere da ikke spørre om! Dere kan hinte forsiktig, av typen: «Vi ønsker oss barn men mangler en donor. Det er ikke så lett å finne en mann som er villig til å donere sæden sin!» og se om han tilbyr seg, men å spørre om noe slikt er hinsides sært! Dessuten; Å tilby han «en liten sum penger»?! Det har vel veldig lite å si for motivasjonen hans, all den tid dere kan snu på flisa og kreve barnebidrag fra far de neste 18 årene. For ikke å nevne kreve at han erkjenner farskapet og har skaffet seg enda en arving å dele arven på dersom han skaffer seg egen familie i framtiden. Anonymkode: d84a0...a10 6
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #9 Skrevet 27. mai 2021 Ingen normale mennesker spør en nabo om dette. Det finnes 100 vis av muligheter der ute for et homofilt par å bli gravide på. Nå er ikke jeg den som roper troll troll til vanlig, men jeg er ganske sikker på at dette er et troll. Anonymkode: af0c2...9f8 6
apekatten123 Skrevet 27. mai 2021 #10 Skrevet 27. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg må bare legge til at HVIS dere skulle finne ut av å spørre ham og han mot formodning sier ja, så håper jeg at dere er klare til å betale mer enn "litt" penger. Det er ikke noe du kan bare gi et par tusen for og tenke at han blir fornøyd med det 😅😂 Anonymkode: 4c2c2...f27 Bikkjene gjør jo det?
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #11 Skrevet 27. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg må bare legge til at HVIS dere skulle finne ut av å spørre ham og han mot formodning sier ja, så håper jeg at dere er klare til å betale mer enn "litt" penger. Det er ikke noe du kan bare gi et par tusen for og tenke at han blir fornøyd med det 😅😂 Anonymkode: 4c2c2...f27 Gi han 10 000,- og krev 3000,- i måneden i 18 år tilbake Anonymkode: d84a0...a10 1
Callisto83 Skrevet 27. mai 2021 #12 Skrevet 27. mai 2021 Husk at barnet vil komme til å lure veldig på hvem pappa er da...
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #13 Skrevet 27. mai 2021 5 minutter siden, apekatten123 said: Bikkjene gjør jo det? Bikkjene gjør jo hva? Anonymkode: 4c2c2...f27
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #14 Skrevet 27. mai 2021 Herregud, nei. Gjør det for guds skyld ordentlig. Gå på en klinikk og få en donor. Det der blir bare rot, det kan jeg si med en gang. Hva hvis han viser seg å være en drittsekk? Hva om han plutselig krever farskap? Da vil ikke medmor ha foreldreretten. Dette høres bare sykt naivt ut. Takket være oppdateringene i bioteknologiloven er det så enkelt for kvinnelige par å få barn, så det er ingen unnskyldning. Dessuten, hva spiller det for rolle at han er kjekk og karismatisk? Donorer blir utredet for arvelige sykdommer, det er langt viktigere. Er dere egentlig bare forelsket i denne mannen og vil ha han med i en throuple? Nei. Bare nei. Anonymkode: f311a...63c 4
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #15 Skrevet 27. mai 2021 16 minutter siden, AnonymBruker said: Dere kan hinte forsiktig, av typen: «Vi ønsker oss barn men mangler en donor. Det er ikke så lett å finne en mann som er villig til å donere sæden sin!» og se om han tilbyr seg, men å spørre om noe slikt er hinsides sært! Dette er tullete å si så lenge det finnes sædbank i Norge og man får dekket utgifter i forbindelse med assistert befruktning. Anonymkode: c1abe...989 5
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2021 #16 Skrevet 27. mai 2021 Callisto83 skrev (12 minutter siden): Husk at barnet vil komme til å lure veldig på hvem pappa er da... "Det er han der vaktmesteraktige typen borti A-oppgangen, det." Anonymkode: e0126...d6c
Nuith Skrevet 27. mai 2021 #17 Skrevet 27. mai 2021 Jeg tror nesten det er mannen selv som går og drømmer om dette jeg, og prøver å fiske etter positive reaksjoner på et slikt scenario. Men dersom jeg var mannen ville jeg krevd et engangsbeløp tilsvarende barnebidrag i 18-21 år (kanskje ganget med to, siden det er en mulighet for at det blir tvillinger). Siden dere, eller barnet når det blir eldre, når som helst kan finne på å kreve barnebidrag. Det er ikke snakk om en ukjent far akkurat. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå