Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Miljøet tynger meg ned. Kollegaen min virker drittlei og klarer ikke være i rommet med meg omtrent. Har ikke gjort vedkommende noe, såvidt jeg vet... Ledelsen driver forskjellsbehandling og det har dannet seg en fryktkultur, så ingen tør å si fra lengre... Avvik blir ikke nødvendigvis fulgt opp. 

Må bort herfra snarest, men har ikke fått svar på søknader jeg har sendt. Har en bachelorutdanning, så står ikke på det! Har vurdert å si opp, men vet ikke om jeg skal tørre uten jobb å gå til? Har huslån, billån etc.. hvordan holde ut??

Anonymkode: 55eee...3a5

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Søk, søk, søk! Søk på alt du kommer over av jobber du kan passe til. Dette spiser deg levende om du ikke kommer deg bort. Nå har du sett problemet. Da er det på tid å gjøre noe med det. Og, nei. Det hjelper ikke å snakke med ledelsen om det når det er en fryktkultur.

Anonymkode: a2b7e...93a

• Liker 8
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Miljøet tynger meg ned. Kollegaen min virker drittlei og klarer ikke være i rommet med meg omtrent. Har ikke gjort vedkommende noe, såvidt jeg vet... Ledelsen driver forskjellsbehandling og det har dannet seg en fryktkultur, så ingen tør å si fra lengre... Avvik blir ikke nødvendigvis fulgt opp. 

Må bort herfra snarest, men har ikke fått svar på søknader jeg har sendt. Har en bachelorutdanning, så står ikke på det! Har vurdert å si opp, men vet ikke om jeg skal tørre uten jobb å gå til? Har huslån, billån etc.. hvordan holde ut??

Snakk med legen din og se om du kan få sykemelding til du har funnet deg noe annet. Selv om du kanskje ikke viser tegn på det så kan det være utvikling av depresjon, angst og andre forhold som tilsier at dette går utover helsa, både psykisk og fysisk. 

Endret av Knoot
AnonymBruker
Skrevet
Knoot skrev (Akkurat nå):

Snakk med legen din og se om du kan få sykemelding til du har funnet deg noe annet. Selv om du kanskje ikke viser tegn på det så kan det være utvikling av depresjon, angst og andre forhold som tilsier at du at dette går utover helsa, både psykisk og fysisk. 

Det dummeste man kan gjøre er jo å sykmelde seg når man aktivt søker ny jobb! Det er jo noe som umiddelbart vil gi deg nei på jobbsøknaden, når de får greie på at du er sykemeldt for tiden. Arbeidsgiver som blir oppringt for referansesjekk vil jo straks fortelle at "nei, Anne er sykemeldt og har vært det i to måneder". 

Anonymkode: 43af4...0e1

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Man står jo i den jobben man får til man får en annen, gitt at man ikke har egen formue. Dette er den fremste motivasjonen for å være god i yrket man velger seg - de som ikke er god til jobben sin må avfinne seg med 40+ år i en jobb de ikke trives med. Og, ja, det er veldig mange der ute i jobber de misliker. 

Anonymkode: c367e...2f8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja min jobb fører til umåtelige mengder stress og hver dag tenker jeg på at jeg ønsker meg bort. Før jeg dør av hjerteinfarkt. Så jeg søker på det meste annet. 

Anonymkode: e9240...8b0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bit tenna sammen og hold ut til du får en ny jobb. 

Anonymkode: af3ff...db6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Det dummeste man kan gjøre er jo å sykmelde seg når man aktivt søker ny jobb! Det er jo noe som umiddelbart vil gi deg nei på jobbsøknaden, når de får greie på at du er sykemeldt for tiden. Arbeidsgiver som blir oppringt for referansesjekk vil jo straks fortelle at "nei, Anne er sykemeldt og har vært det i to måneder". 

Er det vanlig å bruke nåværende arbeidsgiver som referanse?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er det vanlig å bruke nåværende arbeidsgiver som referanse?

Jeg trodde alle gjorde det, jeg. Hvis ikke vil lederne de stedene du søker jobb tro at du har et dårlig forhold til sjefen din? Eller?

Anonymkode: fba63...ffd

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Er enig at det ikke er det beste, men hvis det skulle vise seg at det går utover helsa til TS, så er det noe man burde vurdere. Klarer TS å holde ut til ny jobb er det jo det beste. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg trodde alle gjorde det, jeg. Hvis ikke vil lederne de stedene du søker jobb tro at du har et dårlig forhold til sjefen din? Eller?

Har aldri brukt nåværende arbeidsgiver som referanse.. Har aldri hørt om andre som gjør det heller! Finnes jo en grunn til at man faktisk bytter jobb. Om sjefen er en del av grunnen til at man bytter, så er jo ikke det optimalt.. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Har aldri brukt nåværende arbeidsgiver som referanse.. Har aldri hørt om andre som gjør det heller! Finnes jo en grunn til at man faktisk bytter jobb. Om sjefen er en del av grunnen til at man bytter, så er jo ikke det optimalt.. 

Hvem bruker du da som referanse? Nære kolleger?  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja det ligner på min jobbsituasjon....der er avvik hver dag,og brukerne får ikke det de har rett på....nesten ingen skriver avvik. Har tatt det opp med verneombud og tillitsvalt,men så stopper det....lederen er helt ute å kjøre, stresset ,sur og lite faglig. Dette fører til gnisninger og dårlig arbeidsmiljø. JEg har også bachelor...tenker søke annen jobb. Utfordringen er at jeg gruer meg sånn for intervju....men må bare. Har også vurdert å si opp.

Anonymkode: 70ed2...946

• Liker 1
Skrevet

Føler med deg.

Jeg har fått meg ny jobb, fikk den i februar. Men, jeg begynner ikke før i august. Det er altså tunge måneder å vente når man egentlig bare vil slutte og komme seg videre.

Nå er det heldigvis ikke lenge igjen! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvem bruker de da? 

Anonymkode: 55827...691

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Man står jo i den jobben man får til man får en annen, gitt at man ikke har egen formue. Dette er den fremste motivasjonen for å være god i yrket man velger seg - de som ikke er god til jobben sin må avfinne seg med 40+ år i en jobb de ikke trives med. Og, ja, det er veldig mange der ute i jobber de misliker. 

Anonymkode: c367e...2f8

Ja, jøss - står 40 år man ikke er god i og misliker. Den beholder man nok ikke så lenge uansett. Og skulle man være god, så vil de aller fleste måtte bytte jobb i løpet av livet som følge av omorganisering, at arbeidsplassen legges ned osv. 

Mest idiotiske jeg har lest på lenge. 

Anonymkode: 7d085...369

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

I alle jobber jeg har søkt på står det noe slikt som «oppgi minst to referanser, den ene må være nåværende arbeidsgiver/leder». Dette er jobber i staten. Hvis man ikke oppgir nåværende leder blir man ikke en gang vurdert for jobben. 

Anonymkode: a3f86...480

• Liker 1
Skrevet

Følte det samme som deg rundt jul! Leverte en åpen søknad til en arbeidsplass jeg syntes var særdeles attraktiv. Mandagen har jeg min siste dag i nåværende jobb! 

Hopp i det, søk jobber! Hadde dog litt flaks i mitt tilfelle, min daværende sjef stod midt i sin oppsigelse, så var lett å bruke vedkommende som referanse. Men tror det er litt forskjellig hva andre gjør angående sine referanser. Ofte ber en potensiell ny arbeidsgiver etter to referanser. Jeg slapp, da jeg har vært såpass lenge i nåværende jobb. 

Hadde jeg vært deg, hadde jeg søkt som bare det på andre jobber. Gi gjerne ut følere om at du diskret leter etter ny jobb. Plutselig er det en potensiell ny arbeidsplass som har tenkt å søke etter nye ansatte. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

I alle jobber jeg har søkt på står det noe slikt som «oppgi minst to referanser, den ene må være nåværende arbeidsgiver/leder». Dette er jobber i staten. Hvis man ikke oppgir nåværende leder blir man ikke en gang vurdert for jobben. 

Anonymkode: a3f86...480

Åja. Har oppgitt tidligere arbeidsgivere eller kollegaer. Men aldri nåværende, annet enn til deltidsjobb. Har ikke søkt jobber i staten, da... 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hvem bruker du da som referanse? Nære kolleger?  

Forrige gang brukte jeg min tidligere sjef, som jobbet et annet sted en periode. Pluss en kollega som en periode på tre mnd faktisk var sjefen min. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...